Ekipa Fortnite Battle Royale wprowadziła na serwery aktualizację 4.5, a wraz z nią do gry zawitało mnóstwo nowości i zmian. Gracze uzyskali dostęp między innymi do dwóch nowych trybów okresowych, a do tego zbalansowano broń i dodano nowe pistolety.
PRZEDMIOTY
Para Pistoletów
Podwójna zabawa i siła rażenia dzięki Parze Pistoletów, najnowszej broni dodane do trybu Battle Royale.
- Dostępne w wariantach epickim i legendarnym;
- Podstawowe obrażenia 41 / 43;
- Używa średniej amunicji;
- Oba pistolety wystrzeliwują za jednym pociągnięciem spustu;
- Można je znaleźć na ziemi, skrzyniach i zrzutach;
- Nie używają dokładności pierwszego strzału.
Balans broni
Wprowadzono następujące zmiany, aby dodatkowo podkreślić odrębność i mocne strony taktycznych pistoletów maszynowych i tych z tłumikami.:
- Taktyczne SMG;
- Usunięto dokładność pierwszego strzału;
- Zwiększono dokładność bazową o 25%;
- Obniżono karę za dokładność podczas sprintu o 15%;
- Obniżono bonus do celowania o 10%;
- Zwiększono obrażenia o +2.
- SMG z tłumikiem
- Zwiększono dokładność bazową o 10%;
- Zwiększono premię za dokładność podczas celowania o 20%;
- Zwiększono obrażenia o +2.
Inne
- Duże skoki, które kończą się lądowaniem w wózku sklepowym będą odtąd wyświetlać się w rejestrze eliminacji (wraz z danymi o wysokości, odległości i czasie).
- Obrażenia zadawane budynkom przy pomocy broni będą się odtąd skalować do klasy rzadkości broni.
- Obrażenia zadawane budynkom przy pomocy strzelby zostały zmniejszone: o 50% dla strzelby-pompki i 25% dla strzelby taktycznej oraz ciężkiej strzelby.
- Eksplozje będą teraz uszkadzać wszystkie budowle w zasięgu działania, nawet jeśli nie mają bezpośredniego kontaktu z centrum eksplozji.
- Naboje do strzelby pojawiają się teraz w stosach po 4 szt. (wcześniej po 5).
- Efekty graficzne granatnika zostały tymczasowo zmienione, by strzelał fajerwerkami.
- To zmiana czysto kosmetyczna.
- Eksplozje bomby tanecznej nie będą już blokowane przez pojazdy.
- Poprawiono celność celownika termowizyjnego.
- Czepiaki nie będą się już przyczepiać do graczy przez sufit lub podłogę.
- Pułapki z kolcami, które umieszczono na suficie, nie będą już zadawać obrażeń graczom piętro wyżej.
- Karabin snajperski z celownikiem termowizyjnym nie będzie już podświetlać otwartych skrzyń.
- Bronie nie będą już wydawać się strzelać podczas zmiany broni w szczególnych warunkach sieciowych.
TRYBY OKRESOWE
Plac Zabaw
Plac Zabaw to środowisko gry, które nie wywiera na graczach nadmiernej presji, dzięki czemu mogą oddać się radosnej twórczości. Wznoście gigantyczne budowle. Ćwiczcie korzystanie z broni oraz przedmiotów. Walczcie z przyjaciółmi! Odradzajcie się!
- Wraz z przyjaciółmi przenieście się na godzinę na wyspę z Battle Royale;
- Ogień sojuszniczy jest włączony;
- Gracze odradzają się po śmierci, dopóki nie zabije ich Burza;
- Burza nie zamyka się przez 55 min., a jedynie przez ostatnie 5 min. gry;
- Podczas każdej akcji zbierania zasobów gracze uzyskują ich 10 razy więcej niż normalnie;
- Na mapie pojawia się 100 lam;
- Skrzynie i skrzynki z amunicją pojawiają się przez cały czas.
Ostateczne Starcie – Drużyny po 12 graczy
Dotrzyj do ostatniego kręgu i zawalcz o Królewskie Zwycięstwo!
- Ostateczne Starcie przypomina standardową wersję Battle Royale, ale kręgi Burzy nie zamykają się do końca, lecz zatrzymują się w trakcie gry.
- Kiedy kręgi przestają się zamykać, rozpoczyna się ostateczne odliczanie.
- Drużyny walczą ze sobą, dopóki nie skończy się czas.
- Wygrywa drużyna, która pod koniec rozgrywki ma więcej zawodników.
- W przypadku remisu zwyciężają drużyny (dwie lub więcej), które zajmują pierwsze miejsce ex aequo!
ROZGRYWKA
- Gra będzie rejestrować postępy w zdaniach wymagających eliminacji wrogów, jeżeli dany wróg zostanie powalony przy pomocy wymaganej broni, a nie ostatecznie wyeliminowany przy jej użyciu.
- Jeżeli w trybie budowania w danym miejscu nie da się postawić ściany ze względu na brak podstawy, system spróbuje zbudować ją bliżej. Ta zmiana nie dotyczy schodów, podłóg i dachów.
- Auto-otwieranie drzwi nie będzie już działać, jeżeli gracz będzie powalony.
- Kilof nie będzie już trafiać w wózek sklepowy, jeżeli podróżujesz w nim na miejscu pasażera.
- Poprawiono działanie drzwi na poziomie klienta gry. Powinny być odtąd lepiej zsynchronizowane z serwerem.
