Po wczorajszym wprowadzeniu na serwery Live GU04 myślałam, że dziś sobie odpocznę, pogram i nie będzie żadnych ciekawych wiadomości do opisywania prócz oczywiście płaczu Terran…

Mój błąd… Parę godzin temu Higby zaprezentował graczom, jakie zmiany czekają nas już za kilka tygodni. Prócz tego niedługo zostanie uruchomiony… UWAGA!… żebyście tylko nie spadli z krzeseł z wrażenia…

W ciągu najbliższego tygodnia, i o ile wszystko będzie działać poprawnie, gracze zobaczą  publiczny serwer testowy!! Tia… dobrze czytacie… W końcu Planetside 2 doczeka się serwera testowego.

Serwer testowy oczywiście jest dużą zmiana i z pewnością zadowoli wielu graczy, ale zmiany jakie ekipa Planetside 2 planuje z połączeniami pomiędzy bazami, a co za tym idzie zbieraniem surowców, ucieszą (przynajmniej powinny) jeszcze bardziej. Oto jak za jakiś czas może wyglądać mapa Indar oraz połączenia na niej (oczywiście praca wre, więc wiele może się zmienić):

new Indar connectionsNo dobrze, to od początku. Ekipa Planetside 2 zaczerpnęła pomysł na zmiany w połączeniach pomiędzy bazami od graczy, którzy zarzucali grze braku walk o kontrolę nad terytoriami oraz wpływami wynikającymi z posiadania konkretnych baz i terytoriów. Developerzy wzięli sobie to do serca i postanowili ograniczyć połączenia między poszczególnymi terytoriami.

Otóż zmniejszono ilość przylegających terytoriów (hexów) do danych baz i tak małe placówki/ posterunki będą mieć średnio 2-3 przylegające terytoria, podczas gdy główne bazy od 3 do 5. Oto jakie, wg. Higbiego, korzyści z tej zmiany będą mieć gracze:

  • Podejście do mapy w stylu 'korytarzy’ oznacza, że zamiast 5 różnych celów, można atakować tylko kolejny na trasie, lub gdy jest się pokonanym, wrócić do konkretnej bazy. Zmiana ta powinna zachęcić graczy do walk o każdą placówkę, zamiast kompletnego rozpraszania się armii po jakiejś wielkiej bitwie, co obecnie się dzieje.
  • Obrońcy będą wiedzieli, z której strony mogą się spodziewać ataku a ta przewidywalność powinna zachęcić graczy do bardziej aktywnej obrony placówek i baz, jak również pozwoli na pro-aktywne wdrożenie inżynierii bojowej (czyżby chodziło o budowanie zapór drogowych???).
  • Taktyczne zerwanie połączeń zasilających armię w surowce jak i odcinające od korzyści z posiadania danej bazy, będą bardziej realne i prawdopodobnie lepiej zrozumiałe dla graczy.

Wraz z tymi zmianami, ekipa Planetside 2 ma zamiar dodać i poeksperymentować z kilkoma innymi funkcjami, które mają na celu wsparcie baz jak i ulepszenie zmian w połączeniach pomiędzy bazami i posterunkami:

  • Drogi, mosty, itd, będą lepiej i bardziej logicznie wbudowane w nowy system połączeń niż jest to w tej chwili na mapie – będzie to niestety wymagało pewnych zmian w układzie kontynentu.
  • Warto zauważyć, że każda z 9-ciu głównych baz jest teraz otoczona trzema regionami, które obecnie tworzą zewnętrzne punkty odrodzenia. Placówki te zostały zmienione w osobne posterunki i będą jedynymi połączeniami do głównej bazy, więc przejęcie głównej bazy będzie nieco trudniejsze.
  • Standaryzacja czasu przejmowania baz – N-ilość graczy na punkt kontroli nie będzie miał już wpływu na czas przejmowania bazy, więc obrońcy będą mieć za każdym razem ten sam czas przejęcia co pozwoli im na lepsze wykorzystanie tej wiedzy w celu odbicia lub na zebranie posiłków w innym miejscu.
  • Bazy i placówki, które są właśnie w trakcie przejmowanie nie będą już tworzyły połączeń pozwalających na zajęcie kolejnych baz. Np.: jeśli armia TR jest w posiadaniu Xenotech Lab, które właśnie jest przejmowane przez armię NC, to armia TR nie będzie mogła już wykorzystać połączenia z tym Biolabem aby rozpocząć zajmowanie Crossroads dopóki Xenotech Lab nie zostanie w pełni zabezpieczony przez armie TR. (Lubię to!!!)
  • Udoskonalenie do benefitów wynikających z posiadania Biolab oraz Amp stacji, tak aby było warto było je odciąć.
  • Więcej informacji na mapie, w tym:
  1. status generatorów w danej bazie i placówce;
  2. status SCU w bazach;
  3. pokazana populacja wojsk nieprzyjaciela jak i naszej frakcji;
  4. postęp przejmowania wraz z pozostałym czasem (w formie podpowiedzi – „tooltip”)

To teraz przyjrzyjmy się powiększonej mapie regionu:

new Indar connections zoomZanim zaczniecie marudzić, dlaczego X jest połączone do Y, a Z nie jest połączone do X, to pamiętajcie o tym, że to pierwsza pokazana mapa nad która jeszcze trwają prace więc wiele może się zmienić. Poza tym, Higby chciałby, aby wpierw gracze pograli na tej mapie i na tej podstawie ekipa Planetside 2 dokona zmian, o ile takie będą potrzebne.

