Jeszcze w tym roku świat Conan Exiles zostanie powiększony, a oprócz tego do gry trafi kilka nowych funkcji, takich jak chociażby nekromancja, farbowanie strojów, machiny oblężnicze, czy też zarządzanie niewolnikami.

W czasie zakończonej konferencji GDC 2017, dyrektor kreatywny gry – Joel Bylos, podzielił się z fanami informacjami dotyczącymi planów rozwojowych dla Conan Exiles i trzeba powiedzieć, że zapowiada się niezła jazda…

Niedługo do dyspozycji graczy oddane zostaną machiny oblężnicze i już teraz gracze mogą zacząć się przyzwyczajać do myśli, że ich obsługa nie będzie taka prosta jak się może to wydawać. Gracz będzie musiał przygotować machinę, wycelować, załadować ją amunicją i dopiero po tym można z niej wystrzelić. Oprócz tego, pamiętać trzeba będzie także i o tym, że im więcej kamieni zostanie załadowane, tym bardziej zmieni się trajektoria lotu…

Warto dodać, że jako amunicji gracze będą mogli użyć nie tylko kamieni, ale i ciał – i to gnijących! Zgodnie ze słowami Bylosa, do gry dodany zostanie nowy przedmiot Corpse Locker, pozwalający na przechowywanie ciał w wykopanym dole by gniły, a następnie będą mogły one być załadowane do trebusza i wystrzelone ponad murami miasta, po to by rozprzestrzenić w nim zarazę. Trzeba powiedzieć, że lekko makabryczny pomysł, ale zabawny…

Jeszcze w tym roku w Conan: Exiles pojawią się także pierwsze instancje, czy też podziemne lochy, które to dostępne będą dopiero po odkryciu sekretnego rytuału.

W widocznych na powyższym filmie starożytnych kanałach gracze znajdą na przykład puzzle, których rozwiązanie odkryje wcześniej niedostępne pomieszczenia – a trzeba powiedzieć, że ekipa Funcom wie jak stworzyć takie cacka i tu polecam zagrać w TSW. Oprócz tego będzie można stoczyć tam walki z bossami oraz zebrać unikalne surowce, takie jak chociażby fosfor potrzebny do stworzenia specjalnych pochodni działających pod wodą.

Ponadto jeszcze w marcu do gry dodany zostanie systemem farbowania strojów, który pozwoli na tworzenie kolorów dla poszczególnych plemion, co ma pomóc w identyfikacji przeciwników. No chyba, że jacyś sprytni wrogowie postanowią użyć te same kolory, aby zakraść się niepostrzeżenie do fortu…

Patrząc dalej w przyszłość, studio Funcom ma zamiar dodać do gry możliwość oswajania niektórych stworzeń, by móc używać ich jako wierzchowce. Każde stworzenie będzie mięć unikalne dla siebie cechy: wielbłądy będą doskonałymi tragarzami, konie pozwolą na walkę wierzchem z mieczem, lancą lub łukiem, a słonie i nosorożce będzie można użyć by rozwalić mury fortów oraz miast.

Twórcy Conan Exiles mają także w planach wprowadzić wielkie wydarzenia PvE – Czystki (Purge). Wielkie armie NPC gromadzić się będą pod murami fortów i miast stworzonych przez graczy. po to by w końcu zaatakować. W evencie tym pojawią się inne znane postacie z uniwersum Conana, które gracze będą w stanie złapać i zamienić w niewolników. Te wydarzenia powinny przypaść do gustu graczom lubiącym wyzwania, które nie są do końca związane z PvP.

A jeśli o niewolnikach mowa, to warto wspomnieć o kolejnym systemie, nad którym pracują projektanci studia Funcom i który to ma być połączeniem Cywilizacji i Simsów w uniwersum Conana – chodzi oczywiście o system zarządzania niewolnikami. Po wprowadzeniu do gry tej funkcji, gracze będą mogli ustawić nawet plan dnia da poszczególnych niewolników wliczając w to czas na sen, na jedzenie, prace i patrole.

Obecnie gracze mogą złapać żywych niewolników, ale jeszcze w tym roku fortece będzie można zapełniać tymi już nieżyjącymi. Umożliwić to ma funkcja nekromancji, która pozwoli na przyzwanie demonów oraz powstawanie z martwych przeciwników, którzy to służyć będą graczom w postaci chodzących szkieletorów.

To nie koniec nowości, jakie trafia w tym roku do gry, bo okazuje się, że prócz prac nad powiększeniem mapy o podziemne instancje, trwają także prace nad nowym obszarem. Nowa mapa będzie połączeniem zielonych łąk i ośnieżonych szczytów górskich. Warto dodać, że zanim ktokolwiek pomyśli o wyruszeniu na wyprawę w mroźne góry, będzie musiał wpierw pomyśleć o odpowiednim ubraniu, na przykład wełnianym, chroniącym przed zimnem…

Joel Bylos obiecał także, że w trakcie Wczesnego Dostępu, studio Funcom nie planuje wydawać płatne rozszerzenia dla Conan Exiles.

Trzeba powiedzieć, że plany przedstawione przez studio Funcom są bardzo ambitne, tym bardziej, że już teraz oficjalną premierę tej gry zaplanowano na wiosnę 2018 roku.

I co o tym myślicie?

Poprzedni artykułChris Wynn nie może spać przez błędy w H1Z1: King of the Kill
Następny artykułRuszyły otwarte beta testy Revelation Online
1 Komentarz
Inline Feedbacks
View all comments
Hary0n

Brzmi świetnie! Prawie tak dobrze jak No man’s sky!
Hah, ok idzie im lepiej, oby to było możliwe do zrealizowania. Ale dostali niezły zastrzyk kasy, może będzie dobrze.