A jednak nie jak się spodziewałam w ostatniej chwili, tylko kilka dni wcześniej – majowa aktualizacja trafia dzisiaj do New World.

A wraz z nią sporo nowości skierowanych do fanów PvP: arenę 3vs3, ścieżkę postępu PvP z nagrodami oraz wyposażenie stworzone specjalnie z myślą o fanach tego rodzaju rozgrywki. Jednak prócz tego spodziewać możemy się kilku ważnych zmian mających wpływ na ekonomię gry, które to z ulgą zostaną przyjęte przez wiele osób.

ARENA PVP 3 vs 3

Gracze na 20. lub wyższym poziomie mogą dołączyć do kolejki aren 3 na 3, otwierając menu trybów poprzez które można dostać się do rozgrywki PvP w dowolnym miejscu Aeternum. Jeśli potrzebujecie krótkiej prezentacji aren, to porozmawiajcie z promotorem walk Maximusem Marcellusem w Jesieniowieczni.

Każdy pojedynek na arenie to rywalizacja typu „najlepszy z 5”. Arenę wygra drużyna, która jako pierwsza wygra 3 rundy. Rundy trwają 2 minuty, ale jeśli bitwa się przedłuża, zabójczy pierścień ognia wypchnie graczy na środek areny.

ŚCIEŻKA NAGRÓD PVP

Na ścieżce nagród wprowadzono dwie nowe waluty: punkty doświadczenia PvP i Azothowa sól.

Waluty te zdobywacie angażując się w aktywności związane z rozgrywką PvP, np. wojnę, Napad na posterunek, areny 3 na 3, misje PvP, zabijanie innych graczy w otwartym świecie PvP lub przechwytywanie fortu.

Zdobywając punkty doświadczenia w przypadku oznaczenia do PvP, gracz otrzymuje także premię w postaci Azothowej soli.

Ścieżka nagród PvP zawiera nagrody związane z tym rodzajem rozgrywki. Po jej ukończeniu, można ją ponownie rozpocząć, by zdobyć inne nagrody. Im więcej ukończonych ścieżek, tym bardziej prestiżowe nagrody.

EKSPEDYCJE

Głębiny

Głębiny to teraz część tygodniowej rotacji modyfikatorów ekspedycji.

Nowe modyfikatory

  • Zarośnięcie – skupia się na odporności i obrażeniach od natury. Zarośnięcie dodaje takie efekty jak toksyczność, która podąża za graczami, a także nawóz, który zamienia śmieci w obszary lecznicze dla sojuszników.

  • Barbarzyństwo – skupia się na obrażeniach fizycznych. Dodaje Berserkera, efekt wściekłości, a także Pokiereszowanie, które powoduje utratę wytrzymałości.

  • Diabelstwo – klątwy skupiające się na części nocnej. Diabelstwo dodaje Znużenie, które osłabia graczy poprzez Rozdarcie i sprawia, że są zagrożeni z powodu Spowolnienia. Zawiera także Ofiarę krwi, która kumuluje obrażenia periodyczne.

FABUŁA – WARESCY RYCERZE

Gracze na poziomach 25+ mogą kontynuować fabułę związaną z rycerzami. W tej odsłonie spotkacie czterech nowych wareskich wrogów: Pogromcę, Łucznika, Ogara i Maga.

Nowe misje otrzymacie od Abigail Rose, którą znajdziecie za nowym wareskim obozem przy Wykopie Czarodzieja w Jesieniowieczni.

WALKA

  • Zaktualizowano premię cechy Skupienie 300, aby nie zapewniała regeneracji many. Zamiast tego zapewnia ona teraz 8 pkt many na sekundę przez czas trwania efektu.
  • Zaktualizowano opis cechy Kondycja, aby informował, że premia dotyczy fizycznego pancerza.
  • Zmniejszono wzrost utraty wytrzymałości z premii cechy Siła 150 z 50% do 25%. Teraz dotyczy on wyłącznie lekkich ataków i nie ma wpływu na ataki ciężkie.
  • Obniżono wzrost fizycznego pancerza z premii 200 pkt cechy Kondycji z 20% do 10%.
  • Usunięto premię do leczenia na średnim pancerzu i zwiększono spadek leczenia przy ciężkim pancerzu. Premie do leczenia na poszczególne ciężary wyposażenia są następujące
    •  lekki +30%
    • średni 0%
    • ciężki -30%
  • Teraz podczas Unieruchomienia możliwe są Uniki. Unieruchomiony gracz nie może się ruszyć, ale otrzymuje on chwilową niewrażliwość.

Inwazja

  • Na bossów w inwazjach nie wpływa już studnia grawitacji  🙁

WOJNA

Bonusy z fortów terytorialnych, które można przejąć podczas walk PvP uległy zmianie.

