Chciałabym by więcej twórców gier sieciowych, tak wspaniale opisywało wprowadzane do gry zmiany, jak robi to studio Facepunch, twórcy survivala Rust. Wczorajsza aktualizacja wprowadziła multum poprawek związanych z optymalizacją, nowe granaty i usprawnienia w uprawie roślin.
W zeszłym miesiącu na serwery Rust dodano tajemniczy obóz bandytów (Bandit camp), nowe biomy w postaci małych urokliwych bagien oraz mgłę. Przez ostatni miesiąc projektanci mocno pracowali by ulepszyć optymalizacje tych nowości, jak i innych apsektów gry, i zmiany te trafiły wczoraj na serwery Live.
Twórcy zoptymalizowali i ulepszyli tekstury obozu bandytów, poprawili dźwięki i efekty oraz popracowali nad tymi aspektami interfejsu, które zużywały zbyt dużo pamięci. Prócz tego ulepszono wygląd ziemi, renderowanie drzew, a także ulepszono efekty atmosferyczne.
Także i NPC doczekali się usprawnień. Nowy system pozwala postaciom planować „na przód” podczas podejmowania decyzji. Oznacza to, że NPC słyszą teraz odgłosy kroków, wybuchy i strzału, lepiej używają osłon i nauczyli się rzucać granaty. Zmiany te na razie dotyczą tylko naukowców stacjonujących w Military Tunnel, ale zostaną wprowadzone także i dla innych.
Ponadto w Rust pojawił się nowy granat dymny, kukurydze i dynię można od teraz przechowywać w stosach, a do tego zmniejszono ilość punktów HP odnawianych przy pomocy jedzenie o połowę, co oznacza, że zestawy medyczne staną się w końcu pożądane.
Z zapowiedzianych rzeczy warto wymienić pierwsze testy systemu kamer przemysłowych, które będzie można podłączyć do laptopa i zmieniać na nim widok, a także automaty do gier, jakie maja pojawić się w kasynach. Także i nowy karabin snajperski – L96, zawita w przyszłości do gry.
Facepunch Studio planuje także wprowadzić nowy wielki event do Rust, który związany będzie z frachtowcem Lazarus. Statek ten ma krążyć wokół wyspy i dostarczać towary pracującym tutaj naukowcom. Znaleźć będzie można na nim cenne łupy, ale by do nich dotrzeć, wpierw trzeba będzie pokonać chroniących je naukowców.
I o ile prace związane z modelem statku zostały już ukończone, to twórcy muszą poprawić część kodu odpowiedzialnego za jego przemieszczanie się po oceanie. Na razie pozostało nam obejrzeć jego zdjęcia i mieć nadzieję, dodany zostanie do Rust w kolejnym miesiącu.
Rust coraz bardziej przykuwa moją uwagę.
W końcu stałe 60fps na średnich <3