W Korei trwają właśnie zamknięte beta testy kolejnego MMORPG – Bless.
Jeden z uczestniczących w testach graczy – Steparu, opisał w kilku słowach system walki w tej grze, który ewidentnie nie jest jeszcze w pełni dopracowany.
Wygląda na to, że po stworzeniu postaci gracze mogą wybrać jeden z dwóch dostępnych systemów walki: klasyczny oraz tak zwany tryb akcji. Przy wyborze klasycznego stylu walki gracze poruszają się za pomocą przycisków WASD oraz zmieniają cele używając TAB lub myszki. Walka w trybie akcji oznacza, że postać gracza automatycznie wybiera na cel przeciwnika stojącego przed nim lub na tego na którego skierowany jest specjalny wskaźnik.
Każda klasa posiada przycisk uniku, który zużywa wytrzymałość. Niektóre klasy mogą unikać ciosów częściej, inne rzadziej. Na przykład, na obecnym etapie testów berserker może wykonać więcej uników w trakcie walki niż asasyn, co jest lekko zaskakujące. Sam przycisk uniku działa inaczej niż w innych grach, gdyż gracze nie mają kontroli nad tym w którym kierunku postać wykona ten unik. Owszem można ustawić kamerę w stronę w którą chce się wykonać unik, ale w ten sposób odwracamy się od przeciwnika.
Steparu załączył także kilka filmów z walki nagranych w czasie tych beta testów, więc zapraszam do ich obejrzenia.
Gierka wyglada troche jak tera online, tam niby system byl nontarget jednak rozgrywka mocno przybliznona