W dniu wczorajszym, po 6 miesiącach prac nad survivalowym sci-fi Fragmented i na kilka dni przed premierą we wczesnym dostępie, studio Above and Beyond Technologies zniosło NDA dotyczące tej gry.
Fragmented powstało jako wynik problemów związanych z The Repopulation oraz Hero Engine. Po kilkumiesięcznej batalii, twórcy gry podjęli decyzję, że MMORPG The Repopulation zostanie przepisane na silnik Unreal. Przepisanie kodu tak rozbudowanej gry zajmie wiele miesięcy, zadecydowano aby w między czasie wydać survival Fragmented.
Zgodnie z informacjami zamieszczonymi na stronie głównej gry, ekipa ABT jest w trakcie przepisywania kodu The Repopulation i pierwsze testy nowej wersji gry zaplanowane zostały na koniec 2016 roku.
Aby zrekompensować te problemy, wszyscy posiadacze The Repopulation otrzymają za darmo klucze dostępu do Fragmented. Tak naprawdę, to jeśli mieliście The Repopulation w Waszej bibliotece na Steam, to powinniście mieć już także dostęp do Fragmented. Jeśli wsparliście The Repopulation, ale nigdy nie poprosiliście o klucz dostępu na Steam, to możecie udać się na specjalnie w tym celu przygotowaną stronę i poprosić o klucz do Fragmented.
Akcja Fragmented toczyć się będzie na wiele lat przed czasem znanym nam z The Repopulation – jeszcze zanim ocalała z katastrofy statku kosmicznego ludzkość zdołała wybudować pierwsze miasta na opuszczonej planecie. W produkcji tej gracze będą mogli wytwarzać przedmioty, zbierać surowce, budować domy oraz pojazdy, uprawiać roślinność oraz zwierzynę.
W przeciągu kolejnych tygodni do gry dodane zostaną eventy znane jako „engagements”, barwniki, poduszkowce, wytwarzanie przedmiotów o różnych poziomach, hybrydowa inżynieria genetyczna, hybrydowa uprawa roślin oraz wierzchowce.
26 kwietnia, w dniu premiery wczesnego dostępu, do dyspozycji graczy oddane zostaną serwery PvE oraz PvP o różnych regułach:
- Casual – w momencie śmierci nie będzie tracić się poziomu postaci, zdolności i odkrytych przepisów.
- Normal – W momencie śmierci traci się wszystkie przedmioty znajdujące się w ekwipunku gracza, ale nie traci się poziomu postaci i przepisów.
- Hardcore – W momencie śmierci tracie się wszystkie przedmioty, poziom postaci wraca do 1, zdolności wracają na poziom 1, znajomość przepisów z poziomu 1.
Osoby zainteresowane będą mogły hostować swoje własne, prywatne serwery o różnych parametrach.