Wraz z lipcową premierą Epizodu 1 w The Division 2, do gry wprowadzono nowy system: Pasterza (Shepherd). W aktualizacji 6.0 został on nieco usprawniony.
Gdy podczas rozgrywki w The Division 2, gracz odpowie na wezwanie o pomoc (wciskając i przytrzymując M – mapa), to za okazane wsparcie może on otrzymać specjalny rodzaj poparcia (endorsment), który nagradza unikalnym tytułem.
Dotychczas system ten nie do końca działał intuicyjnie i największą jego wadą było to, że by móc zacząć podnosić rangi, to osoba prosząca o pomoc musiała ręcznie udzielić tego wsparcia. Niestety, wiele osób nie wiedziało iż może zagłosować w ten sposób, a nawet złośliwie nie głosowało.
Dlatego też, po zapoznaniu się z szeregiem opinii graczy na temat systemu Pasterza, ekipa The Division 2 postanowiła wprowadzić kilka zmian.
Począwszy od aktualizacji 6.0, podnoszenie rang w systemie Pasterza będzie odbywać się automatycznie.
Od teraz, gdy gracz odpowie na prośbę o pomoc, wskaźnik rangi Pasterza wypełni się w trakcie wykonywania aktywności i aktywuje automatyczne poparcie.
Gracze, którzy proszą o pomoc, nadal ręcznie będą mogli nagradzać inne osoby dodatkowym poparciem.
Ponieważ zdobywanie kolejnych rang stanie się przez to bardziej spójne i będzie przebiegać szybciej, wprowadzone zostały także zmiany w samych rangach. Od aktualizacji 6.0 do osiągnięcia pierwszej rangi Pasterza potrzebnych będzie 15 głosów poparcia (dotychczas było to 10), a każda kolejna ranga będzie wymagała siedmiu głosów (do niedawna – pięciu).
Dzięki tym zmianom, gracz udzielający pomocy zawsze otrzyma przynajmniej jeden głos poparcia i ma jeszcze szanse otrzymać drugi od osoby, której pomógł. Ponadto gracze, którzy w przeszłości odpowiadali na prośby o pomoc, nie wiedząc nic o tym systemie, teraz będą otrzymywali nagrody za pomaganie innym.
Dodatkowo, wraz z premierą Epizodu 2, każdy gracz The Division 2 o randze Pasterza wyższej niż 1, otrzyma specjalny przedmiot ozdobny.
Przynajmniej jakaś nagroda za ciężką prace i walkę o „like-i”