Gram w gry sieciowe od blisko 20 lat i na przestrzeni tych lat widziałam wiele udanych i tragicznych alfa oraz beta testów, premier i upadków różnych gier – zarówno tych od wielkich studiów, jak i od developerów indie.

New World ma swoje wady – nie będę zaprzeczać. Jednak pomimo nich, studio Amazon Games ma (na obecną chwilę) jedną z najlepszych komunikacji pomiędzy developerami i graczami, jakie widziałam w grach MMO. Nie zapomnijmy, że gra zadebiutowała 7 tygodni temu, a w tym czasie już w pierwszym tygodniu zwiększono o kilkaset ilość dostępnych serwerów, uruchomiono transfer pomiędzy serwerami i naprawiono multum błędów. A to przecież dopiero początek rozwoju tej gry. Wierzę, że najlepsze dopiero przed nami.

Najnowszy list developerów o bieżących problemach gry, jak i tym jakie są plany na przyszłość, jest tak długi, że postaram się go maksymalnie skrócić. Pełną wersję znajdziecie na forum – zarezerwujcie sobie z 30 min na czytanie 🙂

TRANSFER SERWERÓW

Rozwiązanie problemów związanych z transferem serwerów to obecnie najwyższy priorytet dla developerów. I podczas gdy zdecydowana większość graczy była w stanie bez problemu zmienić serwer, część graczy nie jest w stanie użyć tokena z powodu niewidzialnych kontraktów w Faktorii.

Jednak pierwsza runda transferów dostarczyła developerom wielu danych. Po naprawieniu obecnych problemów, AGS postara się zapewnić graczom drugą serię bezpłatnych transferów.

TRANSFER POMIĘDZY REGIONAMI

Studio ocenia zainteresowanie transferami między różnymi regionami. Więc jeśli jesteście zainteresowani przeniesieniem swojej postaci z innego regionu, to dajcie znać w tym wątku na forum.

ŁĄCZENIE SERWERÓW

Zbliżamy się do etapu, kiedy AGS zacznie łączyć serwery. Jednak zanim to nastąpi, studio musi po raz kolejny przetestować stworzoną przez nich technologię, dlatego też na pierwszy ogień – w najbliższy poniedziałek – pójdą serwery testowe.

Zanim jednak rozpocznie się łączenie serwerów, developerzy muszą wybrać, które serwery będą łączone: porównać go z innymi serwerami w danym świecie, jak duże są frakcje, populacja i aktywność. Chociaż developerzy nie mogą zagwarantować zbalansowanych połączeń, to dołożą wszelkich starań, by do połączenia wybrać światy, które się uzupełnią.

Gracze na serwerach wskazanych do połączenia zostaną poinformowani o tym fakcie z wyprzedzeniem. Gracze z postaciami na serwerze kandydującym do połączenia nie stracą swoich postępów, jednak terytoria będą należeć do kompani z serwera na który było wszystko przenoszone. Gildie, które stracą w ten sposób terytoria, otrzymają rekompensatę w postaci 50.000 złota.

Po połączeniu serwerów nie będzie możliwy transfer postaci na inny serwer. To jednak może zmienić się w przyszłości.

SŁABSZA FRAKCJA

Mamy obecnie w New World dwie mechaniki pomagające zrównoważyć frakcje. Po pierwsze,  słabsza frakcja otrzymuje dodatkowy wpływ, aby dać im większą szansę na zdobycie prawa do wypowiedzenia wojny. Po drugie, gracze nie mogą zmienić frakcji na frakcję dominującą. W tej chwili zmiana frakcji może odbywać się co 120 dni, ale już niedługo zostanie ten czas skrócony do 60 dni.

EXPLOITY

Błąd w grze występuje, gdy mechanika nie działa zgodnie z przeznaczeniem lub opisem. Błędy zdarzają się graczom przypadkowo i w takim przypadku AGS nie jest zainteresowany zawieszaniem ich lub banowaniem.

Błąd staje się exploitem, gdy gracze używają go celowo, wielokrotnie lub aby uzyskać przewagę nad normalnym zachowaniem gry.

AGS najpierw tymczasowo zawiesza graczy wykorzystujących exploity, a następnie – jeśli ich zachowanie się powtórzy – zostają oni zbanowani. W przypadkach szczególnie rażących, przy wystarczających dowodach, zostają oni zbanowani już w pierwszej turze.

Używanie oprogramowania stron trzecich, które daje przewagę w grze, kończy się od razu banem.

MISJE

Nadciąga wiele zmian i nowości:

  • Nowe typy zadań w wątku głównym związane z obroną, niszczeniem obiektów;
  • Większa różnorodność przeciwników i ulepszone ich odradzanie;
  • Główni przeciwnicy z zadań w wątku głównym z odpowiednim poziomem trudność (na serwerze testowym Strażnik Studni Matki nie ma już 22 ml punktów życia, ale 1 mln; obniżono tez jego poziom z 60 na 55);
  • Nowe zadania i postacie niezależne ich dające znajdować się będą bliżej miejsc gdzie wysyłają graczy;
  • Nowe i ulepszone misje na wyższych poziomach;
  • Nowa fabuła związane z Wareskimi Najeźdźcami, która będzie rozwijana w kolejnych aktualizacjach;
  • Nowe metody prezentacji najważniejszych momentów w fabule;
  • Nowe misje wątku głównego, które będą kontynuować opowiadaną historię;
  • Nowe misje crafterskie
    • Kolejne aktualizacje dodaną nowe misje i historie związane z rzemiosłem;
  • Nowe misje na bronie
    • Nowe serie questów związane z każdym typem broni
  • Nowe ekspedycje i funkcje
    • Udostępnione w najbliższych miesiącach opowiadać będą nowe historię i zawierać będą nowe wyzwania. Będą one także zawierały nowy element rozgrywki, który opracowywany był przez ostatnie miesiące, dzięki któremu zaoferują bardziej zróżnicowane doświadczenia w grze.

KOMPANIE

Jednym z kluczowych elementów New World jest zdolność gracza do zmieniania świata. Aby to osiągnąć, dano graczom możliwość tworzenia kompanii, przejmowania terytoriów i zarządzania rozwojem miast. Ale z tą mocą wiąże się pewne ryzyko i niektórzy gracze wykorzystują tę moc dla własnego zysku.

W przyszłości developerzy planują dać graczom więcej informacji (rejestr) i więcej sposobów kontroli dostępu (takich jak możliwość nadania uprawnień). Powinno to dać liderom lepsze narzędzia do zarządzania. Jednak, zmiany te mają w tej chwili niższy priorytet.

BALANS BRONI

W listopadowej aktualizacji można spodziewać się sporych zmian w  balansie broni. Celem w developerów było wzmocnienie umiejętności i drzewek tych broni, które ich zdaniem były niewystarczająco wykorzystywane, a jednocześnie osłabieniem kilku umiejętności, które okazały się zbyt skuteczne.

Pełną listę zmian znajdziecie w tym miejscu, ale postaram się je w najbliższym czasie przetłumaczyć.

PROFITY NA PANCERZU I BRONI

Developerzy zdają sobie sprawę, że są w grze pewne profity, które nie działają jak powinny. Zostanie to naprawione w listopadowej aktualizacji.


Dajcie znać, co sądzicie o zapowiedziach developerów New World. Dacie im szansę? Czy może już się poddaliście?

Poprzedni artykułNew World nie doda minimapy, ale zezwala na użycie moda
Następny artykułESO celebruje poszukiwaczy przygód, ruszyło wydarzenie Undaunted Celebration
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments