O survivalu Icarus usłyszeliśmy po raz pierwszy podczas zeszłorocznych targów E3, ale zaprezentowany wówczas zwiastun, tak naprawdę nic nie pokazał. Zrodził za to wiele pytań.

Ewidentnie ekipa ze studia Rocketwerkz, pod wodzą Deana Halla (twórcy DayZ), jest już gotowa by zaprezentować światu swoje dzieło. Opublikowany kilka dni temu nowy zwiastun trwa ponad siedem minut i stworzony został w formacie filmu dokumentalnego. Przedstawia on jedną z  pierwszych drużyn, która wylądowała na tajemniczej planecie Icarus i odkryła drogocenne egzotyczne minerały.

Swoją przygodę gracze rozpoczną na orbitującej wokół planety stacji kosmicznej. W przeciwieństwie do innych gier survivalowych, tutaj rozgrywka opierać się będzie na sesjach. Będzie to gra kooperacyjna (maksymalnie do ośmiu graczy), więc wspólnie ze swoimi znajomymi – lub też i solo – wykonać trzeba będzie kontrakt na przywóz surowców ze znajdującej się poniżej stacji planety. Misje mogą być krótkie – zaledwie 30 minutowe, ale można będzie także wziąć te trwające znacznie dłużej – nawet do 48 godzin czasu rzeczywistego.

Gracze będą musieli udać na powierzchnię planety, zdradziecko mocno przypominającej Ziemię, podczas gdy tak naprawdę jest wrogim światem, wypełnionym licznymi niebezpieczeństwami, takimi jak na przykład toksyczne burze, czy też mała ilość tlenu. Ich zadaniem będzie zgromadzić wymagane surowce i wrócić na swoją stację kosmiczną zanim upłynie wyznaczony im czas. Jeśli komuś się nie uda wrócić na stację, to straci swoją postać, cały ekwipunek i wcześniej uzyskany postęp.

Na planecie, będzie można wytwarzać prymitywne narzędzia, budować domy i inną  infrastrukturę pomocną przy transporcie wydobytych surowców. Oczywiście trzeba będzie także dbać o odpowiednie nawodnienie i posiłki, co oznacza zbieractwo roślin oraz polowanie na występującą tam zwierzynę.

Pobyt na stacji kosmicznej, to druga część układanki. O ile na planecie można wytworzyć jedynie prymitywne narzędzia, to na stacji można będzie wytworzyć te bardziej zaawansowane. Przywiezione zasoby posłużą do ulepszenia stacji i kapsuły, którą udajemy się na planetę, kombinezonu, wytwarzania elementów pojazdów, a także do odblokowywania nowych technologii. Niestety, ze względu na małą pojemność kapsuły, na planetę będzie można zabrać bardzo ograniczoną ilość wytworzonych ulepszeń.

Cała rozgrywka podzielona została na kilka części – rozdziałów. W pierwszej fazie gracze lądować będą w lesie, zdecydowane najłatwiejszym z dostępnych w grze biomów. Po wypełnieniu wszystkich celów, graczom udostępniony zostanie kolejny biom, i tak dalej.

Warto dodać, że każdy element na powierzchni planety wykonany jest technologią voxelową, co oznacza, że można będzie ściąć wszystkie drzewa, czy też wydobyć surowce ze wszystkich kamieni i głazów. Jeśli nieumiejętnie ścięte drzewo runie na naszą bazę, to także ulegnie ona zniszczeniu.

Icarus będzie grą Free-to-Play nastawioną na kooperacyjną rozgrywkę PvE i jeszcze w tym roku zadebiutować ma na PC. Na czwartek, 8 kwietnia zapowiedziano pierwszy stream developerów, podczas którego zaprezentowana zostanie rozgrywka – możecie obejrzeć go TUTAJ.

Jeśli o mnie chodzi, to nie wiem czy czasowe sesje mnie przekonują. W końcu chyba wszyscy pamiętamy co stało się z Population Zero. A co Wy sądzicie o koncepcji rozgrywki w Icarus?

1 Komentarz
Inline Feedbacks
View all comments
Stan Pam

Ok, to zapowiada sie calkiem fajnie. Czekajmy wiec!