Wielkie zmiany trafią dzisiaj do New World. Styczniowa aktualizacja (przerwa od 13:00) wprowadzi nie tylko nową odsłonę grindu odłamki umbralu pozwalające ulepszyć ekspertyzę oraz wyposażenie na poziom 625, ale i modyfikacje ekspedycji, które przypadną do gustu graczom lubiącym wyzwania.

Prócz tego usunięto cooldown z wytwarzania kul gipsowych, dodano kule strojące do ekspedycji do handlarza frakcyjnego, zmniejszono koszt szybkiej podróży, przywrócono normalne podatki od nieruchomości, znacznie zmniejszono ilość butelek z azothem otrzymywanych ze skrzynek za smykałkę oraz naprawiono mnóstwo irytujących błędów.

Poniżej pełna lista zmian.

MODYFIKACJE EKSPEDYCJI

Modyfikatory ulepszają normalnych i nazwanych wrogów w ekspedycjach, zmieniając przebieg rozgrywki oraz wybierane strategie przed rozpoczęciem walki. Ponieważ zmieniają się zasady walki, zmieniają się też nagrody.

Każdego tygodnia gracze będą mogli przetestować swoje umiejętności w unikalnym połączeniu ekspedycji i modyfikatorów na 10 poziomach trudności. Należy pamiętać, że ważna jest „zalecana liczba punktów wyposażenia” (GS) dla zmodyfikowanych ekspedycji, ponieważ bezpośrednio łączy się ona z poziomem wroga, a w konsekwencji wpływa na szanse odniesienia zwycięstwa.

  • By otrzymać dostęp do wersji zmodyfikowanych, należy ukończyć ekspedycję na normalnym poziomie trudności.
  • Kule strojące są uniwersalne. Gracze mogą raz na tydzień wytworzyć kulę oraz zakupić od handlarza frakcyjnego.
  • W punktacji zmodyfikowanych ekspedycji liczy się:
    • czas – im krótszy tym więcej punktów,
    • ilość zabitych przeciwników
    • ilość zabitych bossów,
    • śmierć drużyny- znacząco pogarsza wynik
    • odrodzenia graczy – nieco pogarsza wynik.
Modyfikacje:
    • Żywiołak – mutacje te nasączają wrogów w Ekspedycji specjalnym żywiołakowym typem obrażeń, zwiększając ich odporność na ten typ uszkodzeń poprzez przekształcenie znacznej części obrażeń na ten typ oraz dając im potężne żywiołakowe zdolności
      • Ogień piekielny nasyca wrogów ogniem, pozwalając im parzyć graczy
      • Wieczność nasyca wrogów pustką, dając im zdolność dzięki której mogą wywołać negatywny wpływ na gracza lub zwiększyć zdolności swoich wypełnionych pustką sprzymierzeńców
    • Promocje dają stworzeniom w Ekspedycji nowe potężne zdolności
      • Dzikość – SI posiadająca dzikość stosuje redukcję leczenia oraz rzuca promienie obrażeń wokół siebie;
      • Niezłomny – Niezłomne stworzenia wytrzymują obrażenia dzięki zdolnościom kradnącym życie i mogą przywołać falangę, blokując wszystkie pociski, które lecą w ich stronę.
    • Klątwy to niebezpieczny efekt, zmuszający graczy do współpracy, by móc je pokonać
      • Uschnięcie – Gracze z efektem uschnięcia będą trafiani energią żywiołaka Pożywki dla ognia. Po nasączeniu gracze będą musieli oczyścić się poprzez podejście do gracza z Pożywką dla ognia;
      • Cenzura – zdolności ocenzurowanych graczy zwrócą się przeciwko nim. Po tym jak gracze w danej grupie wykorzystają pewną liczbę aktywowanych zdolności, na wszystkich graczach pojawią się wybuchowe strefy ciszy. Po nasączeniu klątwy mocą, gracze stracą naturalną regenerację many i muszą wejść do stref ciszy, aby ją zregenerować

ZMIANY W EKSPEDYCJACH

  • Znacznie zwiększono częstotliwość występowania dropów w przypadku „nazwanych wrogów” w ekspedycjach;
  • Dodano wyposażenie T5 do łupów Stoczni Dynastii podczas zmodyfikowanej ekspedycji;
  • Klucze do Ekspedycji – zarówno zmodyfikowanych, jak i normalnych – będzie można kupić raz na tydzień za tokeny frakcyjne;
  • Elementy do wytwarzania kluczy do Ekspedycji, takie jak dłuta od handlarza frakcyjnego, czy też skażone odłamki, kryształy inne rzeczy z wyłomów, będzie można przekazywać innym graczom.