Zmiana w połączeniach być może ukaże się dopiero za kilka tygodni, ale gracze będą mogli przetestować ją już niedługo na nowiutkim serwerze testowym. Dopiero po testach graczy oraz wszelkich możliwych poprawkach związanych z Indar, ekipa Planestide 2 zaimplementuje te zmiany także na inne kontynenty i wtedy zmiany te trafią na serwery Live.

Nie wiemy jeszcze nic o tym w jaki konkretnie sposób będzie funkcjonował serwer testowy, ani jak tam będzie można się tam dostać, Mam nadzieję, że developerzy zrobia to podobnie do serwera testowego w EverQuest 2, gdzie wybiera się go na liście serwerów w kliencie gry (Launchpad). Poza tym w EQ2 możemy skopiować swoją postać poprzez wpisanie w grze komendy /beta zachowując jej poziom, sprzęt i wszytko inne.

Poczekamy zobaczymy, natomiast zmiany zapowiadają się wspaniale 😀

 

Poprzedni artykuł[PS2] W końcu mamy GU04!
Następny artykuł[EQ2] Podręczny mender za SC
14 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
ostupam

nie próżnują.

Magda Amarantine

Mam mieszane uczucia. Z jednej strony może być naprawdę fajnie… Z drugiej… Są to ograniczenia i mogą spowodować, że gra stanie się liniowa i przewidywalna….
Nie wiem też jaki to będzie miało wpływ na taktykę i ogólną zabawę. A co z wyścigami itp? No nie wiem…
Będzie się chodziło „kanałami” a co z resztą terenu? To co z tym ogromem mapy? Fikcyjny? A lotnictwo?
Chyba, że jak po prostu nie rozumiem koncepcji?

Magda Amarantine

Aaa, ok, teraz rozumiem. Czyli wszędzie będą epickie bitwy i brak działań dywersyjnych na tyłach… Jeden squad sam nic nie zrobi. Bo linia frontu będzie z góry ustalona i tam będą główne siły. Nie da się wedrzeć w głąb terytorium wroga i odbić słabo lub niebronione placówki, celem przygotowania terenu dla większych sił. Ja wiem, że teraz jest troszkę bez sensu, tak jak pisałaś. Tylko nie mam pewności, czy tak radykalne rozwiązanie jest dobre. Ale ja lubię siać panikę ;p

Lda77 (Ufok)

Nadal nie rozumiem czemu można się spawnować na obszarze odciętym od głównej bazy. Przez to walki o koronę na Indar trwają praktycznie bez końca.

zwiskonski

Co by nie było obecny układ mapy i zerg-ataki zaczynają mnie już nudzić. Jeśli będzie chaos to przynajmniej na testowym serwerze, a do nas trafi gotowy produkt 🙂 Cieszę się na myśl o bardziej przemyślanych zmianach, a nie jak dotychczas GU# i w cholerę nowych HotBugów, albo padnięte serwery :/

Magda Amarantine

@zwiskonski

Masz rację. Fajne może być to jak robisz sobie przerwę, wracasz za 5h a tam sytuacja bez zmian! To może fajne. Kilkudniowe bitwy byłyby Epickie…

Gepard

Talisha…masz rację, to nie są powody do radości 🙁 traci się pewnego rodzaju element zaskoczenia, dobrze wiesz co sami robiliśmy na tyłach 🙂 jak przebijaliśmy się do Skydocków 😉
Zresztą problem w rozpraszaniu wojska jest ale to dobra rzecz bo w przypadku obrony czasami „zerg” wroga sam się rozpraszał i można było utrzymać placówkę czekając na posiłki i chyba o tą wolność w grze chodziło…
No i z drugiej strony nie będzie już przejmowania placówek wokoło np. BioLaba aby potem szybciutko przejąć tą wisienkę z tortu.

Magda Amarantine

No baa!! Działo się, oj działo! ^^

LechuSoldier

DLA MNIE DUŻY PLUS 🙂 wreszcie nasza baza to będzie NASZA baza… a nie jakiś przechodni punkt. wreszcie bitwy uzyskają większą realność! Będzie ok:)

Magda Amarantine

Macie swoją bazę? o.O

Joszko999

Jak zwykle nowe pomysly maja dobre i zle strony.
Dobre bo walka bedzie bardziej realna. i nie beda wkurzac ataki 5 osobowe na duze niebronione bazy. Moim zdaniem to jest plus bo normalnie w takich placowkach bylyby na stale jakies garnizony i 5 ludzi nie bylaby w stanie ich przejac.
Minus to taki ze teraz zergi beda jezdzic przewidywalnymi ( bardziej niz teraz) trasami, a obrona przed nimi bedzie duzo latwiejsza. Doprowadzi to do „zatorow” ktore beda miejscami niekonczacych sie walk.

BAronQ

Jak zwykle ponarzekam sobie. Wprowadzenie liniowej gry. hmmmm po pewnym czasie się znudziiiiii. Mogli zamiast tego wprowadzić jak w PS działa automatyczne, które można przejąć w momencie gdy linia frontu się podciąga. One tracą siłę, czyli jak mamy 80% terenów te działka o tyle biją mniej. To by było skuteczniejsze niż to co planują i przyjemniejsze, bo możesz sam przejąć nad nimi kontrolę. Do tego bazy które można zdobyć za pomocą sandka z tarczą 🙂