Wielu fanów The Elder Scrolls Online ma bardzo wysokie oczekiwania względem kolejnego rozszerzenia dla tej gry – Murkmire. Osobiście nie jestem fanką Argonian, ale muszę powiedzieć, że prezentacja ich ziem ojczystych, jakie niedługo będziemy mogli zwiedzać, naprawdę mnie zaciekawiła.
Według ekipy ze studia ZeniMax Online, Argonianie mają bardzo bogatą kulturę oraz historię, o którą jednak nie do końca dbają, więc nie mają większych problemów z przetrząsaniem grobowców ich przodków w poszukiwaniu ukrytych skarbów.
I właśnie z tym problemem, będziemy musieli poradzić sobie w Murkmire. Wraz z liderką tajemniczej grupy „archeologicznej” – Cyrodillic Collections, która to za wszelką cenę chce zachować tę tajemnicza kulturę, będziemy szukać tajemniczego artefaktu, który to jest niezmiernie ważny dla Argonian, ale oni o tym jeszcze nie wiedzą. Albo może nie chcą wiedzieć. Któż to wie – przekonamy się za kilka tygodni.
Murkmire położone jest w samym centrum bagien, a stolica tego regionu – Littlemoth, dawno temu była imperialnym fortem. Po tym, gdy warunki tu panujące okazały się zbyt trudne dla przebywających tu imperialnych żołnierzy, porzucony fort został przejęty przez Argonian. I właśnie dlatego miejsce to wyglądać będzie jak architektoniczny misz-masz, łączący w sobie te dwa style.
Region ten podzielony został na trzy główne biomy: nadbrzeżny, górski oraz to co pomiędzy nimi. Wszytko w Murkmire będzie chciało nas zabić. Nawet niewinnie wyglądające kwiatki, mogą okazać się śmiertelnym zagrożeniem – a przynajmniej devsi chcą byśmy właśnie w to wierzyli.
Z racji tego iż większość tego obszaru pokrywa woda, twórcy postanowili delikatnie zmienić pewne mechaniki. Bagno znacznie spowolni naszą postać, ale wykorzystanie wierzchowców w tym terenie w końcu będzie miało sens. Nie wiem jak Was, ale mnie dość mocno irytuje konieczność zejścia z wierzchowca, gdy ledwo zmoczył on swe nogi. Dobra wiadomość jest taka, że na razie w Murkmire – ale mam nadzieję, że w przyszłości także w innych miejscach, gra nie będzie wymuszać na nas zejścia z wierzchowca, dopóki nie wejdziemy do głębokiej wody wymagającej pływania!
I to się nazywa dobra zmiana!
Oczywiście Murkmire to nie tylko fabuła, woda i Argonianie, ale także i tajemnicze miejsca, które będzie można odkryć. Jednym z nich będzie Blackrose Prison, czyli nowa arena rankingowa przeznaczona dla graczy solo oraz drużyn 4-osobowych!
Miejsce to nie będzie tak wielkie jak Maelstrom Arena, ale i tak na graczy czekać będzie wiele wyzwań. W nagrodę zdobyć będzie można unikalne bronie oraz skórkę na postacie, która łudząco przypomina łuski Argonian.
Wraz z rozszerzeniem Murkmire do gry zawita także darmowa aktualizacja, która z pewnością przypadnie do gustu wielbicielom PvP.
Mosty i główne bramy w Cyrodill, czyli miejsca gdzie zazwyczaj na długie godziny utykały walki, będzie można zniszczyć. Zmiana ta na razie dotyczyć będzie tylko 6 bram oraz trzech mostów, ale w przyszłości ma zostać rozszerzona także i na inne znajdujące się tutaj budowle. Zestawy naprawcze będzie można zakupić od zaprzyjaźnionych kupców, ale użyte będą mogły być tylko przez postacie, należące do frakcji kontrolującej dany teren.
Dodatkowo, by ułatwić przemieszczanie się pomiędzy terenami domyślnie należącymi do danych frakcji, ekipa Elder Scrolls Online postanowiła dodać podziemne jaskinie. Poza tym, w Cyrodill pojawią się także nowe outposty, położone z dala od głównych dróg.
Z innych zmian, które udostępnione zostaną za darmo wszystkim graczom The Elder Scrolls Online warto wymienić:
- Znaczne ulepszenie umiejętności CC (crowd control) w PvP;
- Skrzynki muzyczne;
- Nowe motify
- Możliwość cofnięcia oraz ponownego wykonania czynności w domu (np. przypadkowego przemieszczenia przedmiotu);
- Możliwość zgrupowania przedmiotów w domu i ich jednoczesne przesunięcie (np. stół + rzeczy się na nim znajdujące).
100.000 złota do zdobycia w Elder Scrolls Online
Zgodnie z zapowiedzią twórców, rozszerzenie Murkmire trafi na serwer testowy już za dwa tygodnie.
Dajcie znać w komentarzach poniżej co sądzicie o tych zapowiedziach.
Też nie jestem fanem Argonian (mógł na to trochę wpłynąć fakt grania Dunmerami od TES III: Morrowind?) ale bardzo podobała mi się lokacja z DLC Dark Brotherhood gdzie w jednym z questów gracze mają szansę przejść się po lokacji na ich terytorium. Miało to swój unikatowy klimat, który na pewno zostanie zachowany w pełnym rozszerzeniu Murkmire, na które czekam z niecierpliwością.
Ciekawią mnie „skrzynki muzyczne”. Nie ukrywam, że byłbym wniebowzięty gdyby został wprowadzony system grania na instrumentach przypominający ten z ArcheAge. Albo chociaż by można było grać w domu własną melodię przy pomocy takiej skrzynki – tak na początek.
Zmiany w Cyrodiil mnie zbytnio nie interesują bo jedyne co tam robię to szybki rush w późnych godzinach po questach, w dwóch miejscach by zbić bonus do expa… No i jeszcze ostatnio doszła Wirtualna Wycieczka z Imperial City, ale tam nie wprowadzają zmian.
Przy okazji, wspomniana wycieczka z okazji eventu: https://veer.tv/experiences/imperial-city-mi55lempu5d9a3gpylji6ebqevs