Fani Conan Exiles mogą w końcu skakać z radości: już dzisiaj, na serwery PC trafią zapowiadane od dawna – i wielokrotnie opróżniane, zmiany oraz nowości mające znacznie ulepszyć rozgrywkę!

Nadszedł dzień, w którym studio Funcom nie tylko wprowadza multum poprawek i usprawnień rozgrywki, ale i dodaje nowe rodzaje oczyszczeń, nowego bossa światowego, a także balansuje NPC oraz koszty rzemiosła. A do tego, gracze na maksymalnym poziomie postaci, mają teraz nowe możliwości zdobycia punkty wyczynów, które to wydać można na poznanie kolejnych schematów i umiejętności.

Niestety, twórcy podjęli decyzję o wstrzymaniu się z wdrożeniem zmian związanych z optymalizacją budynków. Developerzy nadal próbują rozwiązać problemy z nią związane – takie jak na przykład niewidzialne bazy, czy tez ich znikanie. Decyzje tę podjęto po to, by dłużej nie opóźniać wprowadzenia wyczekiwanych przez wielu graczy poprawek oraz nowości.

NOWOŚCI

Oczyszczenia

Oczyszczenia są ważnym aspektem zawartości PvE w grze. Mimo, iż od strony technicznej działał poprawnie, to nie miały one takiego oddziaływania, jak zamierzano i wprowadzały dezorientacje u graczy. Kilka faz Oczyszczenia zostało zmienionych, poprawiono mechanikę i stały się one większym zagrożeniem.

  • Dodano wiele nowych czystek: Vanir Hunter, bandyci, uczniowe Jhebbal Sag, węże, yeti, alchemicy, krokodyle i kamieniorożce.
  • Naprawiono problem z danymi dotyczącymi oczyszczeń związanych z NPC, które powodowały iż w ich trakcie nie pojawiały się bossowie i rzemieślnicy (Votaries of Skelos, Lost Tribe, Lemurian, Black Hand Pirates, Heirs of the North).
  • Oczyszczenia powinny występować teraz bardziej niezawodnie, a NPC nie powinni być już nadzy. Licznik Oczyszczenia powinien wypełniać się prawidłowo, a powaleni i nieprzytomni NPC nie będą już wstrzymywać kolejnych faz tego wydarzenia.

Roleplaying i społeczność

  • Gracze mogą teraz napisać biografie swoich postaci w zakładce Statystyki. W ustawieniach gry można ją uczynić widoczna dla wszystkich, klanu lub prywatną.
  • Po umieszczeniu elementu „Notatka” można teraz na nim pisać. Ponowne podniesienie notatki, usunie tekst.
  • Nowy wyczyn: Boneshaper – umożliwia stworzenia kostek, które działają w ten sam sposób jak polecenie czatu /dice. Kostki występują w wariantach o 4,6,8,10,12 i 20 bokach.
  • Teraz można zobaczyć na mapie, gdzie znajdują się inni członkowie klanu.

Czat głosowy

Do gry trafił nowy ulepszony system czatu głosowego – Vivox. Ponadto, dodano animacje poruszania się ust postaci, podczas używania czatu głosowego w grze.

Nowa zawartość

W grze pojawi się także nowy boss światowy: Czarny Yeti, którego będzie można znaleźć na południowy wschód od wulkanu i na północ od Kopców Umarłych. W ich pobliżu nie będzie można znaleźć legendarnych skrzynek, ale po zabiciu daje klucz tak jak i inne bossy.

Bezimienne Miasto

Miasto to zostało poddane gruntownej odnowie, by zapewnić graczom nowe wyzwania i większą ilość wyzwań. Modernizacja ta obejmuje dodanie ośmiu nowych bossów światowych, kilku minibossów, wrogo nastawionych archeologów z frakcji Łowców Relikwii, a także legendarne pancerze i nowe bronie.

Bossy znajdujące się w tym miejscu nagradzać będą graczy także nową walutą: Fragmentami Mocy, które można wymienić gdzieś na terenie tego miasta.

Prócz tego, na maksymalnym poziomie postaci, fragmenty te można użyć, by zdobyć 10 dodatkowych punktów wyczynów – nie ma limitu co do ilości dodatkowych punktów wyczynu!

Podnoszenie skrzynek i stołów rzemieślniczych

Od teraz można podnieść rozstawione stoły rzemieślnicze i skrzynki do ekwipunku. Zmiana ta nie obejmuje zagród dla zwierząt, kół bólu, ani ołtarzy.

Jeśli w stole znajdują się przedmioty, to wypadną one jako łup na ziemi. W planach jest, by w przyszłości, były one automatycznie przenoszone do ekwipunku gracza

Nowy stół: Ławka demontażowa

Stół ten pozwala na rozłożenie wielu przedmiotów (zbroje, elementy budowlane, bronie, itd). na surowce, z których zostały wykonane.

