Dzisiejsza kolejna tytułowa aktualizacja do The Division 2 dodała kilka nowości, a przy tym nieźle namiesza. W grze pojawiła się kolejna specjalizacja – Strzelec, która to od razu dostępna jest dla posiadaczy Przepustki Sezonowej na Rok 1 lub tez można ja odblokować po ukończeniu specjalnych badań polowych.
Prócz tego twórcy wprowadzili nieco zmian ułatwiających życie małym klanom, zmienili modyfikacje i projekty, ulepszyli drzewka dla wszystkich specjalizacji i niektóre umiejętności, a także naprawili mnóstwo błędów. Dokładną listę zmian i nowości znajdziecie poniżej.
Strzelec
Po aktywacji, Strzelec zyskuje premię do pancerza, uzależnioną od ilości amunicji specjalistycznej, jaką przenosi, i przez krótki czas może z łatwością unikać obrażeń, przytłaczając jednocześnie przeciwników ogniem z miniguna. Wiąże się z tym jednak pewna trudność – po wydobyciu broni, Strzelec nie może korzystać z osłon, wspinać się ani turlać.
Aby wywabić przeciwników na otwarty teren, Strzelec wykorzystuje umiejętność charakterystyczną o nazwie Banshee, która pozwala strzelać przez osłony i wprowadza zamęt w szeregach wroga. Gdy przeciwnik ucieka zza osłony, Strzelec może użyć swego specjalnego granatu z pianą do walki z tłumem, który tymczasowo unieruchamia przeciwników.
Specjalizacja odblokowuje także nowe drzewko umiejętności oraz broń boczną P320 XCompact.
Odblokowanie specjalizacji Strzelca wymaga przeprowadzenia Specjalnych Badań Polowych: pięciostopniowych wyzwań w grze, z których każde ma swój własny zestaw celów do zrealizowania oraz oddzielne nagrody. Po zaliczeniu wszystkich pięciu etapów, gracze uzyskają dostęp do specjalizacji Strzelca oraz do nowej broni charakterystycznej.
Posiadacze Przepustki na Rok 1 maja natychmiastowy dostęp do specjalizacji, ale kończąc badania polowe odblokowywać będą unikalne przedmioty kosmetyczne: emotki Bójka na pięści oraz Prężenie klaty, barwniki Węgiel drzewny oraz Szczątki, skórki broni Róża z kolcami oraz Ananas, a także maskę oraz specjalistyczny mundur strzelca.
UWAGA: Badania polowe należy aktywować przy stole specjalizacji!
Specjalizacje
- Zwiększono punkty specjalizacji ze 160 na 165.
- Zmieniono sposób zarabiania amunicji charakterystycznej: od teraz gracz i członkowie jego drużyny będą powoli wypełniać pasek aktywności (strzały w głowę NPC, śmierć od wybuchów, śmierć posiadając efekt statusu), który po zapełnieniu doda amunicję.
- Dodano możliwość wybrania wzmocnień do wszystkich broni w drzewkach specjalizacyjnych, ale ograniczono to możliwością wydania 45 punktów.
UWAGA: W związku ze zmianami, punkty specjalizacji zostały zresetowane i należy je ponownie wydać.
Klany
- Zmieniono tygodniowe projekty klanowe, tak by były łatwiejsze do wykonania dla mniejszych klanów.
- Zmniejszono wymagania co do ilości klanowych punktów doświadczenia na każdy poziom skrzynki klanowej z łupem.
- Zaproszenia i prośby o dołączenie, które pozostały bez odpowiedzi przez 28 dni, zostaną automatycznie usunięte ze skrzynki odbiorczej klanu.
- Dodano informację o ostatnim logowaniu użytkownika.
- Nadciągają porządki do klanu Turbogroszki!
- Dodano cotygodniowy zegar resetujący progres klanu, co da wyraźniejsze wskazania, kiedy będzie można odebrać skrzynki klanowe.
- Dodano wskaźniki dla członków klanu będących już w grupie i ile jest miejsc wolnych w klanie.
- Dodano nową sekcję „słowo kluczowe” w szczegółach klanu, pozwalającą graczom wybrać z listy predefiniowanych słów opisujących klan.
- Dodano funkcję wyszukiwania słów kluczowych podczas poszukiwania klanu.
