Trzeba powiedzieć jedno: mimo wielu pojawiających się błędów, każdego tygodnia od dnia premiery New World ekipa Amazon Games wypuszcza kolejne łatki. Dzisiejsza skupia się na walce z handlarzami złota, poprawkami w trybie Napad na Posterunek oraz jak zwykle naprawieniu sporej ilości błędów.

O ile na moim serwerze – Murias, nie widziałam jeszcze reklam botów handlujących złotem, to jest to prawdziwa plaga na innych, szczególnie amerykańskich. Dlatego też prócz blokowania zgłoszonych kont, twórcy wprowadzają kilka poprawek, które mają nieco utrudnić życie botom.

Dodano ograniczenia uniemożliwiające handel pomiędzy graczami i przekazywanie waluty postaciom poniżej poziomu 10 lub, których konto istnieje krócej niż 72 godziny. Także Faktorię nie będzie można użyć, póki nie ukończy się misji wprowadzającej do handlu pomiędzy graczami. Ponadto usunięto złoto z misji początkowych wątku głównego i dodano je do misji otrzymywanych nieco później.

Po wielu opiniach graczy zdecydowano się także na kilka zmian balansujących, które z pewnością ułatwia rozgrywkę:

  • O 60% zmniejszono koszt rekonfiguracji atrybutów postaci;
  • O 75% zmniejszono koszt Azothu zużywanego do rekonfiguracji umiejętności broni;
  • Aby ułatwić graczom tworzenie kul strojących do Ekspedycji, zmniejszono o 20-50% cenę w złocie dłuta, które kupuje się od handlarza frakcyjnego.
  • By zwiększyć rywalizację w Napadzie na Posterunek, obniżono nieco nagrody w postaci azothu i monet dla przegrywającej drużyny.
  • A użycie zestawów naprawczych nie wymaga już dodatkowej opłaty w monetach.

Niestety, lekkiego nerfa doczekała się laska życia:

  • Usunięto efekty obszarowe (AoE) oddziałujące na małym obszarze wyzwalane po każdym trafieniu podstawową wersją Kuli ochronnej.
  • Efekty obszarowe (AoE) nie są już wyzwalane po aktualizacji Egidy – będą wyzwalane tylko podczas uderzenia w obiekt/wroga.

Prócz tego naprawiono wiele błędów. Najważniejsze z nich to z pewnością:

  • Nie można już założyć dwóch identycznych broni;
  • Naprawiono błędy, przez które wiele magicznych zaklęć, np. Burza lodowa i Studnia grawitacyjna były niespójne;;
  • Wytrzymałość (profit przedmiotu): Naprawiono błąd, przez który ten profit zmniejszał wszystkie obrażenia zamiast wyłącznie obrażeń za trafienia krytyczne;
  • Naprawiono błąd, przez który magiczne bronie przerywały ataki główne poprzez zamianę broni lub namierzanie zaklęć, co powodowało większą szybkostrzelność niż zakładano;
  • Naprawiono błąd, przez który ulepszenie Lodowej rękawicy Unikalna więź działało tylko od razu po ustawieniu Lodowego Pylonu;
  • Naprawiono błędy, powodujące nieprawidłowości efektów pasywnych skalowanych na wielu pobliskich wrogach, np. Żądza krwi (topór dwuręczny), Na przekór wszystkiemu (siekierka) i Przewaga liczebna (młot bojowy);
  • Naprawiono błąd, przez który niektórzy nie mogli dołączyć do Napadu na posterunek z powodu aktywnego zaproszenia do grupy;
  • oraz… naprawiono problem z lokalizacją, przez który wartość procentowa premii rzemiosła była wyświetlana jako 0% w innych wersjach językowych niż angielska!

W końcu też doczekamy się zmiany czasu w grze!

ŹRÓDŁOStrona oficjalna
Poprzedni artykułNew World wyłącza wszelkie formy wymiany handlowej pomiędzy postaciami
Następny artykułPremiera Final Fantasy XIV: Endwalker przełożona na grudzień
1 Komentarz
Inline Feedbacks
View all comments
ghoulasD

Nareszcie. Wspaniała lista zmian to jest ot na co czekała duża część graczy.