Tak jak zapowiadano we wczorajszym komunikacie, na serwery Fallout 76 trafiła dzisiaj kolejna aktualizacja, która skupia się na naprawieniu ponad 150 błędów i poprawia stabilność serwerów.

Zgodnie z pierwotną wersją zapowiedzi, aktualizacja ta miała zostać wdrożona dopiero 14 stycznia, ale studio Bethesda podjęło decyzję o wprowadzeniu jej do wersji na PC już dzisiaj. Konsolowcy otrzymają ją w poniedziałek. Wielkość tej aktualizacji to około 4 GB dla konsol i około 500 MB dla PC.

Poniżej zamieszczam pełną listę zmian.

Ogólne

  • Pancerz wspomagany: Rozjaśniono światło lampy pancerza wspomaganego.
  • Wydajność: Wprowadzono kilka ulepszeń poprawiających wydajność gry.
  • Stabilność: Klient i serwery gry Fallout 76 otrzymały dodatkowe poprawki stabilności.

Zrównoważenie gry

  • Modyfikacja „lufy ładujące”: Zwiększono premię do obrażeń dawaną laserowi Gatlinga przez modyfikację luf ładujących.
  • Świecące ghule: Zabijanie świecących ghuli nie będzie już zapewniać błędnie wysokich wartości PD. Uwaga autorów: Świecące ghule przyznawały wysokie nagrody za bossów, co umożliwiało duże nadużycia z udziałem zbombardowanych stref.
  • Rzemiosło: Obniżono szansę na pojawienie się rdzenia fuzyjnego w generatorach mocy.
  • Rzemiosło: Ustalono 2 jednostki minimalnego kosztu zasobów przy budowaniu warsztatowych budynków wymagających stali, drewna lub plastiku.
  • Spinki: Obniżono wagę spinek z 0,1 do 0,001.

Społeczność

  • Drużyny: Gracze będą powiadamiani, że nie mogą tworzyć drużyn w obrębie Krypty 76, jeśli wyślą zaproszenie komuś nadal znajdującemu się w krypcie.

Systemy

  • PvP: Otwieranie należących do graczy zamkniętych pojemników będzie teraz, zgodnie z założeniami, uważane za udział w PvP.

NAPRAWIONE BŁĘDY:

Stabilność i wydajność

  • [Xbox One] Wydajność: Wysadzanie stanowisk rdzeni komputera nie będzie już powodowało spadków wydajności.
  • [PC] Nieskończone wczytywanie: Naprawiono nieznikający ekran wczytywania, który występował przy próbie dołączenia do serwera na PC.
  • Utrata stabilności: Gra nie powinna się już zawieszać przy otwieraniu Pip-Boya.
  • Wydajność: Zwiększono wydajność klienta podczas obserwacji eksplozji atomówki.
  • Wydajność: Naprawiono błąd powodujący zatrzymywanie się tła podczas odczytywania notatek.
  • Wydajność: Zwiększono wydajność na obszarach z dużymi ilościami spalonych rzeźb.

Ogólne

  • Systemy: Naprawiono błąd powodujący duplikowanie przedmiotów.
  • [PC] Sterowanie: Przywrócenie domyślnego sterowania nie usuwa już funkcjonalności większości wskazówek aktywacji.
  • [PC] Sterowanie: Naprawiono błąd polegający na braku aktualizacji sterowania w menu ustawień przy podłączaniu i odłączaniu kontrolera.
  • Systemy: Naprawiono błąd, który umożliwiał modyfikacjom pancerzy obniżanie wagi sprzętu poniżej zakładanych wartości.
  • Systemy: Rady nie będą już całkiem usuwane poprzez wielokrotne zgony postaci.
  • Systemy: Rozwiązano problem, przez który gracze mogli po szybkiej podróży pojawiać się w geometrii obszaru.
  • Broń: Naprawiono błąd, przez który postać uderzona karabinem kolejowym lub kuszą mogła zyskać w ekwipunku pocisk danej broni.

Grafika i elementy graficzne

  • Animacje: Karabin z dźwignią przeładowuje teraz tylko odpowiednie ilości amunicji.
  • Efekty:: Spożycie mentatów jagodowych tworzy teraz poprawnie aury fioletowego blasku wokół graczy i stworzeń.

