W przeciągu ostatnich dwóch tygodni, na serwery testowe Just Survive trafiły kolejne interesujące zmiany. Twórcy gry nie tylko uruchomili kilkanaście zupełnie nowych serwerów testowych z różnymi, dość eksperymentalnymi regułami, ale i wprowadzili zmiany także w innych aspektach gry.
Budowanie na serwerach PvE ma być znacznie przyjemniejsze, wytwarzanie przedmiotów przez graczy ma mieć większe znaczenie niż obecnie, a do tego zbalansowano wszystkie bronie redukując prędkość pocisków.
Na ten moment nie wiadomo, kiedy zmiany te mogą trafić na serwery Live, ale warto abyście się na nie przygotowali i zerknęli na poniższą listę.
NOWE REGUŁY
- EU1 – Z1, PVP, brak rajdów na bazy, wysoka populacja zombie („PvPvE”)
- EU2 – Z1, PVE, mało łupów do znalezienia, wysoka populacja zombie („PVE Survival”)
- EU3 – BWC, PVE, wysoka populacja zombie („PVE”)
- EU4 – Z1, PVP, mało łupów do znalezienia, wysoka populacja zombie („PVP Survival”)
- EU5 – Z1, PVP, niska populacja zombie , brak restrykcji w budowaniu baz w miejscach zainteresowania („PVP Sandbox”)
- EU6 – Z1, PVP, brak wsparcia dla grup, klanów oraz pozwoleń w bazach („PVP Solo”)
- EU7 – Z1, PVP, średnia populacja zombie („PVP”)
- EU8 – BWC, PVP, wysoka populacja zombie („PVP”)
- Drzwi, bramy i okiennice liczą się do limitu elementów architektury;
- Obniżono ilość elementów architektury na fundament z 500 na 450;
- Gracze mogą teraz przykleić swój fundament do fundamentu innej osoby z klanu – maksymalnie do 4 fundamentów;
- Gracze mogą umieścić tylko 1 fundament na serwer (kolejne zmiany zniosły ten limit na serwerach PvE);
- Usunięcie postaci nie porzuca już fundamentu;
- Pojemność kontenerów do przechowywania rzeczy zwiększona 4x;
- Limit uprawy zredukowano do 25% uprzedniego limitu;
- Uprawy zapewniają teraz 4x więcej zbiorów;
- Zwiększono limity pomiędzy stawianiem kolejnych fundamentów;
- Szopy ignorują teraz te limity i można je stawiać znacznie bliżej baz;
- Balans broni – zmniejszono prędkości pocisków oraz zbalansowano zadawane obrażenia;
- Wszystkie worki z łupami znikają po 15 minutach;
- Połączono wszystkie rodzaje mięs w jeden: „mięso” oraz zredukowano ilość przepisów do steku, kanapki i gulaszu;
- Stek, kanapka i gulasz zapewniają buffa „dobrze odżywiony” po zjedzeniu;
- Połączono wszystkie rodzaje jagód w jeden: „jagody”;
- Usunięto przepisy na soki, przekąski, sól fizjologiczną, Dull Shiv, Wood Club, Makeshift Satchel;
- Brudną wodę można od razu przerabiać na oczyszczoną;
- Buty gator można przerabiać na plastyk
- Zmniejszono ilość pojawiających się w świecie butów typu gator;
- Work Boots można przerobić na skórę;
- Coveye mozna przerobić na Composite Fabric;
- Zeds można przerobić na materiał i plastyk;
- Usunięto strzykawki z mapy BWC;
- Usunięto ze świata, ale nadal można wytworzyć:
- Wooden Arrow
- Molotov Cocktail
- Makeshift Blanket
- Makeshift Bow
- Makeshift Hatchet
- Framed Backpack
- Canvas Bandana
- Makeshift Satchel
- Usunięto następujące rzeczy:
- Saline
- All-In-One-Cold-Medicine
- Aspirin
- Lighter
- Water
- Dodano miejsca pojawiania się pułapek
- Fire Trap
- Flash Trap
- Gas Trap
- Shock Trap
- Snare Trap
- Zupełnie nowy, zoptymalizowany system AI:
- Zachowania AI dla wszystkich rodzajów zombie i dzikich zwierząt zostały przebudowane od podstaw, w celu uzyskania inteligentniejszych i bardziej wydajnych zachowań;
- Zredukowane teleportowanie zombie i dzikich zwierząt oraz inne nieregularne zachowania;
- Przebudowany system odradzania zombie – spawnują teraz bardziej zorientowany na lokalizację, niż odradzają się bazując na mapach ciepła generowanego przez graczy.
- Powracają łupy z zombie – po pewnym czasie lootbag gracza zostanie doczepiony do pojawiającego się w okolicy zombie. Miejcie oko na dobrze wyposażone zombiaki!
- Znaczące usprawniania wydajności serwerów (nawet o 400%);
- Gracze mogą teraz wyłączyć cienie, obniżając domyślne ustawienia gry lub edytując plik useroptions.ini.
Zmiany 22 marzec
- Naprawiono błąd z możliwością przyznania uprawnień na serwerach Solo;
- Gracze mogą teraz prawidłowo podnosić i ponownie umieszczać fundamenty;
- Naprawiono problem odradzania się banshee;
- Naprawiono problem, który powodował, że dzikie zwierzęta nie odradzały się poprawnie;
- Ulepszone zachowanie detonacyjne zombie Explodera;
- Dzikie zwierzęta poprawnie uciekają od strzałów;
- Kolektory rosy zapewniają teraz brudną wodę.
- Usunięto limit fundamentów 1 na gracza na serwer z serwerów PvE;
- Fundamenty znikają po godzinie, jeśli nie przyczepiono do nich żądnych innych elementów (ściany, drzwi, itd);
- Pułapki dla zwierząt dają teraz „Mięso”;
- Naprawiono problemy z uprawami i nawozami – rośliny rosną teraz 48 godzin lub 16 godzin gdy są nawożone;
- Obrażenia od Banshee zostały zmniejszone;
- Granaty ogłuszające ponownie maja efekt widoczny na ekranach, a do tego ofiary otrzymują 50% redukcję w poruszaniu się gdy są pod jego wpływem;
- Plated Armor ma zwiększoną odporność na obrażenia od shotgunów;
- Zbalansowano przepis na Plater Armor;
- Ulepszenia programu wyłapującego oszustów;
Zmiany 29 marzec
- Zredukowano dystans przyczepiania fundamentów;
- Naprawiono synchronizację ataków zombie;
- Znacznie ulepszono pojawianie się NPC na Z1 i BWC;
- Dekoracje baz nie można umieszczać poza ich granicami;
- Można poprawnie zbierać uprawy.
I jak Wam się podoba pomysł z serwerami o różnych regułach oraz zwiększeniu znaczenia wytwarzania przedmiotów w Just Survive?