W końcu udało mi się znaleźć odrobinę czasu by zebrać w jedną całość odpowiedzi na pytania graczy, jakich udzielali w zeszłym tygodniu na Discord członkowie ekipy H1Z1: Just Survive.
Nie ma może w nich jakichś sensacyjnych informacji, ale przynajmniej wiadomo nad czym obecnie pracuje ekipa tej gry.
- Czy poinformujecie nas kiedy będzie wipe serwerów?
Tak, uprzedzimy Was o tym.
- Jakieś plany względem poprawienia zrzutów samolotowych?
W naszych planach krótkoterminowych na razie tego nie ma, ale wszystko może się zdarzyć.
- Czy mapa Z2 na dla Just Survive będzie mieć inne odcienie i kolory? Obecne kolory są w porządku, jeśli chodzi o H1Z1: King of the Kill, ale nie są dobre dla Just Survive – nie oddają postapokaliptycznego odczucia.
W niedługim czasie ujawnimy nieco więcej informacji na temat mapy Z2 dla Just Survive. Będzie mieć ona znaczące różnice.
- Czy kiedykolwiek będziemy w stanie sprawdzić ile faktycznie jest osób na serwerze, a nie tylko widzieć określenia „low” i „high”?
Nie ma takich planów.
- Czy jest szansa na naprawienie voice chat, abyśmy nie musieli go włączać i wyłączać aby móc go użyć?
Coś takiego nie powinno się zdarzać. Jeśli taki błąd został zgłoszony, to z pewnością nad nim pracujemy.
- Wiemy, że pracujecie nad nowym systemem budowania baz, ale czy system ten obejmie także i rekwizyty takie jak barykady? Czy zamiast budowania bazy będzie można przejąć gotowy dom, wstawić drzwi, barykady i poczuć się bezpiecznie?
Jest WIELE nowych rzeczy nad którymi pracujemy. Nie możemy zdradzać na razie szczegółów, ale uwierzcie nam, budowanie baz będzie znacznie lepsze.
- Jaki sens miało wprowadzenie zombie Darko? Miał on zbyt wiele punktów życia…
W tej chwili dyskutujemy nad tego typu rzeczami, które mamy w planach poprawić i zmienić, tak aby miały one więcej sensu.
- Czy macie zamiar utrzymać uprawnienia dla gości (visitor)? Powoduje on zbyt wiele problemów.
Na tą chwile nie ma planów aby to usunąć, ale chcielibyśmy poznać Wasze opinie dlaczego według Was to się nie sprawdza.
Z innej beczki, to zgodnie z informacją sprzed kilku godzin, ukończono prace nad małym ulepszeniem tegoż systemu: każda osoba, która wpisze poprawny kod na drzwiach do bazy, uzyska automatycznie uprawnienia gościa.
- Czy pracujecie nad rozwiązanim problemu z magicznymi nabojami i niewidzialnymi postaciami?
Walka z nowymi rzeczami wykorzystywanymi przez oszustów jest naszym priorytetem. Testujemy w tej chwili kilka rozwiązań wewnętrznie, aby upewnić się, że zadziałają zanim damy je na serwery Live.
- Czy do gry dodane zostaną nowe pojazdy, w tym opancerzone?
O ile dodanie nowych rzeczy jest możliwe, to w tej chwili ekipa H1Z1: Just Survive koncentruje się na poprawie stabilności gry.
- Czy zombie będą groźniejsze?
Chcemy aby zombie były o wiele bardziej groźniejsze. Krótka wersja: lepsze AI, więcej różnych zachowań niż tylko „pojaw się, spaceruj, pojedynczy atak, zniknij”.
- Czy w przyszłości planujecie wprowadzać do gry skórki w postaci płatnych DLC, zamiast zdobywać je ze skrzynki? Czy tez to był jednorazowy test?
Sprawdzamy dostępne opcje oraz patrzymy na opinie graczy na temat tych dodatków.