C.A.M.P., warsztaty i rzemiosło

  • Naprawy: Zredukowano ilości komponentów potrzebnych do napraw średniej i wysokiej klasy pancerzy i broni o wartości sięgające 20%. Uwaga autorów: Koszta napraw są dość odczuwalne, a ponieważ skalują się wraz z poziomem, pozostawało miejsce na redukcję na wyższych etapach.
  • Rzemiosło: Włókno balistyczne jest teraz wymagane przez pancerze na poziomach 25 i wyższych, zamiast uprzedniego pułapu 20 poziomu.
  • Rzemiosło: Przepis na pakiety kwasu wymaga teraz 15 jednostek kwasu.
  • Rzemiosło: Naprawiono błąd, który uniemożliwiał tworzenie antybiotyków i leków na choroby (Dzika Rubież) graczom z odpowiednio wybranymi kartami profitów.
  • Rzemiosło: „Masa utwardzona” nie będzie już przetwarzana po wybraniu przetwarzania wszystkich śmieci.
  • Naprawy: Obniżono ogólne koszta napraw pancerzy i broni.
  • Warsztaty: Naprawiono błędy, przez które wrogowie w niektórych warsztatowych obszarach pojawiali się pod ziemią, uniemożliwiając przejęcie warsztatu. Objęte poprawką miejsca: wysypisko Charleston, domki nad jeziorem i Sunshine Meadows.
  • Warsztaty: Naprawiono błąd powodujący występowanie unoszących się w powietrzu przedmiotów po zamknięciu menu warsztatu.
  • Warsztaty: Zniszczenie paśnika wraz ze zbieraczem nawozu nie uniemożliwia już ich naprawy.
  • C.A.M.P./warsztaty: Umieszczenie stanowiska pancerza wspomaganego na fundamencie nie spowoduje już przeniesienia go na wyższe piętro/sufit.
  • C.A.M.P./warsztaty: Naprawiono błąd, który powodował pojawienie się błędu braku obsługi przy próbie umieszczenia pod dachem niskiego lub wysokiego słupka.
  • Schematy: Naprawiono błąd, przez który koszt przewodów nie liczył się przy magazynowaniu schematów.
  • Rzemiosło: Naprawiono błąd, przez który nie dało się przetwarzać niektórych obiektów za pośrednictwem zakładki „w magazynie”.
  • Warsztaty: Naprawiono błąd, przez który po przejęciu publicznego warsztatu nie dało się ponownie umieszczać niektórych zmagazynowanych obiektów.
  • Rzemiosło: Usunięto problem z wyświetlaniem przy przetwarzaniu przedmiotów w menu rzemiosła.
  • Rzemiosło: Naprawiono błąd sprawiający, że modyfikacje zużywały mniej stali, niż sugerowało to menu rzemiosła.
  • Rzemiosło: Naprawiono błąd wyświetlania, który powodował pojawianie się niewłaściwych wartości śmieciowych przedmiotów w menu rzemiosła.

Wyzwania

  • Dzienne wyzwania: Dzienne wyzwania, które nie były proponowane w niektóre dni, będą już występować poprawnie. Uwaga autorów: Naprawiono tak wyzwania „Zbierz dzikie kwiaty”, „Zbierz dzikie rośliny i grzyby” i „Zbierz mutowoce”.
  • Dzienne wyzwanie: Naprawiono błąd, który uniemożliwiał zwiększanie wyniku dziennego wyzwania „Zbierz dzikie kwiaty” podczas zbierania niektórych kwiatów.
  • Wyzwanie tygodnia: Naprawiono błąd, który sprawiał, że wyzwanie tygodnia „Ukończ zadania i wydarzenia nocą, będąc w drużynie” miało miejsce podczas dnia i rozpoznawało tylko wydarzenia. Teraz będzie zliczać zadania i wydarzenia, które wypełnia się nocą.
  • Wyzwanie tygodnia: Zmieniono opis wyzwania tygodnia tak, by odpowiednio wskazywał kierunek.
  • Pomniejsze wyzwanie: Naprawiono błąd, który uniemożliwiał wypełnianie niektórych wyzwań trybu foto.
  • Pomniejsze wyzwanie: Naprawiono błąd, który uniemożliwiał wypełnianie niektórych wyzwań figurek.
  • Pomniejsze wyzwanie: Naprawiono błąd, który powodował nieprawidłowe oznaczanie wyzwań jako ukończone.
  • Wyzwania życia: Naprawiono błąd, który powodował wycofywanie postępów w wyzwaniach życia po wylogowaniu.