- Członek klanu, który zdobędzie najwyższe wyróżnienie tygodnia, otrzyma ikonę medalu przy swojej nazwie w oknie klanu.
- Insygnia klanów są teraz widoczne podczas korzystania z trybu fotograficznego.
Modyfikacje
Wiele osób posiadających wysoki Gear Score nada korzystało z niskopoziomowych modyfikacji ogólnych (np. +5% obrażeń do broni), co według developerów prowadziło do niepożądanych zachowań, takich jak farmienie tych modów na niskopoziomowych (19) postaciach. Dlatego też, twórcy postanowili wprowadzić kilka zmian, które nie do końca podobają się graczom.
- Nie można już używać ogólnych modyfikacji systemowych i protokołu na wyposażeniu z wysokich poziomów GS i egzotykach.
- Nadal można je wyposażać na przedmiotach z niskich poziomów.
- Usunięto podział modyfikacji na protokołu i systemu. Gniazda odpowiadać będą typom: ofensywny, obronny i umiejętności (czerwone, niebieskie i żółte).
- Poprawki w ulu Ożywiacz – powinien być bardziej niezawodny.
- Dron szturmowy – Po zabiciu obecnego celu dron zaatakuje przeciwnika, do którego aktualnie strzela gracz. Jeśli gracz nie ma celu, to najbliższego przeciwnika.
NPC
- Usunięto kuloodporne plecaki z NPC, które blokowały obrażenia.
- Zmniejszono przyspieszenie NPC podczas zmiany osłony.
- Inżynierowie będą mogli rozkładać wieżyczki na ziemi jeśli w okolicy nie ma prawidłowej osłony.
- Naprawiono Kontrolera, który utykał w niektórych sytuacjach i nie odpowiadał na atak.
- Nie można już przyblokować NPC podczas uruchomiania drona.
Projekty
- Usunięto wymagania dotyczące określonych talentów przy darowiznach dla projektów.
- Usunięto wymagania dotyczące wytwarzanych replik przedmiotów jako darowizny dla projektów.
- Niektóre projekty mają teraz wymagania WT5.
- Zwiększono nagrody dla większości projektów.
Egzotyki
- Dodano nową egzotyczną kaburę: Dodgy City Gunslinger’s Holser.
- By rozpocząć projekt należy zakupić dane wywiadowcze dotyczące kabury u Inaya.
Osiągnięcia
- Ulepszono osiągnięcia, tak by skrzynki otwierane przez innych graczy w drużynie liczyły się do postępów każdego członka.
Strefa Mroku
- Gracze mogą teraz stać się Roque w Okupowanej Strefie Mroku. Zadawanie obrażeń innym graczom (poza grupą) spowoduje, że Agent wyprze się The Division.
- Zabicie innych agentów w OSM to jedyny sposób by zmienić status.
- Dodano dodatkowe rangi Munhunt w Okupowanej Strefie Mroku. Gracze nadal muszą pozbywać się nałożonych bounty przy terminalach SHD, ale im wyższy poziom, tym lepsza nagroda.
- Rangi Manhunt są teraz nieskończone w Okupowanej Strefie Mroku. Zabicie innych Agentów zwiększa rangę, a także nagrody i punkty doświadczenia przy pozbywaniu sie statusu Łotra.
- Nowy ranking informujący o najwyższych rangach Manhunt.
PvP
- Współczynnik obrażeń karabinu w PvP zwiększony na 1.7
- Współczynnik obrażeń strzelby w PvP zwiększony na 1.65
Interfejs
- Usunięto zbędny ! dla nowych elementów wyświetlanych w oknie skrzynek;
- Dodano element informujący o czasie, kiedy będzie można wykopać gracza z drużyny;
- Dodano element informujący o postępie w zdobywaniu amunicji charakterystycznej dla specjalizacji;
- W oknie klanowym dodano element informujący o czasie ostatniego logowania poszczególnych graczy (w końcu!!!).
Talenty
- Zakorzeniony (broń) – Czas odnowienia wynosi raz na 60 sekund.
Misje
- Wyspa Roosvelta – pojemniki transportowe zawierające próbki wirusów będą teraz łatwiejsze do zauważenia.
Prócz tego naprawiono mnóstwo błędów i ich pełna listę znajdziecie w tym miejscu.