Kolejny tydzień i kolejna aktualizacja w Fortnite Battle Royale. Tym razem twórcy dodali nowy odlotowy pojazd oraz animacje podczas używania co niektórych materiałów eksploatacyjnych, wprowadzili kilka zmian w broniach oraz w automatach do sprzedaży przedmiotów.

W wersji na urządzenia mobilne dodano możliwość modyfikowania funkcji automatycznego strzału, a w trybie kreatywnym pojawiły się nowe egzotyczne wyspy i opcje gier.

BATTLE ROYALE

Bronie i przedmioty

Kulojazd

  • Ten jednomiejscowy pojazd można znaleźć w przyczółkach oraz w okolicy skrytek w pirackich obozach.
  • Wbudowany Przysysak i dopalacz pozwolą wam wciągnąć się na szczyt urwiska lub huśtać się wśród drzew!
  • Kierowca jest chroniony przed obrażeniami, lecz sam Kulojazd jest wrażliwy na ostrzał wroga.
  • 300 pkt. zdrowia

Automaty do sprzedaży przedmiotów

  • Usunięto koszt w materiałach.
  • Każdy automat ulega zniszczeniu po zabraniu przedmiotu.
  • Usunięto automaty zwykłe i niepospolite.
  • Usunięto wieżyczkę strzelniczą z automatów legendarnych.
  • Zmniejszono szansę pojawienia się map skarbów w łupach luzem z 0,53% do 0,27%.
  • Zmniejszono szansę pojawienia się map skarbów w skrzyniach z 3,25% do 1,65%.

Inne

  • Karabin piechoty
    • Usunięto zwykłą klasę rzadkości
  • Ciężki karabin szturmowy
    • Zmieniono klasę rzadkości z rzadkiej/epickiej/legendarnej na zwykłą/niepospolitą/rzadką
    • Bazowe obrażenia dla klasy zwykłej/niepospolitej/rzadkiej wynoszą 36/38/40 pkt.
  • Czepiaki
    • Zmniejszono limit w stosie z 10 do 6.

Rozgrywka

  • Skrócono czas trwania nieustającego dabowania w menu z 12 do 11 godzin
  • Żartujemy! Tak naprawdę wydłużyliśmy ten czas z 12 do 13 godzin.
  • Teraz w sytuacjach wylogowania się gracza, samolikwidacji lub likwidacji przez Burzę likwidacja jest zaliczana na konto tego, kto ostatni zranił tego gracza. Aktualny limit czasu do zaliczenia takiej likwidacji wynosi 15 sekund.
  • Dodano efekty graficzne likwidacji syfonu.
  • Gracze wystrzeleni z pirackiej armaty mogą teraz budować od razu po uderzeniu w cel.
  • Gracze mogą teraz tańczyć trzymając balon.
  • Dodano ikonkę armaty do wizualizatora dźwięków w interfejsie w grze.
  • Gracze wsiadający do pustego pojazdu teraz automatycznie zajmują miejsce kierowcy.
  • Do następujących przedmiotów dodano unikatowe animacje używania:
    • Bandaże
    • Apteczka
    • Mała mikstura osłony
    • Mikstura osłony
    • Sok Siorb
    • Beczka Obfitości

Wydajność

  • Poprawiono wydajność transferu plików na konsoli Xbox One. Zmniejszy to częstotliwość opóźnionego wczytywania siatek.
  • Naprawiono błąd, który powodował zacinanie się gry na konsolach Switch, związany z taktowaniem zegara karty graficznej.
  • Poprawiono wydajność gry na konsolach Switch zmniejszając prawdopodobieństwo pojawiania się efektów cząsteczkowych w czasie zmian pory dnia.
  • Zoptymalizowano armaty okrętowe.
  • Zoptymalizowano elementy interfejsu w trybach z dużymi drużynami.
  • Poprawiono wydajność paska szybkiego dostępu.
  • Gra nie będzie się już zacinać na widoku ekranu statystyk rozgrywki wskutek jednoczesnego wczytywania zasobów.

