Pomimo tego, że premiera New World zbliża się wielkimi krokami, to niewiele do tej pory wiemy o przerobionej i rzekomo znacznie ulepszonej wersji 1.0 tego survivalowego MMO z elementami sandboxowymi.
Styczniowy dziennik developerski ekipy Amazon Games Studio dość ogólnie omawiał zagadnienia związane z walką PvP, a w tym miesiącu twórcy skupili się na systemie osadnictwa.
Po rozpoczęciu swojej przygody w Aeternum, gracze wybiorą jedną z trzech frakcji, po czym będą mogli założyć lub też dołączyć do kompanii skupiającej osoby tylko z danej frakcji. To właśnie kompanie będą mogły przejmować terytoria i tworzyć na nich osady, czyli miejsca gdzie będzie można handlować, wytwarzać oraz gromadzić surowce.
Władzę nad osadą i podgalającym jej terenowi sprawować będzie gubernator, czyli lider kampanii, która przejęła kontrolę nad tym regionem. To właśnie gubernatorzy oraz ich pomocnicy (konsule) będą mieć bezpośredni wpływ na rozwój tego terytorium poprzez ustalanie wysokości podatków, czy też uruchamianie specjalnych projektów, które ulepszą fort, osadę lub też życie mieszkańców.
Warto dodać, że każdy gracz może korzystać z usług każdej osady, ale dołączyć do niej można tylko i wyłącznie zakupując dom znajdujący się w jej granicach.
Każdy może mieszkać w dowolnym domu, w dowolnej osadzie, bez względu na to, do której frakcji należy lub też która kampania kontroluje dane terytorium. Jeśli osada ta zmieni właściciela, to nie zmieni się nic poza wysokością podatków, ulepszeniami lub też innymi bonusami, które może wprowadzić nowy właściciel tego terytorium.
Przejęcie kontroli nad osadą może nastąpić w dwojaki sposób: poprzez wojny klanowe (PvP) lub też poprzez nieodparcie ataku Inwazji Skażonych (PvE) – o której więcej dowiemy się za miesiąc.
Zobaczymy, może to być ciekawe
myślę że nie do końca to będzie fajna i rozbudowana mechanika