Inne nowości

  • Piraci Czarnej Ręki nauczyli się oswajania panter i teraz używają ich jako zwierząt domowych.
  • Na bagnach pojawiły się nowe potwory – w niektórych rejonach będzie można spotkać olbrzymie węże.
  • Węże dotarły także do oaz na pustyniach!
  • Małe grupy Pustynnych Salamander dotarły do ​​południowo-zachodnich i południowo-wschodnich części sawanny.
  • Zwiadowcy Łowców Relikwii zajęli pozycje na północ od Sepermeru.
  • Biały Smok na wschód od wulkanu doczekał się dzieci! Powitajmy małe śnieżne smoczątka.
  • Dodano rudę żelaza na północ od Sapermeru.
  • Dodano długo oczekiwany ulepszony stół stolarza. Działa dokładnie tak samo jak zwykły stół, ale ma inny wygląd i więcej miejsca.
  • Zimowe giganty będą teraz zadawać mroźny debuff, gdy ich ataki uderzą w postać.
  • Nieumarli wyższego poziomu zadają teraz obrażenia z korupcją.
  • Zielona szarańcza pluje teraz trucizną.
  • Pływanie nie przerywa już podążania niewolnika i zwierząt domowych.
  • Balans NPC – zwiększenie trudności bohaterów niezależnych w poszczególnych frakcjach.
  • Dopasowano wyposażenie postaci NPC.
  • Dodano nowe obozy NPC, a niektóre obszary zostały bardziej zaludnione.
  • NPC z poziomu 4 zapewniają lepsze nagrody.
  • Krzywa trudności potworów i zwierzę została lepiej dopasowana, w związku z czym niektórzy przeciwnicy są znacznie trudniejsi do pokonania.
  • Niewolnicy i zwierzęta nie używają już systemu głodu, by utrzymać się przy życiu, Zamiast tego ich życie kończy się, gdy członek klanu do którego należą, nie zalogował sie do gry przez dwa tygodnie (ustawienia na oficjalnych serwerach).
    • Funkcja ta jest powiązana z systemem porzucania baz.
    • Niewolnicy nadal zyskują bonusy, gdy są karmieni.
  • Zwiększono ilość drewna, gałęzi, kamieni i włókien w stosie.
  • Tragarze NPC rzucaja teraz zasoby po zabiciu.
  • Nie będzie można już zniszczyć obiektów w obozach NPC, takich jak ogniska, ławki, itd. Ma to zaoszczędzić pamięć. Skrzynie z łupami nadal będzie można niszczyć.
  • Można transportować nieprzytomnych niewolników na windach.
  • Wiele zwierząt i potworów odradza się teraz jako wersje elitarne (silniejsze).

LISTA ZMIAN

Exploity

  • Naprawiono wiele miejsc, w których można było uzyskać dostęp do terenów położonych pod teksturami, w celu zbudowania niezniszczalnych baz.
  • Naprawiono błędy z garnkiem niewolników, które pozwalały graczom dostać się pod tekstury.
  • Postacie NPC, którzy nie są niewolnikami, nie zużywają już broni rzucanej i nie można im jej zabrać.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego możliwe było uzyskanie nieograniczonej ilości tlenu.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego ogień powstały przez połączenie różnych kul, zadawał graczom obrażenia w niezamierzonych sytuacjach.
  • Naprawiono błąd, przez który gracze mogli chodzić pod wodą.

Wydajność

  • Zwiększona wydajność dzięki zmniejszeniu odległości transmisji dla poziomów rozgrywki. Uwaga dotycząca modderów: zawartość map może wymagać aktualizacji.
  • Nie można już zniszczyć obiektów w obozach NPC, takich jak ogniska, ławki, itd. Ma to zaoszczędzić pamięć. Skrzynie z łupami nadal będzie można niszczyć.
  • Naprawiono wiele błędów powodujących zamykanie się klienta gry.
  • Naprawiono problem z lagiem w momencie śmierci.

Nowości

  • Fragmenty Mocy mogą zostać skonsumowane przez postacie na 60 poziomie i nagradzają 10 punktami życia.
  • Piraci Czarnej Ręki nauczyli się oswajania panter i teraz używają ich jako zwierząt domowych.
  • Na bagnach pojawiły się nowe potwory – w niektórych rejonach będzie można spotkać olbrzymie węże.
  • Węże dotarły także do oaz na pustyniach!
  • Dodano nowego bossa światowego – Czarnego Yeti! Można znaleźć na południowy wschód od wulkanu i na północ od Kopców Umarłych. W ich pobliżu nie będzie legendarnych skrzynek, ale po zabiciu daje klucz tak jak i inne bossy.
  • Małe grupy Pustynnych Salamander dotarły do ​​południowo-zachodnich i południowo-wschodnich części sawanny.
  • Zwiadowcy Łowców Relikwii zajęli pozycje na północ od Sepermeru.
  • Biały Smok na wschód od wulkanu doczekał się dzieci! Powitajmy małe śnieżne smoczątka.
  • Dodano rudę żelaza na północ od Sepermeru.
  • Nowy stół rzemieślniczy – długo oczekiwany ulepszony stół stolarza. Działa dokładnie tak samo jak zwykły stół, ale ma inny wygląd i więcej miejsca.
  • Niewolnicy i zwierzęta nie używają już systemu głodu, by utrzymać się przy życiu, Zamiast tego ich życie kończy się, gdy członek klanu do którego należą, nie zalogował sie do gry przez dwa tygodnie (ustawienia na oficjalnych serwerach).
    • Funkcja ta jest powiązana z systemem porzucania baz.
    • Niewolnicy nadal zyskują bonusy, gdy są karmione.
  • Dodano element w interfejsie użytkownika pozwalający ocenić serwer. Funkcja ta na razie nie jest aktywna i zostanie aktywowana w przyszłej aktualizacji.
  • W miejscu śmierci gracza pojawia się teraz nagrobek, co ma ułatwić znalezienie miejsca, w którym zginął i odzyskanie ekwipunku.
  • Dodano nowy zestaw pasków zdrowia przeciwników, który ma pomóc odróżnić stworzenia elitarne od bossów.
  • Nowy stół rzemieślniczy: Ławka demontażowa (dismantling bench). Stół ten pozwala na rozłożenie wielu przedmiotów (zbroje, elementy budowlane, bronie, itd). na surowce, z których zostały wykonane.

