O New World wiemy już całkiem sporo, wliczając w to datę opóźnionej premiery na Steam. Jest jednak jedna rzecz, o której do tej pory nie dyskutowano zbyt wiele, mimo, że system ten był wielokrotnie wspominany przez twórców: Inwazje.

Najnowszy dziennik developerski poświęcony został właśnie temu zagadnieniu. W wielkim skrócie, to inwazje na forty w New World przypominają nieco Oczyszczenia z Conan Exiles, z tym, że twórcy zdecydowali się ograniczyć ilość osób mogących brać udział w walkach, a do tego ewentualna przegrana ma wpływ na terytorium zajmowane przez dany Fort.

Dzień przed Inwazją, każda osoba zainteresowana wzięciem udziału i mająca postać na maksymalnym poziomie, ma możliwość zgłosić swoją chęć do uczestnictwa w tym wydarzeniu. W obronie brać będzie mogło niestety maksymalnie 50 osób, z czego 10 wybieranych jest przez Gubernatora Terytorium, a pozostałe osoby są losowo dobierane z tych, które zgłosiły zainteresowanie uczestnictwem.

Gdy rozpocznie się Inwazja, wszystkie osoby biorące udział w wydarzeniu są automatycznie przenoszeni do atakowanego fortu i otrzymują tokeny, które mogą wydać w specjalnej zbrojowni, by lepiej przygotować się do walki. Za walutę tą można między innymi kupić potężną amunicję, mikstury, wybuchowe beczki, czy też amunicję do wieżyczek obronnych.

Podczas walki gracze korzystać mogą z licznych usprawnień wzniesionych przez klan sprawujący kontrolę nad danym terytorium. Obejmują one między innymi wieżyczki, balisty, materiały wybuchowe umożliwiające atakowanie wrogów z bezpiecznej odległości, a także liczne struktury wzmacniające graczy, czy też nawet leczące.

Jedno jest pewne: gracze nie mogą lekceważyć atakującej fort armii skażonych i muszą dostosować swój styl walki, do różnych stworzeń oraz posiadanych przez nich umiejętności. Niektórzy z przeciwników to:

  • Wojownicy, którzy samotnie nie stanowią większego zagrożenia, ale ich grupa może szybko pokonać dowolny cel. Ich specjalizacją jest niszczenie struktur.
  • Napastnicy specjalizują się w walce wręcz i są bardzo wytrzymali.
  • Snajperzy trzymają się z tyłu i priorytetyzują cele znajdujące się na murach obronnych, a przy tm są niesamowicie zwinni podczas unikania ataków.
  • Bombiarze to szybcy biegacze z przyczepionymi do pleców materiałami wybuchowymi, których zadaniem jest rozwalanie struktur. Najlepiej zabić je przy użyciu broni dystansowej, ponieważ ich śmierć wywołuje eksplozję.
  • Brutale to potężne bestie niszczące struktury, do pokonania których potrzeba wielu graczy.
  • Bossy różnią się między sobą – niektóre koncentrują się na atakowaniu graczy, inne na strukturach. Są też i takie, które wzmacniają atakujące siły, czy też osłabiają obrońców.

Jeśli fort zostanie obroniony i siłom ciemności nie uda się zniszczyć flagi terytorium, to oznacza to wygraną. Jeśli natomiast fort upadnie, to straci on pewne ulepszenia obejmujące między innymi stoły rzemieślnicze, czy też wieżyczki, ale wszystkie inne struktury zostaną automatycznie naprawione po zakończeniu walki.

Kolejne dni można spędzić na wznoszeniu nowych ulepszeń, ale będzie trzeba się z tym spieszyć, bo inwazje w New World pojawiać się mają co cztery dni.

Poprzedni artykułSandbox Samutale ulepsza wygląd świata, zmienia system zajmowania ziemi
Następny artykułThe Division 2: Aktualizacja TU9 dodaje rekonfigurację egzotyków, balansuje rozgrywkę