Wrogowie

  • Roboty: Naprawiono błąd, który powodował zbyt częste odradzanie się robotów w Whitespring.
  • Spaleni: Naprawiono błąd, który umożliwiał „Poskramiaczowi pustkowi” wpływanie na spalonych. Uwaga autorów: „Poskramiacza pustkowi” nie można już używać do pacyfikowania spalonych.
  • Spaleni: Postrzelenie spalonego w nogę nie powoduje już uszkodzenia broni celu i nie zapobiega atakom na gracza.
  • Spaleni: Naprawiono błąd, który sprawiał, że spaleni używali niewidzialnych broni lub ich ataki nie były odpowiednio wyświetlane.
  • Spaleni: Naprawiono błąd powodujący pojawianie się lewitujących resztek i rozłożonej broni w rękach zabitych spalonych.

Przedmioty

  • Broń: Naprawiono błąd, który powodował czasem nieskuteczność broni plazmowej, miotaczy ognia z modyfikacjami i broni z modyfikowaną wybuchową amunicją przy używaniu ich przeciwko graczom lub stworom.
  • Pancerz: Naprawiono błąd, przez który opuszczający pancerz wspomagany gracze wyglądali na rozciągniętych i nie mogli ponownie wejść do pancerza.
  • Pancerz: Rozwiązano kilka problemów, przez które gracze nie mogli opuszczać pancerzy wspomaganych, a czasem również tracili dostęp do Pip-Boya.
  • Broń: Naprawiono błąd, przez który karabin Gaussa nie był rozpoznawany jako karabin. Profity związane z karabinami wpływają już na karabin Gaussa.
  • Automaty z amunicją: Naprawiono błąd, przez który niektóre automaty z amunicją sprzedawały tylko komponenty naprawcze.
  • Broń: Legendarne karabiny myśliwskie można już znaleźć w ramach łupów.
  • Broń: Naprawiono błąd, przez który przetworzenie laski zapewniało tyle samo zasobów, ile wymagane było do jej stworzenia.
  • Pancerz: Naprawiono błąd, przez który niektóre napierśniki z kieszeniami przywracały graczom podstawową wartość udźwigu po ponownym zalogowaniu się do gry.
  • Pancerz: Naprawiono błąd, przez który gracze po opuszczeniu pancerza wspomaganego mogli pozostawiać po sobie bezużyteczny szkielet.
  • Czasopismo: Zużycie 6. numeru „Życia Skautów” wyczerpuje statystyki jedzenia i nawodnienia w odpowiednim, niższym tempie.
  • Broń: Granatnik M79 jest teraz rozpoznawany przez profity jako uzbrojenie wybuchowe, zamiast złego rozpoznania jako strzelba.
  • Rdzenie fuzyjne: Naprawiono błąd, przez który generatory z rdzeniami fuzyjnymi wytwarzały je wolniej, niż było to założone. Obecnie tworzą ich 8 na godzinę.
  • Czasopismo: Naprawiono 2. numer „Mieszkańca Dziczy” tak, by odpowiednio wzmacniał obrażenia tomahawków.
  • Jaja błotniaka: Zbieranie jaj błotniaków nie będzie już dostarczało dwóch oddzielnych jaj.
  • Broń: Naprawiono błąd polegający na nieprzydzielaniu kilku modyfikacjom automatycznej komory zamkowej karabinu bojowego premii od profitów karabinów automatycznych.
  • Broń: Naprawiono błąd pozwalający ekwipować kilka egzemplarzy uzbrojenia jednocześnie.
  • Broń: Modyfikacja broni „wampir” działa teraz, zgodnie z założeniami, tylko przy trafianiu żywych celów.
  • Pancerz: Usunięto problem polegający na wyświetlaniu części pancerza wspomaganego na poprzednio używanych częściach.
  • Broń: Naprawiono błąd, przez który postać uderzona pewnymi rodzajami broni mogła zyskać w ekwipunku pocisk danej broni.
  • Pancerz: Rdzenie fuzyjne nie odnawiają już swojego pełnego ładunku przy dołączaniu do innego świata.

Zadania i wydarzenia

  • „Zdobądź zrzut zasobów”: Wydarzenie „Zdobądź zrzut zasobów” będzie teraz usuwać holotaśmę, gdy zostanie ona użyta na skrzyni z zasobami należącej do postaci, która zamówiła zrzut.
  • Zadanie: Nagrody za dzienne zadanie z silosem rakietowym można teraz poprawnie zdobywać tylko raz dziennie.
  • „Linia na piasku”: Rozwiązano występujący w zadaniu problem, przez który już naprawiany generator dźwiękowy uniemożliwiał graczowi ukończenie zadania. Jeśli generator dźwiękowy będzie teraz naprawiany, gdy rozpocznie się wydarzenie, i tak osiągnie ono następną fazę.
  • „Trudy rekrutacji”: Naprawiono źle działający cel zadania ze znajdowaniem spamu, który uniemożliwiał ukończenie zadania graczom po zmianie świata.
  • „Dokładka”: Po ukończeniu „Dokładki” są już dostępne następujące znaczniki na mapie: Slocum Joe, kopalnia Gauley, zajezdnia w Morgantown i lotnisko w Morgantown.

