Kolejny tydzień i kolejna aktualizacja w Fortnite Battle Royale. Tym razem twórcy dodali nowy odlotowy pojazd oraz animacje podczas używania co niektórych materiałów eksploatacyjnych, wprowadzili kilka zmian w broniach oraz w automatach do sprzedaży przedmiotów.
W wersji na urządzenia mobilne dodano możliwość modyfikowania funkcji automatycznego strzału, a w trybie kreatywnym pojawiły się nowe egzotyczne wyspy i opcje gier.
BATTLE ROYALE
Bronie i przedmioty
Kulojazd
- Ten jednomiejscowy pojazd można znaleźć w przyczółkach oraz w okolicy skrytek w pirackich obozach.
- Wbudowany Przysysak i dopalacz pozwolą wam wciągnąć się na szczyt urwiska lub huśtać się wśród drzew!
- Kierowca jest chroniony przed obrażeniami, lecz sam Kulojazd jest wrażliwy na ostrzał wroga.
- 300 pkt. zdrowia
Automaty do sprzedaży przedmiotów
- Usunięto koszt w materiałach.
- Każdy automat ulega zniszczeniu po zabraniu przedmiotu.
- Usunięto automaty zwykłe i niepospolite.
- Usunięto wieżyczkę strzelniczą z automatów legendarnych.
- Zmniejszono szansę pojawienia się map skarbów w łupach luzem z 0,53% do 0,27%.
- Zmniejszono szansę pojawienia się map skarbów w skrzyniach z 3,25% do 1,65%.
Inne
- Karabin piechoty
- Usunięto zwykłą klasę rzadkości
- Ciężki karabin szturmowy
- Zmieniono klasę rzadkości z rzadkiej/epickiej/legendarnej na zwykłą/niepospolitą/rzadką
- Bazowe obrażenia dla klasy zwykłej/niepospolitej/rzadkiej wynoszą 36/38/40 pkt.
- Czepiaki
- Zmniejszono limit w stosie z 10 do 6.
Rozgrywka
- Skrócono czas trwania nieustającego dabowania w menu z 12 do 11 godzin
- Żartujemy! Tak naprawdę wydłużyliśmy ten czas z 12 do 13 godzin.
- Teraz w sytuacjach wylogowania się gracza, samolikwidacji lub likwidacji przez Burzę likwidacja jest zaliczana na konto tego, kto ostatni zranił tego gracza. Aktualny limit czasu do zaliczenia takiej likwidacji wynosi 15 sekund.
- Dodano efekty graficzne likwidacji syfonu.
- Gracze wystrzeleni z pirackiej armaty mogą teraz budować od razu po uderzeniu w cel.
- Gracze mogą teraz tańczyć trzymając balon.
- Dodano ikonkę armaty do wizualizatora dźwięków w interfejsie w grze.
- Gracze wsiadający do pustego pojazdu teraz automatycznie zajmują miejsce kierowcy.
- Do następujących przedmiotów dodano unikatowe animacje używania:
- Bandaże
- Apteczka
- Mała mikstura osłony
- Mikstura osłony
- Sok Siorb
- Beczka Obfitości
Wydajność
- Poprawiono wydajność transferu plików na konsoli Xbox One. Zmniejszy to częstotliwość opóźnionego wczytywania siatek.
- Naprawiono błąd, który powodował zacinanie się gry na konsolach Switch, związany z taktowaniem zegara karty graficznej.
- Poprawiono wydajność gry na konsolach Switch zmniejszając prawdopodobieństwo pojawiania się efektów cząsteczkowych w czasie zmian pory dnia.
- Zoptymalizowano armaty okrętowe.
- Zoptymalizowano elementy interfejsu w trybach z dużymi drużynami.
- Poprawiono wydajność paska szybkiego dostępu.
- Gra nie będzie się już zacinać na widoku ekranu statystyk rozgrywki wskutek jednoczesnego wczytywania zasobów.