- Powaleni gracze nie będą już w stanie wsiadać do wózków sklepowych.
- Poprawiono system automatycznego podnoszenia broni, by był bardziej efektywny przy podnoszeniu dużych ilości broni naraz.
- Bloki usunięte w trybie edycji będą odtąd nieprzezroczyste. Stan budowli będzie nadal sygnalizowany kolorami niebieskim, białym i czerwonym.
- Poprawkę tę wprowadzono, by ograniczyć możliwość patrzenia przez ściany budowli w trybie edycji.
INTERFEJS
- Ikona zmiany miejsca będzie niewidoczna, jeżeli gracz nie ma możliwości zmiany miejsca.
- Podczas pobytu na wyspie startowej, na minimapie będzie widoczna całość mapy i ścieżki busa.
- Mapa będzie czyszczona ze znaczników po wylądowaniu po skoku z busa bojowego, by zwiększyć jej czytelność.
- Na PC będzie można wybrać własne urządzenia wyjściowe czatu głosowego.
- Z wózków sklepowych usunięto wskaźniki obrażeń i dodano im pasek zdrowia.
- Czułość obrotu w szafce w interfejsie dotykowym została zresetowana.
- Sojuszniczym znacznikom na mapie odpowiadają teraz także wskaźniki w świecie gry.
WYDAJNOŚĆ
- Poprawiono wydajność podczas swobodnego spadku poprzez zmniejszenie sprzężenia zwrotnego procesora przy renderingu. Poprawka dotyczy wszystkich platform, a w szczególności Switcha.
- Naprawiono błąd, który powodował zacinanie się gry na konsoli Xbox One. W rzadkich przypadkach skutkiem były nawet dwusekundowe przerwy w płynnym działaniu gry.
- Dzięki zmianom w fizyce gry poprawiono płynność gry w okolicach huśtawek.
- Poprawiono wydajność dzięki zredukowaniu ilości wykonywanej pracy, gdy postacie opuszczają pole widzenia gracza.
- Poprawiono wydajność przenoszenia amunicji i podnoszenia broni.
- Poprawiono aktualizowanie zmian pozycji graczy w trybach z dużymi drużynami, dzięki czemu ruch graczy będzie wydawać się płynniejszy.
- Naprawiono błąd, który powodował, że kręgi, przez które przelatuje się podczas swobodnego spadku „tykały” przez cały mecz.
- Znacząco zredukowano koszt obliczeń, jakich po stronie klienta gry wymaga symulacja ruchu podnoszenia broni, amunicji itp. Poprawiono także ich lokalizację, by aktualizowanie położenia nie powodowało ich drgania.
DŹWIĘK
- Zmieniono dźwięki, jakie wydają budujący wrogowie (dźwięki budujących sojuszników pozostają bez zmian).
- Zwiększono głośność dźwięków wydawanych przez budujących wrogów.
- Zwiększono zasięg dźwięków wydawanych przez budujących wrogów o 2 pola.
- Dodano wariant odgłosów kroków na wodzie na urządzeniach mobilnych i Switchu.
- Poprawiono balans basów w dźwięku przestrzennym.
- Jeżeli emotka została włączona w trakcie skoku, jej odgłos zostanie odtworzony w całości.
- Odgłos zawieszenia samochodów przy skakaniu po nich lub ześlizgiwaniu się z nich, nie będą się już włączać raz za razem.
- Odgłos kolizji wózka sklepowego nie będzie się już włączać raz za razem, jeżeli wózek jest wywrócony do góry kołami.
- Naprawiono błąd, który powodował, że otwieraniu drzwi towarzyszyły odgłosy otwierania i zamykania.
- Naprawiono spowolnienie efektów dźwiękowych emotki „Nie oszczędzaj nóg”.
GRAFIKA
- Peleryna, będąca elementem stroju Ogara Wojny*, będzie odtąd dostępna jako sprzęt na plecy.
- Dodano peleryny do ubiorów Ventura* i Venturion*.
- *Każdy, kto zakupił te ubiory, otrzyma w prezencie sprzęt na plecy do wykorzystania z dowolnym ubiorem.
INNE
- Powtórki meczu Pro-Am zostały usunięte z przeglądarki powtórek.
- Zbyt długie opisy powtórek w przeglądarce będą się odtąd przewijać.
- Ustawienia czułości nie będą się już resetować w powtórkach.
- Mobilki:
- Dodano ustawienia dla trybu oszczędzania energii i opcje skalowania.
- Poprawiono reakcję na dotyk tak, by była bardziej przewidywalna i niezawodna.
- Dźwięk nie będzie się już sporadycznie wyciszać.
- Wskaźniki obrażeń nie będą się już na siebie nakładać, gdy obrażenia zadawane są jednocześnie tarczy i postaci.
- Przedmioty ze stosów nie będą się już wyświetlać jako 0 amunicji.
- Znaczniki na mapie będą się odtąd wyświetlać poprawnie nawet na wyspie startowej.
- Naprawiono błąd, który powodował, że znaczniki na mapie nie były usuwane po wciśnięciu prawego przycisku i lekkim poruszeniu myszy.
- Naprawiono błąd, który powodował, że gracz nie był w stanie upuścić ani rozdzielić stosu po upuszczeniu pełnego stosu przedmiotów.
Dołącz do Discorda Battle Royale Polska – pamiętajcie, że aby widzieć kanały należy wybrać grę klikając na ikonkę w #wybierz-gry