Budynki

  • Teraz możliwe jest umieszczenie ścian obok pochylni i dachów bez konieczności ich niszczenia.
  • Rogi schodów można teraz prawidłowo przymocować do narożnych fundamentów.
  • Po osiągnięciu maksymalnego poziomu, ołtarz Ymira nie powinien już zmieniać swojej pozycji.
  • Wiele elementów budynku można teraz ulepszyć, używając podobnie ukształtowanych elementów. Przykładem tego jest to, że ściany (mury) można teraz zmienić na te z oknami lub drzwiami.
  • Kliny można teraz prawidłowo umieścić na ramie akwilońskiej bramy.
  • Przyciąganie sufitów do ramp teraz działa poprawnie.
  • Można teraz budować na szczycie ścian ściętych w prawo.
  • Naprawiono niewielką rozbieżność kosztów między lewo- i prawościętą ścianą ze wzmocnionego kamienia.
  • Rama włazu może być teraz umieszczona niedaleko fundamentów ogrodzenia.
  • Ściany mają teraz mniejszą kontrolę rozmieszczania, co oznacza, że łatwiej je postawić niedaleko przedmiotów.
  • Palisady będzie łatwiej umieścić na płaskich powierzchniach.
  • Naprawiono błąd, przez który niektóre ramy bram nie mogły być zastąpione innymi.
  • Ogrodzenia Yamatajskie uniemożliwiają wspinanie się;
  • Wszystkie elementy do umieszczania maja teraz minimalną punktację wartą 1, a nie 0. Ta zmiana zwiększy czas zaniku mniejszych baz, a tym samym czas ich rozpadu. Konsekwencją tego jest, że posiadanie większej ilości przedmiotów, może sprawić iż gracze będą szybciej kwalifikowali się do Oczyszczeń.
  • Prawie wszystkie elementy można teraz przechylać/ obracać i celu dopasowania do krajobrazu, co ułatwia umieszczanie.

Poprawki w rzemiośle

  • Dopasowano bonusową szybkość wytwarzania przedmiotów dla niewolników. Po pierwsze to Alchemicy korzystają teraz z bonusów. Prócz tego wszyscy niewolnicy złapani podczas Oczyszczeń wytwarzają przedmioty znacznie szybciej. Na najwyższym poziomie mnożnik prędkości tworzenia wynosi x4.
  • Alchemicy maja teraz dostęp do przepisu „wypełnij flaszkę”. To szybki 1-sekundowy przepis, który pozwala na napełnienie butelek z wodą, co ma pomóc w tworzenie przedmiotów, które wymagają wypełnionych butelek z wodą.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Werk of the Lost Tribe i Njoror Battleborn nie mieli niektórych przepisów.
  • Naprawiono błąd, który nie nagradzał graczy punktami doświadczenia za wytworzenia rzeczy z menu kołowego.
  • Tworzenie elementów budowlanych T2 i T3 będzie teraz nagradzać odpowiednią ilością punktów doświadczenia.
  • Czas wytwarzania jedwabiu i skór został zredukowany do 1 sekundy.
  • Nie można już wytwarzać kitajskich oszczepów i siekier do rzucania. Nie planowano wprowadzenie tych przedmiotów, gdyż są one zepsute.
  • Tworzenie religijnych zbroi nagradza teraz taką sama ilością religijnych tokenów (niezależnie od ilości sztuk). Jeden pełen zestaw to 5 tokenów.

Poprawki walki

  • Specjalny atak demonicznych pająków powoduje teraz korupcję (corruption).
  • Zwierzęta można okaleczyć strzelając im w nogi.
  • Zimowe giganty będą teraz zadawać mroźny debuff, gdy ich ataki uderzą w postać.
  • Nieumarli wyższego poziomu zadają teraz obrażenia z korupcją.
  • Zielona szarańcza pluje teraz trucizną.
  • Zwiększono hitboxy ataków słoni. Nie można już teraz bez konsekwencji stać pod ich brzuchem i atakować w górę.
  • Naprawiono problem hitboxem z Rocknose King, który utrudniał zadawanie obrażeń strzałami;
  • Goryla zadają od teraz wraz z ich atakami obrażenia pasywne „Sunder” (rozrywanie);
  • Usunięto animację drwiny z oswojonych hien, łupkogrzbietów i kamieniorożców, tak by były one bardziej wiarygodne podczas walki;
  • Oswojona szarańcza ma teraz atak jadem;
  • Wężoludzie zadają odpowiednie obrażenia.

