Po wielkim niezadowoleniu sporej części graczy H1Z1: King of the Kill zmianami wprowadzonymi w rozgrywce w niedawnym #CombatUpdate, przyszedł czas na kolejne poprawki.
Tym razem na serwer testowy tej strzelanki trafiła aktualizacja, która usuwa CoF (stożek ognia) z broni podczas celowania (ADS), a zamiast tego wprowadzono poziomy i pionowy odrzut dla broni podczas celowania. I o ile zamysł twórców wydaje się dość prosty, to gracze będą musieli opanować pewne dodatkowe umiejętności, które pomogą im pokonać konkurencję.
Obecnie, na serwerach Live obowiązuje mechanika bazująca na CoF (stożek ognia), który zwiększa losowość każdego kolejnego strzału, co ma kontrolować ilość celnych strzałów na sekundę jaką może oddać gracz. Mechanizm ten wtórnie wykorzystuje odrzut, powiększając obszar celowania, jako sposób wymuszający zmniejszanie się dokładności broni w momencie, gdy gracz zbyt szybko wystrzeliwuje kolejne pociski. Aby utrzymywać dokładność podczas strzelania, gracze muszą obecnie nauczyć się wyczuwać czas wystrzeliwania pocisków na każdej broni. Chodzi tu głównie o zrozumienie tego, jak szybko każdy pocisk może być wystrzeliwany, jeśli gracz oczekuje, że faktycznie trafi w cel.
I o ile jest to łatwe do nauczenia, to jedynym sposobem przeciwdziałania tej niedoskonałości, jest wstrzymanie ognia gdy gracz uzna, że strzały staja się zbyt niedokładne. Aby dać graczowi inny sposób przeciwdziałania niedokładności podczas szybkiego ognia, mechanika CoF podczas celowania, zmieni się w niedługim czasie i polegać będzie głównie na odrzucie. Strzał z biodra nadal będzie miał tą samą mechanikę, jaka jest obecnie na serwerach Live.
Dzięki zmianom w mechanice strzelania podczas celowania, gracz będzie w stanie skompensować odrzut broni podczas prowadzenie szybkiego ognia. Jeśli odrzut wzrośnie do punktu, w którym stanie się całkowicie niekontrolowany, uaktywni się mechanika CoF, która zapobiec ma zbyt dużym potrząsaniem ekranu. Każda broń zresetuje się do podstawowej dokładności (accuracy) i powróci do punktu środkowego, zaraz po tym jak gracz wstrzyma ogień – tak jak ma to obecnie miejsce na serwerach Live. Utrzymanie szybkostrzelności, a także dokładności strzałów, wymagać będzie od graczy nauczenia się odrzutu, jak i wyczucia czasu jak szybki ogień można prowadzić daną bronią.
Nowa mechanika używać będzie charakterystycznych reakcji dla każdej broni. I o ile nie będzie to perfekcyjnie określony wzorzec odrzutu, to gracze z pewnościa zauważą, że niektóre z nich mają bardziej konsekwentne zachowania od reszty. Na przykład AK-47 ma pionowy odrzut, który staje się silniejszy im dłużej wciśnięty jest spust broni, a do tego po pewnym czasie dojdzie nieprzewidywalny odrzut w prawo i lewo. Hellfire wpierw odrzucać będzie w lewo, potem w prawo, a odrzut pionowy wraz z opróżnianiem magazynka stawać się będzie stopniowo coraz łatwiejszy do zarządzania. W obu broniach siatki celownicze nigdy nie będą skakać dokładnie w to samo miejsce z każdą salwą, co widać dokładnie na poniższym filmie:
Zmiany te opierają się na sugestiach i opiniach graczy, jakie pojawiły się po #CombatUpdate. Zanim więc zaczniecie krytykować i lamentować, to dobrze by było, abyście zalogowali się na serwer testowy H1Z1: King of the Kill i sami je wypróbowali.
A teraz czas na listę zmian, jaka trafiła w nocy na serwer testowy.
Mechanika strzelania
- Usunięto mechanikę CoF podczas celowania;
- Pionowy odrzut z poziomym odchyleniem dodany został do wszystkich broni;
- Zwiększono opad pocisków dla wszystkich broni (z wyjątkiem strzelby i łuków);
- Hellfire 4-6:
- Zwiększono obrażenia na pocisk o 16%
- Oznacza to, że z pancerzem potrzeba nie 7, ale 6 pocisków by zabić;
- Z kaskiem potrzeba 3 trafień w głowę, a bez kasku tylko 2;
- Delikatnie zmniejszono szybkostrzelność;
- Zmniejszono ilość amunicji w magazynku z 30 na 24;
- Zwiększono obrażenia na pocisk o 16%
- Zmniejszono masę granatu dymnego ze 100 na 50 (zmiana ta jest powiązana z poprzednią aktualizacją serwera testowego i zmianami w masie granatów);
- Zredukowano ilość pojawiających się pistoletów (po ostatniej aktualizacji testowego, pojawiało się ich tam zdecydowanie zbyt dużo);
- Znacznie zmniejszono ilość pojawiających się maczet i noży;
- Siekiery nie będą się już pojawiać w świecie.
Poprawki
- Martwe ciała nie maja już kolizji;
- Naprawiono efekty dźwiękowe SMG;
- Szybkość poruszania nie jest już nieprawidłowo zmniejszana po wyjściu z pojazdu z granatem w ręce;
- Drużyna jednocześnie opuszczająca pojazd pojawi się obok niego;
- Kropka celownicza nie powinna się już blokować w miejscu podczas celowania łukiem;
- Przedmioty w ekwipunku nie będą zmieniać pozycji podczas podnoszenia łupu;
- Przybliżenie mapy podczas gdy gra jest odpalona w oknie, nie powoduje już problemów podczas przełączenia na tryb pełnoekranowy.
I jak podobają się Wam te zmiany? Myślicie, że wprowadzenie odrzutu w H1Z1: King of the Kill będzie lepszym rozwiązaniem, niż obecna mechanika wykorzystująca stożek ognia?
P.S. Nie zapomnijcie polubić BabaGra.pl na FB. Na stronie znajdziecie także opis innych gier z trybem Battle Royale, jak i wielu gier z gatunku survivali. Może coś Was zainteresuje ?