Dźwięk

  • Dodano nowy odgłos balonów w powietrzu.
  • Ściszono odgłosy niszczenia mniejszych rekwizytów (krzeseł, łóżek, płotów itp.).
  • Usunięto echo zamachów kilofem.
  • Wyciszono zewnętrzne odgłosy środowiskowe podczas lotu na lotni.
  • Odgłos rozkładania lotni nie jest już odtwarzany dwukrotnie po użyciu aktywatora lotni.
  • Naprawiono błąd powodujący ściszanie muzyki Królewskiego Zwycięstwa przez odgłosy lądowania lub otwierania lotni.
  • Poprawiono głośność podglądu lotni posiadających własne tło muzyczne.
  • Odgłosy przesuwania pirackiej armaty nie milkną już po sprincie trwającym ponad 10 sekund.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że po przejściu przez szczelinę dźwięki przebijania balonu zapętlały się.

Interfejs

Skróty klawiszowe

  • Skróty zostały podzielone na kategorie, co ułatwi znalezienie czynności, którą chcecie przypisać.

System znaczników:

  • Dodano opisy wyświetlane obok znaczników w świecie gry, wskazujące, co można zrobić z danym znacznikiem. Informacje te pojawią się po najechaniu celownikiem na znacznik.
  • Można teraz oznaczać pojazdy oraz przedmioty jednorazowe, np. jabłka.
  • Zmieniono sposób wyświetlania znaczników przedmiotów w celu poprawy czytelności na wszystkich platformach.
  • Znaczniki przedmiotów początkowo będą duże i zmniejszą rozmiar po tym, jak gracz wyceluje w ich okolicę.
  • Znaczniki są teraz posortowane według odległości.
  • Zmniejszono rozmiar punktów nawigacyjnych oddziału, by nie ograniczać widoczności.
  • Zmieniono wygląd znaczników na minimapie, aby odpowiadały znacznikom w świecie gry.
  • Umożliwiono przypisanie osobnego skrótu klawiszowego na klawiaturze do funkcji postawienia znacznika zagrożenia.
  • Stawianie znaczników zagrożenia podwójnym kliknięciem nie jest już blokowane przez przedmioty na ziemi.
  • Teraz można aktywować znacznik podczas jazdy pojazdem.
  • Teraz można stawiać znaczniki w maskowaniu krzaka.
  • Dajcie nam znać, jakie jeszcze chcielibyście zobaczyć usprawnienia systemu znaczników!

Inne

  • Etykiety oddziałów oraz strzałki drużyn stają się teraz bardziej przejrzyste podczas celowania z broni.
  • Przywrócono możliwość wyświetlenia wszystkich aktualnych wyzwań w trakcie meczu.
  • Pomalujcie wszystko hurtem! Teraz możecie zastosować malowanie do wszystkich pól naraz, wybierając opcję „Zastosuj dla wszystkich” podczas wyboru malowania w szafce.
  • Włączono sterowanie kamerą przy niektórych rodzajach nagród podczas przeglądania wyzwań
  • Panel informacji o wyzwaniu w lobby jest teraz domyślnie przełączany na pomoc ekipy, gdy gracz należy do ekipy.
  • Zestaw Luxe jest teraz widoczny na ekranie wyzwań, razem z zestawami Czarnosercego i Hybrydy.
  • Podgląd malowań w lobby używa teraz wersji pojazdu/broni o najwyższej rozdzielczości.
  • Naprawiono błąd na konsolach, uniemożliwiający wybranie pomocy ekipy przy ostatnim wyzwaniu z zestawu.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że kolejny etap wyzwania nie włączał automatycznie pomocy ekipy.
  • Naprawiono błąd powodujący dwukrotne odtwarzanie animacji i odgłosów podczas wyboru wyzwań przy użyciu kontrolera.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że przewijanie ekranu wyzwań myszą skutkowało niespodziewanymi przeskokami paska przewijania.
  • Do minimapy dodano trasy busów.