Sztuczna Inteligencja i poprawki niewolników

  • Nieumarły smok, zamiast włóczyć się po Jamie, jest teraz nieruchomy do momentu zaatakowania.
  • Demoniczny Biały Nietoperz powinien teraz sprawiać mniej kłopotów ze swoim poruszaniem.
  • Dodano dodatkowe punkty pojawiania dla Siesse Blacktonque (płatnerz T4 z Votaries of Skelos).
  • Niewolnicy walczący bronią białą powinni teraz poprawnie atakować mamuty i słonie.
  • Naprawiono problem powodujący, że niektóre szkielety nie miały broni i nie atakowały.
  • Pływanie nie przerywa już podążania niewolnika i zwierząt domowych.
  • Naprawiono błąd przez który NPC, niewolnicy i zwierzęta domowe przenosiły się do wody, przez co utykały i nie chciały się ruszać.
  • Można pływać ze złapanym i ciągniętym na linie niewolnikiem;
  • Niewolnicy prawidłowo używają teraz toporów do rzucania;
  • Naprawiono błąd w tablicy odradzania dla alchemika Rokura i nadzorcy Marna;
  • Naprawiono problem, przez który łucznicy nie opuszczali walki;
  • Dzięki założonej zbroi hypoberyjskiego niewolnika, nadzorcy są teraz lepiej rozpoznawalni;
  • Ustawiono nowe reguły dotyczące kombinacji ataków:
    • poziom 1-2 (i tragarze) są uważanie za nowicjuszy i nie używają optymalnej kombinacji ataków;
    • przeciwnicy z poziomów 3 i 4 będą teraz bardziej efektywni w używaniu kombinacji ataków, w tym ataków z bronią w drugiej ręce.
    • Oznacza to, że NPC podczas walki wręcz będą używać rzeczywistych kombinacji ataków, zamiast losowych.
  • Szarej Małpie usunięto animację grożenia;
  • Naprawiono błąd, przez który niektóre nosorożce nie mogły atakować;
  • Oswojone zwierzęta i niewolnicy powinny teraz prawidłowo podążać za graczem, a nie na zasadzie „bieg/ stanie”;
  • Podążający za graczem niewolnicy, nie powinni już teleportować się jak szaleni, gdy stracą gracza z widoku;
  • Przedmioty niewolników trafiają do ekwipunku niewolników ze stołu rzemieślniczego po kliknięciu je z shiftem;
  • Naprawiono problem, który pozwalał na powiększenie ekwipunku niewolników.
  • Ghamm the Worn przypomniał sobie swoją kulturową spuściznę i może teraz wytwarzać stroje Zamoriańskiej tancerki.
  • Zwiększono nieco różnice wizualne NPC poziomu 4 (nazwanych NPC – namedy).
  • Naprawiono poprawne przypisanie do przepisów kulinarnych niektórych przyprawionych i solonych mięs.
  • Doskonały zingariański pancerz korsarza jest teraz dostępny u właściwych niewolników.
  • Oswojone nosorożce nie powinny już reagować na pułapkę na nosorożce.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego NPC przestali używać kombinacji ataków lub używali niekompletnych kombinacji.

Oczyszczenia

  • Dodano wiele nowych czystek: Vanir Hunter, bandyci, uczniowe Jhebbal Sag, węże, yeti, alchemicy, krokodyle i kamieniorożce.
  • Naprawiono problem z danymi dotyczącymi oczyszczeń związanych z NPC, które powodowały iż w ich trakcie nie pojawiały się bossowie i rzemieślnicy (Votaries of Skelos, Lost Tribe, Lemurian, Black Hand Pirates, Heirs of the North).
  • Naprawiono problem polegający na tym, że szósta fala Mroźnych Gigantów odwoływała się do kolejnej fali;
  • Znokautowanie NPC podczas Oczyszczenia nie powstrzyma już kolejnych faz, a zamiast tego traktowane będzie jakby NOC został zabity;
  • Bohaterowie niezależni z Oczyszczeń nie pojawiają się już nago;
  • Naprawiono problem z Oczyszczeniami, które były niemożliwe w niektórych konfiguracjach budynków. Oczyszczenia powinny teraz być bardziej niezawodne;
  • Współczynnik Oczyszczenia będzie się prawidłowo wypełniał;
  • Pewne aspekty Oczyszczeń zostały przepisane, dzięki czemu mechanika ta została ulepszona i stała się bardziej niezawodnym zagrożeniem.
  • Ustawienia serwera „ile razy na dobę” (max 24 w tej chwili) zostało zastąpione ustawieniem opóźnienia pomiędzy oczyszczeniami (w końcu!).
  • Po wyświetleniu ostrzeżenia o nadciągającym oczyszczeniu, na interfejsie graczy pojawi się odliczanie do startu, aby użytkownicy którzy dopiero się zalogowali, nie przegapili ostrzeżenia.
  • Najechanie wskaźnikiem na pasek oczyszczenia w oknie postaci, pokazuje okno z opisem funkcji.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że licznik oczyszczenia nie wypełniał się, jeśli gracz nie posiadał budynków.