SYSTEM ULEPSZENIA: ODŁAMKI UMBRALU

Z racji tego, że styczniowa aktualizacja zwiększy maksymalny poziom ekspertyzy z 600 na 625, by móc podnieść ekspertyzę powyżej poziomu 600 trzeba będzie wykorzystać odłamki umbralu.

Odłamki umbralu będzie można zdobyć z:

  • jako nagroda za ukończenie zmodyfikowanej ekspedycji;
  • wytworzenie przedmiotu z 600 punktami wyposażenia mając ekspertyzę na poziomie 600 dla tego przedmiotu;
  • otwarcie odlewu gipsowego, gdy ekspertyza dla tego przedmiotu jest na poziomie 600.

Odłamki umbralu będzie można zastosować do danego elementu wyposażenia, jeśli:

  • ma on co najmniej 590 punktów wyposażenia;
  • ekspertyza dla tego elementu wynosi 600.

INNE WAŻNE ZMIANY

  • Koszt szybkiej podróży
    • Zmniejszono współczynnik za odległość, a posiadanie odpowiedniego fortu zmniejsza go do zera;
  • Podatki za dom
    • Wraz ze styczniową aktualizacją przestanie obowiązywać redukcja w podatkach i powrócą one do normalności. Jednak, mając na uwadze opinie graczy, ekipa New World zmniejszyła je z wcześniejszych 5% do 20% na minimalny 2,5% do maksymalnie 10%.
  • Ekspertyza
    • Gracze podnoszą poziom swojej ekspertyzy z 590 do 600 w normalny sposób. Odlewy gipsowe i losowo otwierane ulepszenia w świecie.
    • Ekspertyza na poziomach od 600 do 625 można zwiększyć za pomocą odłamków umbralu.
  • Skalowanie poziomu klasy wyposażenia
    • Od dzisiaj zostaje zmniejszona efektywna liczba punktów wyposażenia dowolnego przedmiotu zakupionego w faktorii lub zdobytego poprzez wymianę do środkowej wartości biegłości danego gracza oraz liczba punktów przedmiotu, jeśli jego ekspertyza jest niższa niż liczba punktów tego przedmiotu.
  • Nagrody za smykałkę
    • Znacznie zmniejszono ilość butelek z Azothem otrzymywanych z nagród za smykałkę;
  • Nowe kapliczki do podróży
    • W okolicach ekspedycji Amrine, Roztrzaskanego Obelisku, Głębin, Ogrodu Genezy, Syreni Amfiteatr oraz Użyteczności Łazarza;
  • Zwiększenie ekspertyzy przez wytwarzanie
    • W przypadku wytworzenia przedmiotu o klasie wyposażenia wyższej niż ekspertyza gracza, podniesie to jego ekspertyzę;
  • Skalowanie wyposażenia
    • Po wprowadzeniu styczniowej aktualizacji, elementy wyposażenia zakupione po tym czasie z Faktorii lub uzyskane od innego gracza, będą mieć mieć zmniejszoną efektywną klasę wyposażenia do połowy poziomu pomiędzy poziomem ekspertyzy gracza na ten przedmiot, a jego klasą wyposażenia.
  • Nowe profity na broń i pancerz związane ze zmodyfikowanymi ekspedycjami
    • Bronie – dodatkowe 15% obrażeń od ognia, lodu, natury i próżni;
    • Pancerz – absorpcja obrażeń od ognia, lodu, natury i próżni.
  • Kule gipsowe (ekspertyza)
    • Usunięto czasy odnowienia w przypadku wytwarzania kul gipsowych.

Prócz tego naprawiono pełno błędów, których pełną listę znajdziecie w tym miejscu.

Poprzedni artykułFFXIV: Nadęci naukowcy i przyjacielscy Matanga
Następny artykułZnamy tytuł tegorocznej opowieści w Elder Scrolls Online: Dziedzictwo Bretonów