Z zapowiedzi SCUM, gry tworzonej przez studio Gamepires, wynika, iż będzie to bardzo ambitna produkcja, która ma zadowolić nie tylko fanów survivali, ale także gier akcji oraz tych lubiących poznawać fabułę.

To co ma odróżniać SCUM od innych gier tego gatunku, to dokładna symulacja ludzkiego ciała. Tutaj wszystko będzie mieć znaczenie: pojemność płuc, puls, waga i wiele innych czynników. Już w momencie tworzenia postaci, będziemy musieli wybrać pewne atrybuty, które determinować będą wytrzymałość, siłę, czy tez inteligencję postaci. A każdy z nich będzie mieć bezpośredni wpływ na czynności wykonywane przez postać.

Wpływ atrybutów postaci na rozgrywkę w SCUM

Twórcy SCUM mają także nadzieję zmienić tendencję obecnych survivali, które nazywane są przez nich „symulatorami picia i jedzenia„.  W tej produkcji głód i pragnienie nie spowodują szybkiej śmierci postaci, a zamiast tego gracze odczują takie efekty jak obniżającą się wytrzymałość, trudniejsze celowanie, zmniejszona siła, itd. Oczywiście, brak pożywienia i picia w dłuższym czasie spowoduje śmierć, ale to zmienione podejście ma uchwycić rzeczywistość przetrwania. Zresztą realizm będzie także widać w mechanice broni: opad pocisku, opór powietrza i wiele innych aspektów będzie branych pod uwagę podczas wystrzału.

To co jednak ma naprawdę odróżnić SCUM od innych gier to rozgrywka. Prócz standardowego survivala, gracze zobaczą na mapie wiele wydarzeń publicznych (show telewizyjnych), czy też pojedynków deathmatch. Użytkownicy będą mogli zdecydować o dołączeniu do tych wydarzeń lub nie, a im lepsze miejsce zajmą, tym więcej punktów sławy zdobędą. Punkty sławy będą bardzo istotnym elementem SCUM, gdyż będą one walutą, która umożliwi odrodzenie się po śmierci bez utraty nabytych wcześniej umiejętności – oczywiście w zależności od tego, za które z nich będziemy chcieli zapłacić.

Oczywiście twórcy zdają sobie sprawę, że niektórzy gracze wolą sam aspekt przetrwania, czy też odkrywania historii i eksploracji, dlatego też wszystkie rodzaje rozgrywki mają być odpowiednio wynagradzane. Dodając wydarzenia opcjonalne, studio Gamepires ma nadzieję, że SCUM się tak szybko nie znudzi i każdy znajdzie tutaj coś dla siebie.

Śmiertelnie niebezpieczna wilgoć w SCUM

Warto także dodać parę słów o więziennej mapie. Nie tylko oferować ona będzie różne biomy, ale i jest jak na razie największą mapą tego typu stworzoną na silniku Unreal. W momencie (niedalekiej już) premiery SCUM we wczesnym dostępie na Steam, do dyspozycji graczy oddany zostanie świat o powierzchni 144km 2.

To kto z Was czeka na ten tytuł?