Balans

  • Zwiększono punkty życia eksplodujących impów.
  • Zwiększono szansę na zdobycie wybuchowych gruczołów z eksplodujących impów o 50%. Dodatkowo wskaźnik ten wzrósł także dla salamander (z 5% na 10%) i dużych smoków (zielony, czerwony i biały).
  • Obrażenia zadawane przez gadzie nosorożce zostały obniżone, szczególnie te z naładowanych ataków.
  • Zimowe giganty mają teraz więcej punktów życia (!!!).
  • Nie można już nakładać trucizny na broń, która ma już ją nałożoną.
  • Nie można już atakiem wytrącić z równowagi szkieletowych jaszczuroludzi.
  • Atak specjalny olbrzymich pająków zadaje teraz o wiele więcej obrażeń.
  • Zbalansowano uszkodzenia zadawane przez Awatary – maja one wyrównane do wartości Jhebbal Sag.
  • NPC z Kopców Umarłych dają teraz lepsze łupy, z niewielką szansą na składniki wysokiego poziomu, takie jak hartowana stal, jedwab wielowarstwowy, itd.
  • Mieszkańcy z miasteczka Sepermeru Łowców Relikwii, zostali ostatnio przeszkoleni i pokonanie ich będzie trudniejsze – na równi NPC z 60 poziomu. Nadal są neutralni i nie będą atakować, ale gdy zaatakowani, będą znacznie bardziej wytrzymali.
  • Niektórzy darfaryjczycy nauczyli się używać tarcz i przywdziewają mocniejsze zbroje.
  • Nordheimerzy z Nowego Asagarth otrzymali rygorystyczne szkolenie obejmujące 100 przysiadów, 100 wyskoków i 100 pompek, dzięki czemu stanowią większe wyzwanie.
  • Usunięto obsydian z łupów w Nowym Asagarth.
  • Nowy Asagarth nieznacznie zwiększył swoja obronę i ma dodatkowych strażników. Prócz tego jego mieszkańcy nauczyli się oswajania wilków i wysłali zwiadowców w inne części mapy.
  • Szkielety w katakumbach (Szczękozęt) są teraz znacznie trudniejsze do pokonania.
  • Zmniejszono punkty życia Królowej Szarańczy umieszczonej w przejściu.
  • W Schronieniu Xalthara można spotkać teraz więcej krokodyli.
  • Bronie z czarnego lodu dają teraz debuff czasowy obniżający temperaturę.
  • Nieumarli przeciwnicy są teraz odporni na trucizny i krwawienie.
  • Usunięto uboczny produkt z tworzenia desek na stole stolarza  – korę, i przeniesiono ją do ulepszonego stołu jako konkretny przepis.
  • Zmniejszono o połowę punkty życia wszystkich drzwi i włazów.
  • Tarcza ochronna przed awatarami tworzy się teraz 30 min, a token przywołujący awatara – 60 min.
  • Zwiększono punkty życia dla Rocknose King;
  • Skorygowano punkty życia dla niewolników z poziomu 3 i 4, tak by dopasować do zadawanych przez nich obrażeń;
  • NPC tragarze bronią się teraz znacznie lepiej (nie tak dobrze, jak wojownicy). Ich statystyki zostały skorygowane: maja więcej punktów życia i zadają więcej obrażeń;
  • Obsydianowy nóż do skórowania zbiera teraz więcej skórek;
  • Namedy NPC zadają teraz większe obrażenia, mają więcej punktów życia i po ich zabiciu otrzymuje się więcej punktów doświadczenia;
  • Tasak Yoga, Ankh Mitry i nóż Seta mają zmniejszone obrażenia i penetrację pancerza, tak by odzwierciedlały wartości podobne do innych religii;
  • Epickie łuki, wraz ze wzrostem jakości od normalnej poprzez nadzwyczajną, aż do doskonałej, oferują teraz niewielki wzrost zadawanych obrażeń;
  • Dopasowano punkty doświadczenie za wytwarzane przedmioty;
  • Pancerze lemuryjski i gadzi dają teraz całkowita premię +9 do statystyk, tak jak powinny;
  • Znacznie zwiększono otrzymywane punkty doświadczenia po zabiciu potworów i zwierząt;
  • Lekko zwiększono obrażenia łuków;
  • Zmniejszono obrażenia dwóch pierwszych ataków dwuręcznej włóczni i zwiększono dwóch ostatnich. Zrobiono to, aby zwiększyć nagrodę za wykonanie pełnej kombinacji za pomocą silnego ataku, przy jednoczesnym zachowaniu użyteczności umiejętności walki na dalekim zasięgu;
  • Zmniejszono masę ciężkich pancerzy o 10%;
  • Trudność bohaterów niezależnych została zwiększona i zależy od przynależności do frakcji. Dostosowano punkty życia, pancerz i zadawane obrażenia:
    • Niewielkie zmiany w frakcji wygnańców;
    • Frakcje Darfari i inne zostały przeskalowane, tak by lepiej dopasować je do wyzwań na poziomach 20, 30, 40, 50 i 60+;
    • Zmiany te wpływają także na podstawowe statystyki niewolników z danych frakcji, co daje graczom motywację do złapania najlepszych wojowników, łuczników, itd;
  • Łup z bohaterów niezależnych T4 (namedy) został ulepszony – szczególnie na Wyżynach;
  • Krzywa trudności potworów i zwierząt została zmieniona w celu lepszego dopasowania do zamierzonych pasm trudności:
    • Ogólnie rzecz biorąc, niektóre potwory stały się o wiele bardziej interesujące i wymagające do walki;
    • Większość potworów otrzymała zwiększone obrażenia, punkty życia i / lub specjalne cechy ich ataków;
    • Niektóre z nich są teraz odporne na odrzut (knockback), ponieważ trywializowały walkę z nimi (struś, hiena, niedźwiedź, król Impów, Królowa Czarownic, każde stworzenie Nieumarłych);
  •  Wiele (ale nie wszystkie) zwierząt i potworów może teraz odradzać się jako „Elitarna” wersje samych siebie:
    • Istnieje 2% szansa, że ​​tak się stanie dla każdego punktu odrodzenia, który mają te potwory;
    • Te elitarne potwory i zwierzęta są większe, twardsze, wyglądają inaczej i upuszczają dodatkowe łupy – gwarantowana krew Demona lub inny kluczowy składniki wysokiej klasy potrzebny do rzemiosła;
  • Wyposażenie dla postaci niezależnych zostało dostosowane, w szczególności dla NPCów, którzy wcześniej używali broni o niskim poziomie trudności, na przykład żelazny sztylet lub buława. Od teraz używają oni bardziej odpowiedniego poziomu broni. Ponadto, rzemieślnicy i nadzorcy używają teraz specyficznych konfiguracji zbroi (fartuchy i rękawice robocze), co ma ułatwić ich rozróżnianie w obozach;
  •  Rozwiązano różne problemy związane z pojawianiem się niektórych (rzadkich) niewolników;
  •  Zwiększono ilość punktów doświadczenia otrzymywanych po zabiciu potworów, ponieważ są one teraz trudniejsze do pokonania. Punkty XP po zabiciu NPC T4 również zostały znacznie zwiększone;
  • Obniżono obrażenia zadawane przez miecz dwuręczny Jediasa o 3 pkt.
  • Jednoręczne buławy: zestaw animacji ma zwiększony hotbox, a trzeci atak będzie zadawał dwa uderzenia podczas obrotu, a nie jedno jak dotychczas;
    • Penetracja pancerzy została zwiększona z 20% na 25%;
    • Trzecie i czwarte uderzenie z kombinacji lekkich ataków, uszkadza teraz tarcze.
  • Sztylety mają teraz 20% penetracji pancerza zamiast 15%. Dodatkowo hitboxy wszystkich ataków zostały nieco zwiększone.
  • Oszczepy: zwiększono obrażenia, penetrację pancerzy i koszt staminy. Można je teraz trzymać w stosie 10 sztuk.
  • Dwuręczne młoty mają teraz obrażenie typu hyper-armor na niektórych atakach lekkich. Dodatkowo pierwszy lekki atak penetruje teraz tarcze (ale nie rozbija je).
  • Jednoręczne miecze: pierwszy i drugi atak w ciężkiej kombinacji mają wydłużony czas hyperarmor.
  • Zwiększono efekty zestawów zwiększających elastyczność pancerzy.

