Na serwer testowy New World trafiła grudniowa aktualizacja, a wraz z nowości związane z zimowym wydarzeniem, a także zmiany w systemie watermarka, ulepszenie systemu rzemiosła, wiele poprawek i zmian w umiejętnościach.

Z racji tego, że zmiany w systemie watermarka, który zwać się będzie systemem Biegłości, są na tyle duże i ważne, to opiszę je w osobnym poście.

WYDARZENIE: ŚWIĘTO ZIMOWEJ KONWERGENCJI

Do Aeternum zawitało święto Zimowej Konwergencji! Zwiastowane przez natężone opady śniegu i zorzę polarną. To czas dualizmu i dychotomii, w którym pojawia się Zimowy Wędrowiec, Yeti. I podczas gdy prezenty w osadach podkreślają przemijający rok, to poza murami toczy się zimowa wojna między dobrymi oraz złymi siłami zimy. 

Przed graczami zadanie związane ze zdobywaniem zimowych tokenów z wydarzeń pojawiających się na całej wyspie, które można wymienić w świątecznym sklepie na unikalne nagrody: nowe pancerze, bronie, meble, skórki, przedmioty użytkowe i gesty.

Zimowy Wędrowiec założył cztery wioski, dzięki którym rozsiewa radosną atmosferę na Aterneum: w Jesieniowieczni, Urwiskach Monarchy, Tkackich Mokradłach i Lśniącej Kniei.

Gracze mogą wziąć udział w trzech aktywnościach:

  • Ozdabiać ulubioną osadę – specjalny projekt miasteczka umożliwia graczom ulepszać Świetliste Drzewo, dzięki któremu można zdobyć lepsze codzienne nagrody;
  • Odzyskać ulubiony podarek – zagubione podarki można znaleźć w całym świecie gry;
  • Zbieranie błyszczytu – deszcze błyszczytów to nowe losowe i dynamiczne wydarzenie, które występuje nocą w całym Aeternum, zebrane kryształy można w zimowych wioskach wymienić na tokeny.

LODOWE JASKINIE

W Aterneum pojawiły się nowe zimowe jaskinie wypełnione śniegiem, lodem i nowymi przeciwnikami. Jaskinie te zostaną już na zawsze.

NOWE ZADANIA

Poza serią nowych zadań od Zimowego Wędrowca (siedem misji pobocznych), developerzy udostępnili także wiele nowych, pobocznych zadań terytorialnych na obszarze Niespokojnych Brzegów i Żałobnicy.

Prócz tego, aktualizacja wprowadzi także nową serię siedmiu zadań związanych z domami od architekta Giacomo Altoviti, którego znaleźć można w osadach początkowych (Jesieniowecznia, Urwiska Monarchii, Wiatrochron i Brzask). Zadania te będą odblokowywać się wraz z ranga terytorium osiągana na danym terenie, więc warto zacząć je w tej osadzie, gdzie macie najwyższą.

NOWE FUNKCJE: BIEGŁOŚĆ I GIPS

Developerzy zdecydowali się na ulepszenie systemu watermark, dzięki któremu gracze zdobywają coraz lepsze wyposażenie. Nowy system zwać się będzie Biegłość i umożliwi graczom podnoszenie klasy wyposażenia nie tylko poprzez zabijanie bossów i znajdowanie łupów w elitarnych skrzynkach, ale także przez wiele innych aktywności.

Do New World zawita nowy surowiec – gips, który będzie można przerobić na specjalne odlewy, które użyte na konkretnym elemencie (slocie), podnoszą jego poziom biegłości (stary watermark). Poziom biegłości będzie pokazywany teraz na interfejsie gracza, obok elementu wyposażenia.

NOWA FUNKCJA: SMYKAŁKA DO PROFESJI

Po osiągnięciu 200 poziomu profesji, gracz nadal zdobywać będzie doświadczenie zaliczane do postępów. Osiągniecie odpowiedniej ilości punktów doświadczenia nagrodzi zasobnikiem, w którym znaleźć będzie można mnóstwo przydatnych przedmiotów, a także specjalne składniki i nowe schematy.

System ten pozwoli także na zdobycie nowych nagród w postaci Szablonów Wyposażenia, czyli artefaktów rzemieślniczych umożliwiających wytworzenia przedmiotów z gwarantowanymi 600 punktami wyposażenia o konkretnym wyglądzie. Artefakty te będzie można zdobyć dzięki profesjom: arkana, kucie broni, płatnerstwo i inżynieria, jednak szansa na ich zdobycie będzie mała.

INNE ZMIANY:

  • Zwiększono nagrody za Ekspedycję Ogród Genezy i Lazarus, dodano gips oraz gwarantowany łup zwiększający Biegłość (watermark);
  • Dodano Timless Shard – nowy składnik pozwalający uzyskać odpowiednią statystykę na wytwarzanym przedmiocie;
  • Podniesiono poziom dwóch lokacji na 66 i dodano po osiem elitarnych skrzynek w każdej z nich: Pałac Cesarski oraz Malevolence w Rajskim Gaju;
  • Zwiększono poziom endgame’owych wyłomów na 66;
  • Nieco zredukowano trudność niektórych przeciwników w Myrkgard, Czarnej Łusce, Pałacu Cesarskim, Scorpius i innych elitarnych lokacjach;
  • Dodano kilkanaście nowych profitów wyposażenia, takie jak na przykład: zwiększenie wydobywanie surowców, nowe efekty ataków, nowe odporności na ataki;
  • Dodano możliwość zmiany surowców T5 na legendarne (np.: 250 orichalcum na legendarne Tolvium);
  • Dodano biżuterię T5 do losowych łupów;
  • Dodano kapliczkę do podróżowania niedaleko Stoczni Dynastii;
  • Wszystkie kapliczki są teraz widoczne na mapie.

Jeśli zastanawiacie się kiedy te zapowiedziane zmiany i nowości trafią na serwery Live, to jedyne co mogę powiedzieć, to że w przeciągu najbliższych dwóch tygodni.

ŹRÓDŁOStrona oficjalna
Poprzedni artykułWystartował wcześniejszy dostęp do FFXIV: Endwalker
Następny artykułFallout 76 szykuje się na Równonoc Ćmoczłowieka i Zemstę Zorbo