Profity

  • Jak noc długa: „Jak noc długa” spowalnia teraz nocne głodnienie i wzrost pragnienia.
  • Przester: Usunięto problem z „Przesterem”, przez który nie zwiększał on prawidłowo szans na trafienie krytyczne.
  • Konował: „Konował” nie umożliwia już wskrzeszania wrogich postaci.
  • W dziwności siła: Efekty „W dziwności siły” skalują się teraz odpowiednio przy większej liczbie członków drużyny (z mutacjami czy bez).
  • Rozpraszacz: Naprawiono błąd powodujący podwajanie odporności na energię przez każdy poziom Rozpraszacza, podczas gdy zgodnie z opisem na karcie miał dodawać jej +20.
  • Ognioodporność: „Ognioodporność” obniża teraz uszkodzenia od ataków ogniem i wybuchami o 15% za każdy poziom.
  • Wesoły obozowicz: „Wesoły obozowicz” funkcjonuje teraz odpowiednio bez względu na to, czy gracz jest w C.A.M.P., czy poza nim, kiedy warunki profitu ulegają odświeżeniu.
  • Rzeźnicki łup: Naprawiono błąd, który sprawiał, że profit „Rzeźnickiego łupu” aktywował się ponownie na uprzednio przeszukanych istotach.
  • Domator: Profit „Domatora” działa teraz zgodnie z założeniami na terenach przejętych publicznych warsztatów.
  • Imprezowicz/Imprezowiczka: Profity „Imprezowicza” i „Imprezowiczki” wpływają teraz na obejmujące postać efekty alkoholu.

PvP

  • Drużyny: Gracze w drużynie nie mogą już nieuczciwie blokować atakujących graczy, kiedy ci usiłują przejąć warsztat. Członkowie drużyny będą wchodzili w PvP z atakującym graczem.
  • Wieżyczki: Warsztatowe wieżyczki będą teraz atakować graczy, z którymi właściciel warsztatu toczy PvP.

Społeczność

  • Systemy: Zablokowanie gracza wyciszy też zbliżeniowy czat głosowy.
  • Handel: Naprawiono błąd, przez który gracze mogli zaglądać do cudzych ekwipunków jeszcze przed odpowiedzią na zaproszenie do handlu.
  • Handel: Nie zezwalamy już na handel przed wyrażeniem zgody przez postać, której złożono propozycję.
  • Handel: Naprawiono błąd, przez który menu rozszerzone skrytki po uprzednim handlu z inną postacią pojawiało się puste.
  • Handel: Stimpaki z ceną sprzedaży ustawioną na zero nie będą już sugerowały ich „użycia” zamiast zgody na handel.
  • Handel: Uniemożliwiono nadużycie, które pozwalało na usunięcie limitu 5000 kapsli w handlu między graczami.

Dźwięk

  • Czat: Przywrócono prawidłową funkcjonalność czatu głosowego po opuszczeniu Atomowego Sklepu.
  • Atomowy Sklep: Przywrócono efekty dźwiękowe niektórym elementom Atomowego Sklepu.
  • Atomowy Sklep: Odgłos „Machający Mikołaj” będzie teraz odtwarzany tylko wtedy, gdy będzie włączony.

Interfejs użytkownika

  • Ogólne: Gracze nie będą już otrzymywać powiadomień z Atomowego Sklepu przy ich pierwszym odrodzeniu po śmierci.
  • [PC] Rozdzielczość: Ekran wstępny pakietu profitów sięga teraz krawędzi ekranów 21:9.
  • Atomowy Sklep: Przy wyłączaniu Atomowego Sklepu znajdujący się w nim gracze będą powiadamiani i odsyłani do menu głównego.
  • [PC] Pole widzenia: Naprawiono nieprawidłowe przybliżanie przy użyciu broni z lunetami po zmianie domyślnego ustawienia pola widzenia.
  • PvP: Rozwiązano problem pojawiającej się wciąż podczas starć tych samych postaci wskazówki PvP.

I jak Wam się podoba ta długaśna lista poprawek?