Dźwięk
- Dodano nowy odgłos balonów w powietrzu.
- Ściszono odgłosy niszczenia mniejszych rekwizytów (krzeseł, łóżek, płotów itp.).
- Usunięto echo zamachów kilofem.
- Wyciszono zewnętrzne odgłosy środowiskowe podczas lotu na lotni.
- Odgłos rozkładania lotni nie jest już odtwarzany dwukrotnie po użyciu aktywatora lotni.
- Naprawiono błąd powodujący ściszanie muzyki Królewskiego Zwycięstwa przez odgłosy lądowania lub otwierania lotni.
- Poprawiono głośność podglądu lotni posiadających własne tło muzyczne.
- Odgłosy przesuwania pirackiej armaty nie milkną już po sprincie trwającym ponad 10 sekund.
- Naprawiono błąd, który powodował, że po przejściu przez szczelinę dźwięki przebijania balonu zapętlały się.
Interfejs
Skróty klawiszowe
- Skróty zostały podzielone na kategorie, co ułatwi znalezienie czynności, którą chcecie przypisać.
System znaczników:
- Dodano opisy wyświetlane obok znaczników w świecie gry, wskazujące, co można zrobić z danym znacznikiem. Informacje te pojawią się po najechaniu celownikiem na znacznik.
- Można teraz oznaczać pojazdy oraz przedmioty jednorazowe, np. jabłka.
- Zmieniono sposób wyświetlania znaczników przedmiotów w celu poprawy czytelności na wszystkich platformach.
- Znaczniki przedmiotów początkowo będą duże i zmniejszą rozmiar po tym, jak gracz wyceluje w ich okolicę.
- Znaczniki są teraz posortowane według odległości.
- Zmniejszono rozmiar punktów nawigacyjnych oddziału, by nie ograniczać widoczności.
- Zmieniono wygląd znaczników na minimapie, aby odpowiadały znacznikom w świecie gry.
- Umożliwiono przypisanie osobnego skrótu klawiszowego na klawiaturze do funkcji postawienia znacznika zagrożenia.
- Stawianie znaczników zagrożenia podwójnym kliknięciem nie jest już blokowane przez przedmioty na ziemi.
- Teraz można aktywować znacznik podczas jazdy pojazdem.
- Teraz można stawiać znaczniki w maskowaniu krzaka.
- Dajcie nam znać, jakie jeszcze chcielibyście zobaczyć usprawnienia systemu znaczników!
Inne
- Etykiety oddziałów oraz strzałki drużyn stają się teraz bardziej przejrzyste podczas celowania z broni.
- Przywrócono możliwość wyświetlenia wszystkich aktualnych wyzwań w trakcie meczu.
- Pomalujcie wszystko hurtem! Teraz możecie zastosować malowanie do wszystkich pól naraz, wybierając opcję „Zastosuj dla wszystkich” podczas wyboru malowania w szafce.
- Włączono sterowanie kamerą przy niektórych rodzajach nagród podczas przeglądania wyzwań
- Panel informacji o wyzwaniu w lobby jest teraz domyślnie przełączany na pomoc ekipy, gdy gracz należy do ekipy.
- Zestaw Luxe jest teraz widoczny na ekranie wyzwań, razem z zestawami Czarnosercego i Hybrydy.
- Podgląd malowań w lobby używa teraz wersji pojazdu/broni o najwyższej rozdzielczości.
- Naprawiono błąd na konsolach, uniemożliwiający wybranie pomocy ekipy przy ostatnim wyzwaniu z zestawu.
- Naprawiono błąd sprawiający, że kolejny etap wyzwania nie włączał automatycznie pomocy ekipy.
- Naprawiono błąd powodujący dwukrotne odtwarzanie animacji i odgłosów podczas wyboru wyzwań przy użyciu kontrolera.
- Naprawiono błąd, który powodował, że przewijanie ekranu wyzwań myszą skutkowało niespodziewanymi przeskokami paska przewijania.