Pakiety kosmetyczne do H1Z1: Just Survive na Steam
- Kiedy emotki zostaną naprawione?
Błąd z emotkami znajduje się na naszej liście rzeczy do naprawienia. Nie wiem, kiedy zostanie to naprawione, ale są osoby pracujące nad rozwiązaniem tego problemu. Jest on bardzo trudny do naprawienia, gdyż nie wiemy czemu pojawia sie tylko u niektórych osób.
- Czy emotki powrócą do H1Z1: King of the Kill?
Zostały one usunięte z innego powodu – exploit, więc na ten moment nie wiadomo.
- Pewnie nie będziecie w stanie na to odpowiedzieć, ale dlaczego zdecydowaliście się na używanie silnika graficznego stworzonego przez Was? Wygląda na to, że ma on zbyt wiele ograniczeń w porównaniu do Unreal, który mógłby ulepszyć wiele funkcji oraz rozgrywkę.
Używanie własnego silnik oznacza, że mamy nad nią kontrolę. Nie jesteśmy zmuszani do robienia rzeczy w pewien sposób, a poza tym nie musimy za niego płacić. Jeśli pojawią się jakieś błędy, to możemy dostosować silnik w potrzebny nam sposób, a nie czekać na poprawki wprowadzane przez firmę zewnętrzna.
Własny silnik oznacza także, że mamy lekką przewagę nad oszustami – kod nie jest dostępny dla wszystkich, a dzięki temu jest go trudniej przerobić.
Poza tym nie ma na rynku innego silnika, który byłby w stanie zrobić te rzeczy, jakie może zrobić ForgeLight.
- Co myślicie o na temat szybu kopalnianego pod górami? Mógłby on ułatwić przejście mapy, a w przyszłości służyć jako miejsce gdzie będzie można zebrać określone surowce?
Nasz silnik nie zbyt dobrze daje sobie z tym radę, o czym świadczy chociażby okropna jaskinia na Z1. Kopanie dziur w terenie psuje zbyt wiele rzeczy i dlatego unikamy tego za wszelką cenę. Jaskinie na Z1 to praktycznie obiekty pokryte kamieniami.
- Czy będziemy w stanie przerobić (salvage) X ilość naboi jednocześnie, zamiast pojedyńczo?
Widzieliśmy te prośby i przekażemy je ekipie.
- Kiedy nowe skrzynki (ze skórkami)?
Ciągle sprawdzamy dane związane z ostatnimi płatnymi rozszerzeniami do gry, które wprowadziły skórki i dyskutujemy nad tym, co chcemy zrobić w przyszłości. Celem ekipy jest w tej chwili naprawienie błędów, stabilność i poprawki związane z jakością rozgrywki.
Nie ma daty dla nowych skrzynek – chcemy grę, która działa i na którą zasługujecie, zanim dodamy nowe „świecidełka”.
- Lepszy system grupowania?
Coś, czemu się obecnie przyglądamy.
- Czy jest coś nowego nad czym pracują devsi – co jeszcze nie trafiło na serwer testowy?
Tona rzeczy! Olbrzymia ilość nowych rzeczy, których nie ma jeszcze na serwerze testowym i nie trafia tam jeszcze przez jakiś czas.
- Jakieś informacje o systemie pogodowym?
Pogoda jest na serwerze testowym i wiele osób pracuje nad jej dopracowaniem.
Oto jak wyglądają różne efekty pogodowe na serwerze testowym H1Z1: Just Survive
- Czy planujecie naprawić noktowizory oraz dodać modyfikowalne latarki, jakie można umieszczać na broni?
Zanim poprawimy noktowizory i latarki, to musimy ulepszyć noc. Mogą się Wam spodobać zmiany w pogodzie, jakie są na serwerze testowym.
No to co sądzicie o tych odpowiedziach ekipy H1Z1; Just Survive? Uspokoiły Was one co nieco?
