Dzisiejszego poranka nastąpiła premiera długo oczekiwanej pełnej wersji mega popularnej strzelanki PlayerUnknown’s Battlegrounds. W grze pojawiła się między innymi nowa mapa, kolejne bronie, pokonywanie przeszkód oraz wiele innych zmian.
To olbrzymi sukces koreańskiego studia PUBG Corporation, którego to „dziecko” zadebiutowało na Steam Early Access zaledwie w marcu tego roku i szturmem zdobyło serca graczy. To jednak nie koniec prac nad PlayerUnknown’s Battlegrounds, bo twórcy mają w planach dalej pracować nad rozwojem gry dodając nową zawartość, usuwając błędy i aktywnie walcząc z oszustami.
Zgodnie z zapowiedzią ekipy PUBG w niedalekiej przyszłości spodziewać się można wprowadzenia ograniczenia związanego z maksymalnym pingiem w danym regionie, co uniemożliwiłoby dołączenie do meczy osobom znajdującym się w innych regionach. Oczywiście nadal trwają prace nad stabilnością serwerów, a do tego twórcy ulepszyli i nadal wzmacniają system wyłapujący oszustów. Zgodnie z ich słowami udało się im zredukować ilość oszustów o ponad 60%.
Aby uczcić premierę PlayerUnknown’s Battlegrounds, każda osoba, która zaloguje się do gry w przeciągu następnych kilku tygodni otrzyma w nagrodę koszulkę Winner Winner Chicken Dinner.
Przyjrzyjmy się w skrócie co nowego trafiło do gry wraz z wersją 1.0.
Mapa Miramar
To druga mapa, która umiejscowiona została w rejonie pustynnym. Spora ilość wiosek i miasteczek zapewnia dużą szansę na znalezienie ciekawego wyposażenia. Brak drzew oraz wysuszone tereny oznaczają dużą widoczność, a co za tym idzie walki na dalekim zasięgu. Do tego liczne wzniesienia i różnice w terenie, a także kilkupiętrowe budynki, dzięki czemu rozgrywka jest z pewnością niezłym wyzwaniem.
Niestety, na ten moment gracze nie mogą wybrać mapy podczas dołączania do meczu, a do tego Erangel pożegnał się z efektami pogodowymi takimi jak mgła i deszcz.
Więcej informacji na temat nowej mapy…
System wspinania i pokonywania przeszkód
Pokonywanie przeszkód może sporadycznie tworzyć wiele nowych taktycznych opcji do wykorzystania przez graczy. Standardowa funkcja skoku może zostać użyta w niektórych sytuacjach, ale jest wiele miejsc w których nie wystarczy. Jakby nie patrzeć, mapy w PUBG są dość spora. I właśnie dlatego zdecydowano się wprowadzić dynamiczna mechanikę wspinania i skoków.
Funkcja ta umożliwia szybkie pokonywanie przeszkód znajdujących się na drodze gracza do wysokości 2,3m. Prawie każdy statyczny obiekt, który spełnia kryteria wymiarów, może zostać pokonany. Dodatkowo przechodzenie przez otwory w konstrukcjach (np. okna) jest możliwe pod warunkiem, że są one wystarczająco szerokie i wystarczająco wysokie. Można pokonać prawie każdy statyczny obiekt, który jest wystarczająco niski. Obiekty, które sięgają klatki piersiowej można będzie pokonywać z bronią w ręku. Wyższe struktury, które wymagają podciągnięcia, aby móc je pokonać, mogą zostać pokonane z pustymi rękoma (broń zostanie schowana automatycznie w momencie rozpoczęcia animacji). Bieg w kierunku przeszkody zapewni szybsze jej pokonanie. Wykonanie tej samej akcji z pozycji stojącej także jest możliwe, ale animacja będzie znacznie wolniejsza, co czyni graczy wrażliwymi na obrażenia przez dłuższy czas.
Więcej informacji na ten temat…
Nowy system balistyczny
Jedną z najważniejszych zmian jest dodanie efektu oporu pocisku, który wpływa na krzywą trajektorii pocisku. W związku z tą zmianą pocisk będzie tracić swoją prędkość wraz z czasem. W rezultacie, przy wciąż działającej grawitacji na pocisk, w tej samej odległości co wcześniej, opad pocisku będzie większy. Poszczególne bronie otrzymały także odpowiedni charakter oraz zadają obrażenia uzależnione od atakowanej części ciała. Więcej informacji na ten temat…
Powtórki i Kill Cam
Wersja 1.0 wprowadziła długo oczekiwaną funkcję pozwalającą prześledzić swoje ostatnie sekundy przed śmiercią patrząc na swoją postać z perspektywy zabójcy – Kill Cam. Dodatkowo wprowadzono zaawansowany system powtórek, który zapisuje ostatnie dwadzieścia rozgrywek w promieniu 1 km od gracza.
Nowa broń i pojazdy
Do gry zawitało pięć nowych broni:
- DP-28 (Erangel) – posiada magazynek talerzowy o pojemności 47 nabojów 7.62mm. Można zamontować na nim celowniki mechaniczne oraz lunetę 4x. Cechuje się niską szybkostrzelnością, ale nadrabia to dużym zasięgiem i wysokimi obrażeniami;
- AUG A3 (tylko w zrzutach) – jest to wariant bez-kolbowego karabinu szturmowego, który standardowo korzysta z magazynka na 30 nabojów 5.56mm, oraz 40 nabojów w przypadku powiększenia. Posiada wysoką prędkość wystrzału, dużą szybkostrzelność oraz mały odrzut pionowy;
- Rewolwer R45 (Miramar),
- Win94 (Miramar) – dźwigniowy karabin snajperski;
- Obrzyn (Miramar), który pasuje do pistoletowego slota w ekwipunku.
oraz trzy nowe pojazdy:
- Sześcioosobowy Van (Miramar);
- Pickup – pojazd terenowy z czterema siedzeniami (Miramar);
- dwuosobowy skuter wodny Aquarail.
Optymalizacja
Zoptymalizowano tekstury, wodę, animacje postaci i wiele innych rzeczy. Dodatkowo ekipa zwiększyła wydajność gry dzięki zredukowaniu obciążania pamięci podczas wyświetlania postaci, broni, efektów specjalnych oraz pewnych elementów interfejsu.
Pełną listę nowości oraz zmian w wersji 1.0 PlayerUnknown’s Battlegrounds znajdziecie w tym miejscu.
Zagraliście już w pełnoprawną wersję tej strzelanki? Jak Wam się podobają wprowadzone zmiany?
Nie wiem jak teraz ustawic stara mape w menu, zawsze startuje mi mapa pustynna