New World to nie tylko wymagające MMO z elementami survivalowymi, w który będzie można eksplorować niebezpieczny świat i odkrywać jego tajemnice, walczyć z nieumarłymi i chronić osady przed inwazjami, ale także odpocząć od zgiełku w zaciszu swego własnego domu.
W najnowszym dzienniku developerskim, ekipa z Amazon Game Studio, ujawniła podstawowe informacje na temat systemu housing w tworzonej przez nich grze. I nie ma co się oszukiwać, posiadanie własnego domu w grach sieciowych jest niezwykle ważnym aspektem, dlatego też w system też włożono wiele pracy i z pewnością będzie on rozwijany.
Jak działać będzie housing w New World?
Gracze będą mogli zakupić domy w zamieszkiwanych przez nich osadach, dekorować je, a nawet zapraszać znajomych do podziwiana wysiłków swojej pracy. Twórcy chcą, by użytkownicy poczuli się, jakby mieli korzenie w świecie Aeternum, a przy tym mieli bezpieczną przystań.
Jednak zakup domu nie będzie taki prosty. Zacznijmy od tego, że nasza postać będzie musiała osiągnąć poziom 20. Prócz tego, dzięki codziennym misjom związanym z rozwojem osady, trzeba będzie podnieść jej prestiż na danym terenie. I dopiero wtedy będzie można kupić interesujące nas domostwo – oczywiście takie, na które będzie nas stać.
Domy różnic się będą nie tylko wielkością, ale i funkcjonalnością oraz kosztami utrzymania. Niektóre z nich położone będą bliżej centrum osady, inne mają balkony z ładnym widokiem teren położone poza nią. Ponadto gracze będą mogli wybrać spośród wielu lokalizacji oraz stylów, a niektóre będzie można dekorować nawet na zewnątrz.
Niestety, domy w New World będą instancjonowane. Co to oznacza? To, że jeden dom będzie mógł być posiadany przez wielu graczy. Ciekawym rozwiązaniem jest jednak rozgrywany pomiędzy właścicielami danego domu konkurs dekorowania, bo tylko fasady tych najlepszych (z największą ilością punktów) będą widoczne przez inne postacie odwiedzające osadę.
Posiadanie domu w New World to nie tylko spokój oraz dekorowanie, ale także dostęp do różnego rodzaju funkcjonalności. Gracze będą mogli między innymi ustanowić swój dom miejscem do szybkiej teleportacji z odległych zakątków Aeternum, a także używać umieszczonych w nich potężnych trofeów dających różnego rodzaju bonusy (ulepszenie rzemiosła, zwiększenie odporności, itd.)
Dajcie znać, co sądzicie o tym systemie i jak mogliby go twórcy ulepszyć 😀