P.S. Zapraszam także do polubienia strony BabaGra.pl na FB. Na stronie znajdziecie także opis innych gier z trybem Battle Royale, jak i wielu gier z gatunku survivali. Może coś Was zainteresuje ?
te zdjecie z 2014 <3 szkoda ze nie zrobia nic pod ziemia 🙁 grupowanie na +. Jak patrze jak ludzie placza o to ammo to mnie cos trafia imo nadal jest go za duzo.
Hmmm…Zobaczymy co z tego będzie…Pewnie EA o 1 rok wydłużą ?
Ja tam myślę, że nie wydadzą w ogóle.
Kto wie? ;D
Jak to czytałem to śmiechłem. Ponownie tona obietnic i wielkie ch z tego wyjdzie jak zwykle. Gadanie, gadanie i jeszcze raz pieprzenie głupot tylko po to aby naciągnąć kolejną falę dzieciaków i ludzi chcących uwierzyć w te bajki. Są tak pracowici, pracują nad tyloma rzeczami a nie są wstanie zrobić porządku z cziterami, żenada! Głupi anty cheat będący w grze jest wyłączony. Jaką bajkę w tej kwestii wymyślili? Że włączony anty cheat powoduje crash gry? to tylko świadczy o tym jak bardzo lecą w kulki. Nie chce mi sie wierzyć, że ludzie tworzący gry, programiści potrafiący tworzyć różnego rodzaju sekwencje aby gra powstała nie są wstanie naprawić błędów występujących w grze. To po prostu ich lenistwo. Znaleźli sposób na zrobienie x2 kasy po przez rozdzielenie gry na dwie części i dalej mają w dupie graczy. Co rusz wychodzą jakieś gówno warte skrzynie, zamiast skupić się na konkretach, dla czego? bo liczy się kasa a graczy pozdrawiają środkowym palcem.
Śmiać mi się chce i krew mnie zalewa, że ludzie są tak głupi widząc co się dzieje a dalej wieżą w bajeczki. Równie dobrze mogli by na!@#ć na stół i powiedzieć, że to miód a Ci naiwniacy by w to uwierzyli i zjedli -.-
Hipokryci i oszuści! Pościemniali jakie to cuda wprowadzą itd. a ludzie im wierzą. Zrobili Wipe w którym spieprzyli cokolwiek się tylko dało, więc jak wprowadzili fix na kilka swoich błędów, to gracze sikają po nogach ze szczęścia jacy ci „nowi” developerzy są fajni. Ale tak szczerze! Co wprowadzili? Co naprawili? CTD bez powodu i w najmniej spodziewanym momencie i lądujesz pod mapą. Nie potrafili naprawić exploitów z wnikaniem do baz to wprowadzili jakieś idiotyczne uprawnienia gościa.. Do dziś pojazdy wpadają pod decki i ground tampery albo wybuchają godzinę po całkowitym naprawieniu. Pojazd przewróci się na bok to „flip” nie działa i trzeba go popchnąć innym pojazdem. Obiecywana latami walka wręcz i przy użyciu broni białej nie działa a zombiaki potrafią cię zranić z kilku metrów bez żadnej animacji. Kiedyś można było postawić bazę jak się chciało i wszystko w niej ułożyć. Teraz nie postawisz byle gdzie groud tillera ani dew collectora. Surowców Zdecydowanie za dużo i potem ludzie zabudowują dosłownie wszystkie lokalizacje w najbardziej chamski sposób. Ale ten ich tekst o silniku gry rozwalił mnie totalnie…”Używanie własnego silnik oznacza, że mamy nad nią kontrolę…” albo „Poza tym nie ma na rynku innego silnika, który byłby w stanie zrobić te rzeczy, jakie może zrobić ForgeLight…”. Ta gra jest atrapą całkiem udanego produktu z końca 2015…