Powiem Wam tak: w lipcu do New World nadciąga tyle nowości, tyle dobroci, że czytając opublikowane dzisiaj notki z serwera testowego opadła mi szczęka i nie mogę się już doczekać tej aktualizacji.
W wielkim skrócie: bardowie i buffy z grania muzyki, nowe letnie wydarzenie dla fanów wędkowania, nowa ekspedycja, wyszukiwanie grupy na ekspedycje, koniec z kulami strojącymi, zmiany w ekonomii i nagrodach pieniężnych, ulepszone łupy ze zmodyfikowanych ekspedycji, wojny w instancjach, ulepszenie ponad 150 profitów, zmiany w zbieractwie, przetwarzaniu i rzemiośle, znaczne ulepszenie łupów w świecie, odzyskiwanie cennych surowców z rozkładania rzeczy na części, możliwość zakupienia brakujących nazwanych przedmiotów z ekspedycji.
Jak widzicie, nawet w wielkim skrócie jest tego MULTUM! A uwierzcie mi, że to zaledwie część zmian i nowości.
Poniżej rozwinę kilka najważniejszych. W kolejnych tygodniach opiszę je szczegółowe – po sprawdzeniu ich na serwerze testowym.
TWITCH DROP – DARMOWY STRÓJ
Zacznijmy od darmochy. Od dzisiaj, do 13 lipca, możecie zgarnąć darmowy strój Azure Plains. Wystarczy przez 4 godziny oglądać stream z New Worlda – oczywiście upewnijcie się, że streamer ma aktywne dropy.
WYDARZENIE LETNIE: FESTIWAL SKŁADANEK
W kilku regionach Aeternum pojawią się letnie wioski. Wykonując misje dla Maestro, łapiąc ryby i kończąc inne zadania, podnosicie swoją reputację i odblokowujecie dostęp do kolejnych nagród.
Co ciekawe, to największe złowione ryby, można będzie powiesić na ścianie jako trofea. A wszystko dzięki specjalnym stołom rzemieślniczym, które pojawią się w każdej osadzie.
INSTRUMENTY MUZYCZNE – ZOSTAŃ BARDEM W NEW WORLD
Do Aeternum nadciąga nowa profesja: granie na instrumentach muzycznych. Gracze będą mogli zagrać na pięciu instrumentach:
- gitara
- mandolina
- kontrabas
- bębny
- azothowy flet
Do nauczenia będzie aż 31 utworów. Utwory te odblokowywane są poprzez odzyskiwanie stron ukrytych w Aeternum. Kończąc zadania z letniego festiwalu, otrzymacie specjalny zestaw stron oraz początkowe instrumenty. Znajomość meblarstwa pozwala na wytworzenie lepszych instrumentów.
Na instrumentach można grać solo oraz w grupie. Każdy występ nagrodzi graczy punktami doświadczenia, a kolejne poziomy odblokują dostęp do rozmaitych premii. Im większy poziom, tym mocniejsze premie.
- Melodyjna zręczność – zwiększa szybkość ruchu o 75% przez 30 – 90 min
- Triumf terytorialny – większa premie rangi terytorium o 10% – 30% przez 30 – 90 min
- Wszyscy razem – zwiększa premie PD postaci w grupie o 4% – 15% przez 30 – 90 min
- Śpiewny krok – ogranicza obciążenie gracza o 200 – 1000 przez 30 – 90 min
- Łaskawy los – zwiększa uzysk ze zbieractwa o 3% – 10% przez 30 – 90 min
- Motywacja do pracy – zwiększa szczęście ze zbieractwa o 2% – 5% przez 30 – 90 min
Co ważne, buffy te otrzymywać będą także gracze znajdujący się w zasięgu instrumentów, a samych grajków będzie można nagradzać napiwkami.
EKSPEDYCJE
Nowa Ekspedycja: Pąkle i Czarny Proch
Do Aeternum przybył admirał Czarnoprochy wraz z załogą. Wejście do ekspedycji wraz z misją fabularną, znajdziecie na Wyspach Kordelasowych.
Wyszukiwanie Grupy
Pierwsza wersja narzędzia do wyszukiwania grup na ekspedycję.
Kule strojące
W lipcu usunięte zostaną kule strojąca. Zamiast tego gracze będą mogli ukończyć:
- 15 normalnych ekspedycji na dzień
- 25 zmodyfikowanych ekspedycji na tydzień
Istniejące kule strojące zostaną zamienione na skrzynie z łupami odpowiadającymi danej ekspedycji. W przypadku kul strojących ze zmutowanych ekspedycji, znaleźć będzie można łupy z każdej ekspedycji.Zmiany w ilości monet
Developerzy usunęli 80% monet uzyskiwanych z ekspedycji. Zamiast tego trafiły one do dropów z elitarnych skrzyń oraz premii za zamknięcie skażonych wyłomów.
Dwa razy dziennie z elitarnych skrzyń lub skażonych wyłomów, otrzymamy torbę z monetami – 500 złota (razem 1000 złota).
WOJNY
Koniec z wieczornymi lagami gdy trwają wojny. Developerzy zmienili kod i wojny rozgrywać się będą w instancjach.
ODZYSK
Rozkładając wyposażenie mamy szansę na „idealny odzysk”. Dzięki niemu zdobędziemy:
- materiały badawcze używane do zdobywania punktów doświadczenia w profesji wytwarzania
- specjalne kule, które można przerabiać na odlewy gipsowe
- materiały do wytwarzania specjalnych przedmiotów
- inne cenne zasoby
RZEMIOSŁO, ZBIERACTWO, PRZETWARZANIE
Zbieractwo
- Zmniejszono o 15% PD drwalnictwa wymagane do podniesienia poziomu z 1 do 15
- Zmniejszono o 20% PD drwalnictwa wymagane do podniesienia poziomu z 51 do 200
- Ograniczono o 50% PD rybołówstwa wymagane do podniesienia poziomu z 1 do 200
Przetwarzanie
- Usunięto klasy odczynników (garbniki, topniki, papiery ścierne, sploty i rozpuszczalniki) zatrzymując tylko T5. Te z dotychczasowych niższych poziomów (szare i zielone) będzie można wymienić na niebieskie.
- Ograniczono o 10% PD garbarstwa wymagane do podniesienia poziomu z 1 na 200
- Ograniczono o 10% PD wytapiania wymagane do podniesienia poziomu z 1 na 200
- Ograniczono o 15% PD tkactwa wymagane do podniesienia poziomu z 1 na 200
- Ograniczono o 15% PD stolarstwa wymagane do podniesienia poziomu z 1 na 200
- Ograniczono o 20% PD kamieniarstwa wymagane do podniesienia poziomu z 1 na 200
Rzemiosło
- Poprawiono punkty doświadczenia profesji dla przedmiotów wytwarzanych dla wszystkich umiejętności klasy 4 i 5 .
- Ograniczono o 20% PD wyposażania wnętrz wymagane do podniesienia poziomu z 1 na 200
- Ograniczono PD profesji wymagane do kucia broni i wyposażania wnętrz na poziomie 1-200
To co sądzicie? Czy to jest ten moment kiedy New World odbije się i zainteresuje więcej osób?