Ulepszenia

  • Kompostownik produkuje teraz grube robaki – o ile jest w nim nawóz.
  • Stalagmity z siarką zniszczą się po dwóch uderzeniach zamiast po pierwszym.
  • Więźniowie w Westwall (Sapermeru) nie powinni być już agresywni, co z kolei powoduje, że okoliczni mieszkańcy również nie będą agresywni.
  • Można już podnosić i przechowywać rozstawione wcześniej skrzynki, kontenery i lodówki.
  • Musashi’s Black Blade oraz The Wyrd są teraz poprawnie oznaczone jako legendarne.
  • Dodano kilka żelaznych węzłów na północ od najbardziej wysuniętej na południe rzeki, aby nowi gracze mogli łatwiej zrozumieć, skąd pochodzi żelazo.
  • Szafki można teraz zablokować.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego oszczepy na stojakach były źle ustawione.
  • W wulkanie pojawiło się trzech kupców, którzy sprzedają rzeczy chłodzące.
  • Winorośl można teraz zbierać z palm.
  • Profit za 50 pkt w witalności (Gluttonous Gains) zapewnia teraz premie uzdarwiająca na początku jedzenia, a nie na końcu. ten efekt może wystapić raz na 30 sekund.
  • Smoczy proszek ma teraz poprawne słowa kluczowe.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego nie można było prawidłowo poruszać się po panelu administracyjnym za pomocą kontrolerów lub klawiatur (w końcu!).
  • Beczka fermentacyjna, ogniska, kuchnie i kociołki mają teraz strzałki kierunkowe, by lepiej wskazać, gdzie znajdzie się niewolnik po jego umieszczeniu.
  • Do beczki fermentacyjnej można dodać kucharza lub alchemika.
  • Zmieniono pokój mapy, aby było go łatwiej umieścić.
  • Usunięto olej z receptury impregnowane drewna.
  • W trybie administratora użycie przycisków Shift + Delete jest teraz dużo dokładniejsze i nie niszczy losowych elementów budynku (w końcu!).
  • Złoża węgla nie dają już kamienia, ilość węgla została zwiększona;
  • Naprawiono szereg wizualnych niedoskonałości tekstur, kolizji i obiektów lewitujących w świecie;
  • Znacząco zwiększono efektywny zasięg przynęt;
  • Nadzwyczajna i doskonała zbroja lemuryjskiego wojownika daje teraz dodatkowe bonusy;
  • Mikstura <….> Pamięci i Naturalnego Uczenia się ma teraz czas rozkładu 2 min;
  • Spożywanie grzybów Amanita ma teraz szansę wywołania zatrucia pokarmowego;
  • Opis Eliksiru Wigoru jest teraz inny od Eliksiru Przyswajania (Ingestion);
  • Przyprawiona Wieprzowina i Przyprawione Wykwintne Mięso zapewniają teraz buff rozgrzewający;
  • Wielkości stosów dla drewna, gałęzi, kamienia i roślin zostały zwiększone ze 100 do 1000 (!!!!!);
  • Pułapki wybuchowe są teraz zgodne z tymi samymi zasadami odległości, co pułapki gazowe, co oznacza, że ​​nie można ich już umieścić blisko siebie;
  • Pochodni ściennych nie można już umieszczać pod wodą. Dotyczy to tylko tych, które mają płomienie. Nie ma to wpływu na pochodnie z kamieniami jarzeniowymi;
  • Czerwone i zielone smoki dają po śmierci róg smoczy;
  • Od teraz stoły rzemieślnicze można podnieść za pomocą menu kołowego do ekwipunku;
    • Zmiana ta nie dotyczy ołtarzy, kół bólu i klatek na zwierzęta;
  •  Ostrze ze stali hartowanej, stalowy hartowany sztylet i hartowany stalowy łuk mają teraz odpowiednie wymagania dotyczące odblokowania;
  • NPC Tragarze będą teraz rzucać materiały zaopatrzeniowe po śmierci. Materiały te można otworzyć by zobaczyć ich zawartość. Im większy poziom NPC, tym lepszy łup;
  • Naprawiono opisy w recepturach Seta;
  •  Nieprzytomne ciała na pustynnych obszarach startowych powinny być teraz niewidoczne, jeśli nie mają nic w swoim ekwipunku;
  • Czat głosowy nie może być już aktywowany podczas pisania.
  • Nieprzytomni niewolnicy nie będą już spadać pod podłogę windy.
  • Można teraz poruszać się po panelu administracyjnym używając kontrolera.
  • Przeglądarka serwerów ma teraz nową kolumnę pokazującą średnia ilość aktywnych graczy.
  • Można teraz szybko podnosić przedmioty ze skrzynek podczas pływania lub dryfowania w wodzie.
  • Można przenosić rzeczy z menu kołowego do ekwipunku, jeśli sortowanie wg nazwy i wagi jest wyłączone.
  • Przeorganizowano okna zasobów w oknie postaci oraz w stołach rzemieślniczych, co powinno ułatwić znalezienie odpowiednich przepisów.