  • Lśniąca Knieja – Rozstawienie obozu nie kosztuje surowców;
  • Wyspy Kordelasowe – Zwiększone globalne szczęście w zbieractwie o 10%;
  • Czarna Łuska – Zmniejszony koszt przedmiotów w sklepie frakcyjnym o 5%;
  • Jesieniowiecznia – O 10% zwiększona ilość zdobywanych Soli Azotowych (waluta PvP);
  • Brzask – Zwiększa rafinację surowców o 10%;
  • Żałobnica – Zwiększa ilość minimalnego Gear Score na wytwarzanym ekwipunku o 5 pkt.
  • Cuchnąca Woda – Zwiększa ilość zdobywanego doświadczenia PvP o 5%;
  • Niespokojne Brzegi – Podróżowanie jest bezpłatne;
  • Wiatrochron – 10% szans na nie zużycie artykułów konsumpcyjnych.

EKONOMIA

  • Do gry dodano wyposażenie z profitami PvP
  • Skóry poziomu IV były rzadsze, w stosunku do ilości skór z poziomu V, co powodowało pewne utrudnienia podczas ich przetwarzania. Dlatego też developerzy postanowili zmienić co nieco zakres poziomów skór:
    • T1 – obecnie od 1-41 / po zmianie od 1-35
    • T4 – obecnie od 36-50 / po zmianie od 36-55
    • T5 – obecnie od 46-66 / po zmianie od 56-66
  • Rudy
    • w ośmiu regionach dodano nowe lokalizacje w których będzie można znaleźć rudy orichalcum, gwiezdnego metalu, platyny i złota;
    • skrócono czas odnawiania gwiezdnego metalu i orichalcum o odpowiednio 33% i 50%;
    • zmniejszono czas odnawiania złota i platyny odpowiednio o 33% i 80%.
  • Do pieca przetwarzającego gips dodano także schematy przetwarzania pojedynczych profitów statystyk z profitów o wielu statystykach
    • Żelazne insygnia gwardzisty (kondycja) – na 1 sztukę potrzeba 20 Azothu i 5 sztuk jednego z poniższych profitów:
      • krew niedźwiedzia, mały kwarc, żelazny hak, talizman skażonych z nieobrobionej skóry, wyschnięta żywica driady, żelazny zegarek kieszonkowy, uschnięte pnącza driady;
    • Ozdobne paski z nieobrobionej skóry (zręczność) – na 1 sztukę potrzeba 20 Azothu i 5 sztuk jednego z poniższych profitów:
      • żywica drzewa iglastego, mała zwierzęca kość, kora driady, mankiet skażonych z żelaza, żelazny hak, bicz z nieobrobionej skóry, rybie wnętrzności, krew wilka;
    • Modlitewne paciorki z drzewa iglastego (skupienie) – na 1 sztukę potrzeba 20 Azothu i 5 sztuk jednego z poniższych profitów:
      • krew dzika, mankiet skażonych z żelaza, żywica drzewa iglastego, pradawna żuchwa, pradawny drewniany talizman, żelazny zegarek kieszonkowy, fiolka rozrzedzonej energii;
    • Lniany haft arkanistyczny (inteligencja) – na 1 sztukę potrzeba 20 Azothu i 5 sztuk jednego z poniższych profitów:
      • rybie wnętrzności, pradawny drewniany talizman, uschnięte pnącza driady, fiolka rozrzedzonej energii, talizman skażonych z nieobrobionej skóry, kora driady, pradawny kościany totem, drewniany medalion zagubionych;
    • Żelazny medal bojowy (siła) – na 1 sztukę potrzeba 20 Azothu i 5 sztuk jednego z poniższych profitów:
      • bicz z nieobrobionej skóry, pradawny kościany totem, mały kwarc, krew dzika, krew niedźwiedzia, krew wilka, drewniany medalion zagubionych, pradawna żuchwa.

ŁUPY

  • Usunięto wagę przedmiotów z zadań;
  • Zwiększono trwałość wszystkich narzędzi zbierackich T1;
  • 15% szans na zdobycie 50 odłamków umbralu z epickich skrzyń;
  • Zmniejszono o 50% szansę na otrzymanie po zabiciu przeciwników eliksirów many T5;
  • Zmniejszono o 25% szansę na otrzymanie eliksirów many T4;
  • Zmniejszono szanse na surowce legendarne ze skrzynek za smykałkę;
  • Zwiększono szansę na surowce legendarne podczas zbieractwa;
  • Zmniejszono ilość legendarnych surowców ze skórowania.

Kolejna duża aktualizacja do New World dopiero w lipcu. Natomiast w czerwcu zobaczymy wydarzenie z podwójnymi punktami doświadczenia na wszystko – wliczając w to rybołówstwo i wytwarzanie.

Dajcie znać, co sądzicie o tej aktualizacji i na co czekacie najbardziej.

Poprzedni artykułNo Man’s Sky z pętlą czasową
Następny artykułCoś wielkiego nadciąga do Conan Exiles