Przyzwyczajona do tego, że zazwyczaj w miesiącach letnich studio SOE/DBG nie wprowadza większych aktualizacji w swoich grach, kompletnie przeoczyłam nowości, jakie trafiły w ostatnim czasie na serwer testowy PlanetSide 2.
Całe szczęście Uziriel mi o tym przypomniał 😉
Ekipa PlanetSide 2 wprowadziła kilka zmian w działaniu niektórych podstawowych systemów związanych z frakcjami oraz identyfikacją przeciwników i sojuszników. Te akurat zmiany nie powinny być widoczne dla gracza, ale za to te związane z poprawą wydajności, powinny być odczuwalne.
Meltdown Alerty będą zwiększać ilość otrzymywanych puntów XP o 25% podczas ich trwania, a Vehicle Shield Gate zablokują wszelkie możliwe pociski.
Na serwer testowy trafiły także nowe implanty, których funkcjonalność może oczywiście jeszcze ulec zmianie:
- Heavywight – redukuje prędkość poruszania w zamian za zmniejszenie efektu trzęsienia. Ranga 5 uwalnia mały obszarowy efekt knockback za każdym razem, gdy gracz otrzyma obrażenia od upadku;
- Ransack – zniszczenie pojazdu na bliskim zasięgu odnawia amunicję dla gracza i pojazdu. Ranga 5: odnawia także mała porcję HP pojazdu;
- Critical Chain – zabicie strzałem w głowę przyspiesza ładowanie kolejnego pocisku. Ranga 5: wszystkie zabójstwa powyżej 70 m wywołują ten efekt;
- Failsafe – Gdy tarcza jest zepsuta, gracz odzyskuje część energii umiejętności. Efekt może wystąpić maksymalnie co 20 sek. Ranga 5: Zadane obrażenia wręcz porażą atakującego.
- Cold Heart – po zabiciu nieprzyjaciela, broń szybciej się odnawia z przegrzania;
- Disengage (MAX) – aktywacja Emergancy repair tworzy falę uderzeniową, która odrzuca piechotę wroga na krótka odległość i tymczasowo zwiększa szybkość sprintu.
- Experimental Stims – po użyciu Medical Kit lub Restoration Kit, gracz otrzymuje losowo na krótki czas zwiększenie prędkości sprintu, przeładowania lub większą odporność na pociski małego kalibru.
Fani budowania baz doczekają się także dyrektywy stworzonej z myślą o nich. Kolejne nagrody za zdobycie poziomów obejmują tytuł Builder, schemat na mocniejszą Rampart Wall, banery na ekranie śmierci oraz frakcyjne wersje kolorystyczne domyślne broni dla ABT – Mandible.
Ponadto ekipa PlanetSide 2 zbuffowała Galaxy zwiększając jej odporność na HMG, noże Fujin zwiększając ich ilość wraz z każdym poziomem, a także znerfowała HESH i Flak Armor usuwając odporność na pociski czołgowe z poziomu 3 i powyżej.
Także i Flail doczeka się nowego wyglądu.
Pełną listę zmian znajdziecie na forum.
Wreszcie coś o PS2 <3
Tylko to… "znefrowała" ;_;
Z tego co czytałem, poprawa wydajności działa na prawdę dobrze. Na plus trzeba też zaliczyć poprawę dział na czołgach, dzięki której wszystko zaczyna wyglądać tak, jak powinno. Mam jednak wrażenie, że brak nerfu dla Prowlerów wkurzy kilku graczy.
Ciekawe są również nowe implanty, ponieważ zmieniają całkowicie mechanikę strafowania, a także otwierają kilkanaście nowych możliwości zarządzania broniami i postacią.
Chciałbym jednak, by ransack działał na nieco większej odległości.