Poprawki ogólne

  • Naprawiono problem polegający na tym, że niektóre kobiece NPC ładowały złe ustawienia wstępne, co skutkowało nieprawidłowymi efektami wizualnymi;
  • Obrażenia od burzy piaskowej będą zadawane postaciom, które usunęły maskę;
  •  Lemurskie bronie są teraz poprawnie oznaczone jako broń wysokiego poziomu;
  • Włócznia z gwiezdnego metalu, włócznia ze Smoczej Kości i Wężoludzka wymagają teraz długich rękojeści by je wytworzyć;
  • Dezorientacja związana z zatruciem pokarmem nie zawiera już błędnego opisu mówiącego, że powoduje „0” obrażeń;
  • Pazury Jhebbal Sag są teraz poprawnie wyświetlane w stojakach broni;
  • Pająki nie są już przyciągane przez przynęty dla skorpionów;
  • Pancerze hyperoborejskie zapewniają teraz ten sam rodzaj ochrony termicznej;
  • Naprawiono błąd trwałości pomiędzy normalną i epicką wersją napierśnika z Królewskiego pancerza;
  •  Używanie tasaka na zwłokach zwierzęcia będzie teraz prawidłowo dawać mięso;
  • Doskonały jednoręczny miecz z obsydianu nie ma już obrażeń miecza dwuręcznego;
  • Naprawiono błąd, przez który korupcja w jednym miejscu w Cytadeli Triumwiratu nie była widoczna;
  • Bronie ze smoczych kości oznaczone są jako legendarne;
  • Naprawiono błąd powodujący, że niektóre markizy z DLC były droższe do wytworzenia niż markizy bazowe;
  • Naprawiono problem z narożnikami Yamatai i Aquilonian Awning, które pozwalały tylko na umieszczenie ich na dole fundamentów;
  • Vathis nie powinien już przypadkowo odradzać się jako kobieta;
  • Nie można już umieszczać przedmiotów na kabinie windy;
  • Teraz powinno być możliwe umieszczenie klinów pod ramą bramy akwilońskiej;
  • Nie można już używać zestawów do modyfikacji broni na pazurach Jhebbal Sag;
  • Świecąca stojąca pochodnia powinna teraz poprawnie obniżać temperaturę, a nie ją zwiększać (z +1 na -1);
  • Naprawiono błąd, który powodował, że przepisy mogły zniknąć z kolejki rzemieślniczej. Wpływał on na pozycje z DLC.
  • Profit Pack Mule (muł) powinien teraz działać poprawnie bez konieczności ponownego uruchamiania gry.
  • Naprawiono niektóre z miejsc pojawiania się zablokowanych NPC.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że krokodyle spadały przez fundamenty.
  • Gracze mogą teraz wchodzić w interakcje z Dziennikiem Razmy # 3.
  • Naprawiono błąd w wyniku którego Wygnańcy z poziomu 1-3 mogły zostać powalone jednym uderzeniem pałki.
  • Kolejny krok w podróży: „Odkryj wszystkie obeliski olbrzymiego króla”, zalicza się teraz poprawnie. Poprawka nie działa wstecz.
  • Strzały oświetlające powinny prawidłowo oświetlać na serwerach prywatnych.
  • Można transportować nieprzytomnych niewolników windą.
  • NPC atakujący kościaną włócznią, nie powinni przestawać atakować po kilku uderzeniach.
  • Naprawiono problem z kolizją w przypadku dużego ogniska.
  • Założenie nie epickich vanirskich zbroi nie zalicza już kroku: „Załóż epicką zbroję”.
  • Wyposażanie epickich elementów pancerza odblokowuje teraz poprawnie krok „Wyposaż epicką zbroję”.
  • Naprawiono problem powodujący, że ruch kóz górskich znacznie szybszy niż zamierzano.
  • Naprawiono błąd z wielbłądami, które utykały podążając za graczem.
  • Perk „Receptive” daje teraz premię do leczenia x2, a nie jak dotychczas x1.25.
  • Naprawiono poziom odblokowujący zwierzęta piktyjskie i jamatajskie.
  • Nie można już zbierać jaj i pajęczyny za pomocą kilofów lub innych narzędzi. Wyjątkiem jest sierp, który może być użyty do zebrania pajęczyny.
  • Olbrzymi pająk w Hollow Weaver’s nie pojawia się teraz, gdy gracz wejdzie do jaskini, ale jest tam teraz cały czas.
  • Rytuał Ochrony (kopuła) zniknie teraz gdy zniszczony zostanie ołtarz, który go przywoływał.
  • Naprawiono płomienie w sanktuarium Mitry.
  • Pochodnie nieopodal Wardtowers generują teraz światło.
  • Usunięcie zwierzaka z zagrody przerywa teraz tworzenie gnoju.
  • Zmiany wprowadzane w zakładce klawiatura są teraz poprawnie zapisywane.
  • Funkcje „zatrzymaj czas” i „zatrzymaj” niebo w panelu admina, działają teraz tak jak powinny.
  • Krok w podróży „przechowaj przedmioty” zalicza się juz poprawnie po włożeniu przedmiotu do skrzyń lub szafy.
  • Naprawiono niektóre epickie pancerze, które nie zaliczały podróży „załóż epicki pancerz”.
  • Dodano brakujące pokarmu do koła bólu.
  • Duża studnia może być już poprawnie używana do napełniania pojemników z wodą.
  • Naprawiono problem powodujący obracanie się narzędzia do budowania, gdy inni gracze znajdowali się w pobliżu.
  • Ubranie tancerki Derketo wygląda lepiej.

