Kilka dni temu fani H1Z1, mieli szansę obejrzeć kolejny odcinek cyklicznego programu tworzonego przez Geekdomo – Podcast Zero. O ile dwa pierwsze odcinki nie były zbyt interesujące, o tyle trzeci odcinek przyniósł nam wiele ciekawych informacji.

W programie tym wystąpił Adam „Arclegger” Clegg, jedna osób pracująca przy H1Z1, który podzielił się z fanami kilkoma bardzo istotnymi szczegółami dotyczącymi tej gry.

Nadal nic nie wiem o dacie premiery „early access„, czyli płatnej fazy wczesnych testów gry na która to z niecierpliwością oczekują fani H1Z1. John Smedley zamieścił na swoim koncie Twitter bardzo lakoniczną informacją o niespodziance jaką szykuje SOE w przyszłym tygodniu. Być może właśnie wtedy dowiemy się czegoś więcej o „early access„.

Tak jak było to już kilkakrotnie wspominane, developerzy chcą być bardzo przejrzyści z graczami jeśli chodzi o rozwój gry i dlatego też w momencie rozpoczęcia fazy pierwszych testów spodziewać się możemy dokumentu w którym opisane zostaną plany oraz pomysły ekipy H1Z1 względem tej gry. Prawdopodobnie będzie to coś podobnego do RoadMap z PlanetSide 2.

Oto najważniejsze wiadomości dotyczące fabuły gry, których to dowiedzieliśmy się w czasie tego programu:

  • historia gry h1Z1 została zmieniona i obecnie akcja gry rozpoczyna się kilka tygodni/ miesięcy po rozprzestrzenieniu wirusa, a nie jak to było wspominane dotychczas – 15 lat później;
  • na obecna chwilę toczą się dyskusje o tym czy gracze będą mogli się zarazić i czy ewentualnie będą mogli wynaleźć/ stworzyć w grze szczepionkę/ lekarstwo na ta chorobę;
  • w grze pojawić się mają zwierzęta domowe, czyli popularne „pety”, które to będzie można szkolić;
  • być może zwierzęta te będą również mogły zarazić się wirusem;
  • w późniejszych etapach gry możliwe jest wprowadzenie elektryczności;
  • trwają prace nad opisaniem Lore dla tej gry.

Arclegger ujawnił także kilka bardzo ciekawych informacji dotyczących domów/ fortec jakie zbudujemy w grze:

  • w momencie rozpoczęcia fazy wczesnych testów do dyspozycji gracza będą już podstawowe elementy związane z tworzeniem domów/ fortec: fundamenty o różnych rozmiarach do których będziemy mogli przyczepić mury, ściany oraz dach, drzwi, okna;
  • prawdopodobna jest opcja pozyskiwania zasobów z budowli porzuconych przez graczy;
  • zbudowanie domu, czy tez fortecy, będzie się wiązało z przyciągnięciem większej uwagi nie tylko zombi, ale z pewnością samych graczy;
  • źródłem światła będą pochodnie, które będzie można mocować do ścian budynków oraz ogniska;
  • trwają obecnie dyskusje nad tym co stanie się z budynkiem po śmierci gracza – w dłuższej perspektywie czasu prawdopodobnie będą one mogły być przejęte/ ograbione przez innych graczy.

Oczywiście tematem, który z pewnością bardzo interesuje fanów H1Z1 są Zombie. O nich też dyskutowano w trakcie Podcast Zero i oto krótkie podsumowanie informacji:

  • bardzo ważną rzeczą tej grze będzie ocena sytuacji;
  • o ile gracz nie powinien mieć większych problemów walcząc z pojedynczym zombie, o tyle szanse gracza drastycznie spadną wraz ze wzrastającą ilością zombie z którymi walczy;
  • developerzy dyskutują obecnie nad systemem ulepszania się siły zombie w przypadku gdy zabiją i zjedzą zwierzęta oraz ludzi;
  • zombie nie będą mogły przechodzić przez ściany i barykady, no chyba, że je zniszczą;
  • zombie będą reagować na źródło ciepła;
  • trwają dyskusje developerów o tym w jaki sposób wirus H1Z1 wpływa na zombie.

Z pewnością ważnym elementem gry będą warunki atmosferyczne:

  •  w momencie uruchomienia „early access” gracze z pewnością zobaczą deszcz;
  • deszcz będzie wpływał na otoczenie – roślinność będzie błyszczeć gdy jest mokra podobnie jak i budynki, trudno będzie rozpalić ognisko, mogą zgasnąć pochodnie;
  • opady deszczu będą mieć swoje konsekwencje w grze, np.: opał na ognisko będzie mógł ulec zmoczeniu, przez co wpierw będziemy musieli go osuszyć zanim rozpalimy ognisko;
  • jest duże prawdopodobieństwo, że długotrwałe przebywanie na deszczu może osłabić postać gracza i spowodować chorobę;
  • wprowadzenie innych katastrof naturalnych takich jak powodzie czy huragany wiąże się z olbrzymim nakładem prac – to bardzo duży i skomplikowany system i być może kiedyś SOE się na to zdecyduje, ale z pewnością nie teraz.

Inne ważne informacje:

  • interfejs gracza będzie zawierał kilka ukrytych wskaźników takich jak zdrowia, nawodnienia i naszej witalności, które wyświetlą się w momencie gdy coś wpłynie na którąś z tych statystyk;
  • developerzy prowadza dyskusje o tym w jaki sposób gracze będą mogli rozpoznawać swoich przyjaciół – prawdopodobnie będzie możliwość zobaczenia z daleka nazwy zaprzyjaźnionego gracza gdy znajduje się on na naszej liście przyjaciół, w grupie czy nawet klanie;
  • w grze istnieje mnóstwo pułapek;
  • będzie możliwość zamykania graczy w pomieszczeniach;
  • H1Z1 będzie mieć ten sam system czatu głosowego jaki jest w innych grach SOE;
  • z racji tego, że zasady panujące na serwerach będą określane przez graczy, istnieje możliwosc pojawienia się serwera PvE.

No więc, jestem ciekawa co sądzicie o tych planach SOE…

h1z1 zombie baner bob

 

 

Poprzedni artykuł[EQ2] EQ2 Insider – „prawdziwy” odc. 1
Następny artykuł[PS2] Kilka pytań do projektantów poziomów w PlanetSide 2
3 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
RachitynowyJoe

Craft budynków to cool. Mają doświadczenie z landmarka może będą brać z tego.

Jest coś więcej o normalnym crafcie? Wszystkie przedmioty trzeba będzie szabrować czy można wytworzyć je samemu? Chodzi mi o rzeczy nie tylko do robienia sobie domków

Wompierz

Będzie można mieć więzienie?:P Założę plantacje niewolników.