Nadchodząca aktualizacja Skyforge – Ascension, wprowadzi do gry wiele zmian i dlatego też ekipa My.com w najnowszym dzienniku developerskim wyjaśniła, w jaki sposób przebudowany zostanie system rozwoju postaci.
Zadaniem nowego systemu, jest znaczne uproszczenie oraz ułatwienie graczom możliwość odblokowywania kolejnych klas.
Krótko mówiąc, wraz z nowym systemem rozwoju postaci nie będziecie musieli spędzać sporą ilość czasy próbując zrozumieć, co oznaczają poszczególne statystyki i czy będą przydatne dla wybranej klasy. Nie będziecie w stanie popełnić pomyłki ulepszając złe nody w Atlasie, co opóźniłoby Was w rywalizacji z innymi graczami, którzy wybrali bardziej skuteczną drogę. Symbole oraz pasywne bonusy zebrane zostaną w kilka grup zależnych od ich działań, przez co łatwiej będzie dokonać wyboru. Odblokowując nowe budynki na Mapie Regionalnej, kończąc questy oraz przygody, Wasza postać stanie się mocniejsza. Bonusy uzyskane w ten sposób będą przydatne bez względu na to jaką klasę wybierzecie lub też jaki styl rozgrywki wolicie.
Zamiast czasochłonnej progresji poprzez odblokowywanie kolejnych nodów w Atlasie aby mieć dostęp do kolejnej klasy, gracze wraz z kilkoma przyjaciółmi bo nie ponoć nie będzie łatwo, udadzą się do świątyni danej klasy umiejscowionej na Mapie Regionalnej. Nowo odblokowane klasy maja tylko kilka podstawowych umiejętności, a ich resztę będzie można odblokować poprzez questy, które do wzięcia będą w świątyni. Umiejętności to będą podzielone na PvE oraz PvP i będzie można nauczyć sie ich w dowolnej kolejności.
Nie martwcie się jednak, jeśli przed wejściem na serwery Live aktualizacji Ascension, udało się Wam już odblokować jakieś klasy, to ich nie utracicie. Musicie jednak pamiętać o tym, że ich umiejętności będą zależne od tego co zdążyliście już odblokować.
Ascension wprowadzi mnóstwo zmian, więc jeśli chcecie dowiedzieć się co nieco o nich, to przeczytajcie artykuł na stronie głównej gry.