Poprawki terenu

  • Załatano więcej dziur, miejsc utykania i niedoskonałości wizualnych w świecie.
  • Naprawiono wiele miejsc w Midnight Grove, w których gracze mogli utknąć.
  • Naprawiono problem z ilością wody w lochu Katakumby, która nie pokrywała całego pokoju.

Interfejs

  • Krótki opis aloesu będzie wspominał jego właściwości lecznicze.
  • Tarcze z DLC maja poprawne słowa kluczowe.
  • Naprawiono problem z niepoprawnymi opisami efektów: ekstremalnie gorących / zimnych, udaru cieplnego i mrozu.
  • Otwarcie mapy w tunelach Bin-Yakin’s Seal i Dragonmouth spowoduje wyświetlenie pozycji mapy gracza przy wejściu do odpowiednich tuneli.
  • Poprawiono nazwę „Laski Epimetreusa”.
  • Ulepszono informację o nauce emotek.
  • Naprawiono problem z niektórymi przedmiotami, które nie wyświetlały informacji o możliwości interakcji.
  • Alpinizm nie jest już religią.
  • Poprawiono efekty wizualne na buffach znajdujących się na przeciwnikach.
  • Dodano wpis do dziennika w przypadku kradzieży lub śmierci niewolnika/ zwierzęcia w grach singleplayer.
  • Po wejściu do lochów, znacznik na mapie będzie wskazywał na wejście.
  • Koniec ze spamem informacyjnym o przeciążeniu.
  • Kiedy zwierzę podążające za graczem umrze, dostaje on o tym informację.
  • Bazując na opiniach graczy, w dzienniku wydarzeń nie można zobaczyć nazwy użytkowników, którzy zniszczyli czyjeś budynki. Zamiast tego pojawi sie ogólna informacja: „gracz”.
  • Torba z łupem nie potrzebuje podwójnego kliknięcia by ją otworzyć.
  • Śmierć w wyniku krwawienia nie jest już wyświetlana jako śmierć od trucizny.
  • Wszystkie oswojone zwierzaki wyświetlają teraz swoją tabliczkę z nazwą.

Dźwięk

  • Postać teraz zacznie dyszeć podczas sprintu z bronią w ręku;
  • Dodano dźwięk do chodzenia w przyczajeniu.

UWAGA: W związku z tym, że aktualizacja ta zmienia wiele aspektów gry, a do tego ingeruje w moda The Age of Calamitous, serwer [PL] Turbogroszkowo, będzie nieczynny do momentu aktualizacji modyfikacji. Przerwa może potrwać nawet 48 godzin!

A tymczasem, podzielcie się w komentarzach swoimi uwagami na temat wprowadzanych zmian i nowości.

Poprzedni artykułThe Division 2: ruszyły otwarte beta testy
Następny artykułApex Legends ma już 50 milionów graczy!
3 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Aniol

comment image No i zarypiscie…. teraz ino czekać na poprawkę moda 🙂

Alessandro

Zepsuli płatnerzy niektórych(Hyrkański) nie mają przepisów na zbroje :/
Chyba, że tylko ja tak mam -_-
Mowa tu oczywiście o namedach a nie I-III.

Kinya Turbgroszka

Nic o tym nie wiem, ale sprawdzę 🙂