Mineło juz kilka dni od wprowadzenie ostatniej aktualizacji, po której to dotychczasowe Alerty zostały zastąpione alertami przeciwstawnymi.
O co konkretnie chodzi w tych Alertach Przeciwstawnych? Otóż:
- Przeciwstawne alerty uruchamiają się gdy imperium kontroluje co najmniej 75% kontynentu.
- Atakujące imperium, czyli to które uruchomiło Alert, wygrywa poprzez utrzymanie 75% terytorium kontynentu lub poprzez podbój terytorium kontynentu do 85%.
- Frakcje broniące wygrywają poprzez uzyskanie kontroli nad 35% terytorium.
- Kontynent zostaje zablokowany gdy frakcja atakująca wygrywa Alert.
Wprowadzenie kontynentu Hossin oraz wcześniejszy rodzaj Alertów powodowały, że walki przemieszczały się pomiędzy kontynentami. Z komentarzy graczy po wprowadzeniu ostatniej aktualizacji wynika, iż jest prawie niemożliwe aby zablokować kontynent i większość walk skupia się ponownie na niby znienawidzonym przez graczy, a jednak najpopularniejszym – kontynencie Indar.
Negatywnych opinii na temat tych przeciwstawnych alertów jest tak wiele, że Malorn, odpowiedzialny za ich zaprojektowanie, postanowił przedyskutować z graczami na Reddit ewentualne zmiany:
Po ilości komentarzy widzimy, że nie lubicie nowych Przeciwstawnych Alertów. Zgadzamy się, że nie do końca działają one w sposób jaki byśmy chcieli i patrzymy na kilka opcji, które możemy zmienić. Chcemy abyście to Wy mieli kontrolę nad tym, który z kontynentów został podbity na tyle wystarczająco aby móc go zablokować.
Oto niektóre rzeczy, które bierzemy pod uwagę:
- Obniżenie progów na wywołanie alertu na 40%? 50%?
- Usunięcie aspektu 2 przeciwko jednemu i uczynienie go podobnym do starych alertów, w których zwycięzcą jest imperium z największą ilością terytorium.
- Wymóg minimalnej różnicy % w posiadanym terytorium (inaczej jest to remis). Pomysł jest taki, że nie wygrywacie mając 1% więcej terytorium od kolejnej frakcji i trzeba postarać się troszkę więcej.
- Utrzymanie czasu trwania alertu – 1 godzina.
Chcielibyśmy usłyszeć Wasza opinię na ten temat oraz inne pomysły jakie możecie mieć. Co Wam się podoba? Co więcej chcielibyście zobaczyć?
Stare alerty i tyle. Nie przekombinowywać 😀
Nowe mogłyby zostać jako ostatnia deska ratunku dla przegrywających frakcji, trochę one zachęcają do walki o odbicie kontynentu i nie ma czegoś takiego, że 80% ludzi ucieka z kontynentu „bo i tak przegramy, więc taki hooooj” 😀 natomiast trzeba koniecznie przywrócić stare na równi z nowymi. I tyle. Faktycznie od kiedy nie ma alertów na zdobywanie ampów czy czegokolwiek innego, 70% walk znów jest na indarze.
Dobrze by było, aby i nowe i stare były jednocześnie, bo zwłaszcza po łączeniu serwerów przez pewien czas na kontynentach będzie kolejka na zalogowanie. Dwa równoległe alerty (jeden zwykł i jeden na obronę) trochę pomógłby podzielić populację serwera na dwa kontynenty, zamiast czekania w warpgate na kolejkę po to, aby przejść tam gdzie coś się dzieje.
Dla mnie bomba, bo Indar dostępny non-stop. Ja tam go uwilbiam. ;c
Przecież są dobre… Bardziej realne… Owszem, zmieniają się rzadziej kontynenty ale nie aż tak. -.- W końcu kontynent zdobędzie frakcja, która najbardziej na to zasłuży a nie, że ma 30% terenów i skampi się w 2 bio labach. Nowe alerty wymagają znacznie większych umiejętności i to jest na plus. A hossin jest do dupy, słaba optymalizacja i w większości przypadków nie da się obejść pozycji wroga… Na Ceres wielu gra na starych kontynentach gdy jest Hossin i np. Esamir odblokowane to dużo więcej ludzi idzie na Esamir.
Wyczuwam duszę farmera 😀
Fakt, PPA, marauder i banshee lepiej działają na Indarze 😉
Złe są, bo są za rzadkie – póki co to tylko jeden był, w którym brałem udział, i na dodatek taki, który szybko się skończył (bo jak jedna frakcja ma 50% populacji a dwie inne mają między sobą dobrą farmę na Bio Labie, to co może zrobić gracz najchętniej?)
Niech dadzą alert na odbicie terenu (frakcja ma na kontynencie tylko Warpgate i 3 placówki co najwyżej przy nim? Niech odbija jak najwięcej w ciągu godziny!), blokadę dominacji innej frakcji (czyli przeciwstawny, ale odpalany przy 60% frakcji dominującej), etc… Błąd 10% terenu to może być szybko zmniejszony (3 lub 4 placówki ghostcapowane przez kilkadziesiąt osób i nagle odpala się taki alert… Szansa na odbicie jest marna).
Na indarze wszystko lepiej dziala :p