- Do minimapy dodano trasy busów.
Wersja na urządzenia mobilne
- Do gry dodano możliwość modyfikowania funkcji automatycznego strzału, by jej parametry mogły być odmienne dla różnych broni. Ta opcja była już dostępna dla niektórych broni, a tym razem zmiana objęła pistolety.
- Dodano okluzję odgłosów kroków na Androidzie.
- Poprawiono jakość niektórych efektów dźwiękowych na urządzeniach mobilnych i konsoli Switch.
TRYB KREATYWNY
Wyspy
- Nowe wyspy
- Piaszczysta wyspa
- Rozmiar 105 na 105 pól
- Wyspa wulkaniczna
- Rozmiar 105 na 105 pól
- Piaszczysta wyspa
- Zmniejszono liczbę wysp graczy na jednym serwerze z 16 do 8.
- Umożliwia to wprowadzenie większych wysp
- Poprawia to wydajność serwerów
- Gracze dołączający po pierwszych 8 graczach nie będą mieć dostępu do swoich własnych wysp i będą musieli założyć nowy serwer. Poprawimy to w przyszłej wersji, przy okazji aktualizacji mechaniki portali.
- Usunięto kolizję blokady wysp, aby umożliwić wprowadzenie nowych, większych wysp.
Rozgrywka
- Dodano punktację
- Dodano opcję wygrania gry po osiągnięciu określonej liczby punktów. Możecie tu ustawić wynik wymagany do ukończenia gry.
- Dostępne jest wiele wartości wyniku wymaganego do zwycięstwa, od 1 do 10 000 000 pkt.
- Dodano sumę punktów do kryteriów rankingu gry. Podczas gry wynik jest widoczny w interfejsie, a po jej zakończeniu tablica wyników pokazuje sumę punktów zdobytą przez graczy i drużyny.
- Punkty zdobywa się wykonując triki pojazdami oraz zbierając przedmioty z galerii wyzwania, np. monety.
- Dodano opcję wygrania gry po osiągnięciu określonej liczby punktów. Możecie tu ustawić wynik wymagany do ukończenia gry.
- Dodano cele
- Dodano opcję wygrania gry przez zaliczanie celów. Możecie tu ustawić liczbę celów wymaganych do ukończenia gry.
- Dodano cele do kryteriów rankingu rozgrywki. Po zakończeniu gry ranking pokazuje, ile celów zaliczył każdy gracz lub każda drużyna.
- Monety w galerii wyzwań mają teraz nowe efekty graficzne, co poprawi ich widoczność w grze.
- Odliczanie do rozpoczęcia gry rozpoczyna się dopiero po zaciemnieniu ekranu.
- Wyłączono interfejs podczas rozpoczynania gry na wyróżnionej wyspie.
- Gracze teraz będą stać w miejscu podczas odliczania czasu do rozpoczęcia gry.
- Skrócono czas odliczania z 6 do 3 sek.
- Dodano nowy rodzaj miejsca pojawiania się (aktualne położenie), który nie zmienia waszej pozycji w momencie rozpoczęcia gry. Przydatny do testów!
- Zmieniono kolejność opcji w zakładce gry, by ułatwić ich znalezienie.
- Dodano opisy opcji gry oraz opcji ustawień gry.
Narzędzia kreatywne i Smartfon
- Graffiti będą teraz podświetlane po wycelowaniu w nie Smartfonem, co oznacza możliwość skasowania ich.
- Smartfon może teraz modyfikować rekwizyty i pola budowli, które znajdują się poniżej rzeźby terenu wyspy. Elementy te będą podświetlane po najechaniu na nie celownikiem.
- Przytrzymanie przycisku podczas powiększania/zmniejszania rekwizytu przy użyciu Smartfona z włączonym wyrównywaniem do siatki spowoduje wielokrotne powiększenie/zmniejszenie rekwizytu.