Wersja na urządzenia mobilne

  • Do gry dodano możliwość modyfikowania funkcji automatycznego strzału, by jej parametry mogły być odmienne dla różnych broni. Ta opcja była już dostępna dla niektórych broni, a tym razem zmiana objęła pistolety.
  • Dodano okluzję odgłosów kroków na Androidzie.
  • Poprawiono jakość niektórych efektów dźwiękowych na urządzeniach mobilnych i konsoli Switch.

TRYB KREATYWNY

Wyspy

  • Nowe wyspy
    • Piaszczysta wyspa
      • Rozmiar 105 na 105 pól
    • Wyspa wulkaniczna
      • Rozmiar 105 na 105 pól
  • Zmniejszono liczbę wysp graczy na jednym serwerze z 16 do 8.
    • Umożliwia to wprowadzenie większych wysp
    • Poprawia to wydajność serwerów
    • Gracze dołączający po pierwszych 8 graczach nie będą mieć dostępu do swoich własnych wysp i będą musieli założyć nowy serwer. Poprawimy to w przyszłej wersji, przy okazji aktualizacji mechaniki portali.
  • Usunięto kolizję blokady wysp, aby umożliwić wprowadzenie nowych, większych wysp.

Rozgrywka

  • Dodano punktację
    • Dodano opcję wygrania gry po osiągnięciu określonej liczby punktów. Możecie tu ustawić wynik wymagany do ukończenia gry.
      • Dostępne jest wiele wartości wyniku wymaganego do zwycięstwa, od 1 do 10 000 000 pkt.
    • Dodano sumę punktów do kryteriów rankingu gry. Podczas gry wynik jest widoczny w interfejsie, a po jej zakończeniu tablica wyników pokazuje sumę punktów zdobytą przez graczy i drużyny.
    • Punkty zdobywa się wykonując triki pojazdami oraz zbierając przedmioty z galerii wyzwania, np. monety.
  • Dodano cele
    • Dodano opcję wygrania gry przez zaliczanie celów. Możecie tu ustawić liczbę celów wymaganych do ukończenia gry.
    • Dodano cele do kryteriów rankingu rozgrywki. Po zakończeniu gry ranking pokazuje, ile celów zaliczył każdy gracz lub każda drużyna.
  • Monety w galerii wyzwań mają teraz nowe efekty graficzne, co poprawi ich widoczność w grze.
  • Odliczanie do rozpoczęcia gry rozpoczyna się dopiero po zaciemnieniu ekranu.
  • Wyłączono interfejs podczas rozpoczynania gry na wyróżnionej wyspie.
  • Gracze teraz będą stać w miejscu podczas odliczania czasu do rozpoczęcia gry.
  • Skrócono czas odliczania z 6 do 3 sek.
  • Dodano nowy rodzaj miejsca pojawiania się (aktualne położenie), który nie zmienia waszej pozycji w momencie rozpoczęcia gry. Przydatny do testów!
  • Zmieniono kolejność opcji w zakładce gry, by ułatwić ich znalezienie.
  • Dodano opisy opcji gry oraz opcji ustawień gry.

Narzędzia kreatywne i Smartfon

  • Graffiti będą teraz podświetlane po wycelowaniu w nie Smartfonem, co oznacza możliwość skasowania ich.
  • Smartfon może teraz modyfikować rekwizyty i pola budowli, które znajdują się poniżej rzeźby terenu wyspy. Elementy te będą podświetlane po najechaniu na nie celownikiem.
  • Przytrzymanie przycisku podczas powiększania/zmniejszania rekwizytu przy użyciu Smartfona z włączonym wyrównywaniem do siatki spowoduje wielokrotne powiększenie/zmniejszenie rekwizytu.
Poprzedni artykułScum dodaje nowe lokacje i półciężarówkę, zapowiada budowanie baz i misje
Następny artykułEkipa Z1 Battle Royale zapowiada uruchomienie meczy Ranked Pro, zamyka Combat Training