… jest już na serwerze testowym i oto co zobaczymy pod koniec sierpnia. Powiem szczerze, sporo nowych rzeczy i wiele się zmieni wraz z tym GU.
PLANE OF WAR – w środku Fortecy pojawi sie portal, przez który to bóg wojny planuje poprowadzić swoje armie przeciwko mieszkańcom Norrath.
- Plane of War – rajd x4 w wersji easy i challenge, dostępny dopiero po skończeniu (wyczyszczeniu) zon x4 z Fortrecy Drunder
- Elements of War – instancja grupowa w wersji easy oraz challenge
Dynamiczne Lochy – czyli nowy rodzaj instancji grupowych skalujących się od levlu 60 do 90, które pojawią sie w Sinking Sands. Wejście będzie poprzez drzwi do Silent City oraz poprzez nowy portal, który znajduje się niedaleko tychże drzwi.
- The Palace of Sabaron – miejsce zamieszkania szalonego dżina, który wierzy, że dzięki swej sile oraz sile nowo odkrytego artefaktu „Łza Anashti” może powołać do życia armię Sul’Dal i przejąć kontrolę na wymiarem powietrza (Plane of Air)
- Silent City: The Delving Dead – martwi z Silent City zostali wskrzeszeni i przeczesują w tej chwili piaski i jaskinie w poszukiwaniu starożytnego artefaktu
Zmiany w AA i mechanice gry (po raz kolejny):
- AA niedostepne w wyborze będą wyświetlane na szaro
- Spell Autoattack włączy się automatycznie kiedy zaatakujemy spellem.
- Dodano wersje spell na flurry, multi attack, pvp multi attack, ae autoattack, haste oraz dps.
Zmiany w skillach:
- Parry ponad cap daje teraz bonus do uncontested parry oraz uncontested riposte.
- Defense ponad cap daje teraz bonus do uncontested dodge.
- Haste ponad cap daje teraz bonus do flurry.
- Weapon skill (piercing, slasking, crushing) zwiększa teraz minimalny damage jaki mogą zadać bronie.
- Weapon skill ponad cap daje teraz bonus do riposte damage.
- Spell oraz combat art skill ponad cap zwiększa minimalny damage jakie spelle oraz CA moga zadać (nowy skill?)
- DPS mod nie ma capa.
- Spell casting speed ponad cap daje teraz bonus do double cast spells.
- Focus ponad cap pozwoli teraz na castowanie spelli podczas ruchu. Im więcej Focus tym szybciej będziemy mogli się poruszać
- Multi Attack jest teraz bardziej oceną ile dodatkowych ataków można zadać niż %.
AA:
- Zmienionio drzewka klasowe (czyli np. monk, mistyk, a nie brawler czy szaman). Zniknęły połączenia pomiędzy poszczególnymi umiejętnościami i ułożono je wszystkie w rzędy. Nalezy wydać 5 pkt w rzędzie pierwszym by odblokować drugi. Aby miec dostęp do trzeciego rzędu należy wydać 10 pkt w poprzednich liniach, a przy czwartym – 15 pkt. Przy 20 pkt wydanych odblokują nam się zdolności „Expertise„. Każde kolejne wydane 20 pkt w drzewku klasowym pozwala nam na wybranie kolejnego „Expertise„.
- W drzewku klasowym można wydawać punkty gdy ma się level min 30.
- W drzewku TSO można wydawać punkty gdy ma się level min 50.
- W drzewku SF można wydawać punkty gdy ma się min level 80.
- W drzewku Heroic można wydawać punkty AA gdy ma się min level 80.
Oto jak będzie wyglądać drzewko mistyka po GU61:
Do tego doszły zmiany w AA, których wykaz znajdziecie na forum. Oczywiście te wszystkie „ulepszenia”, które poszły na serwer testowy mogą się jeszcze zmienić.
TRADESKILL
- Nowa statysttyka dla crafeterów – „Rare Harvest Chance” – czyli szansa wykopania rare
- Craftowany armor oraz biżuteria na Battlegroundu można będzie sprzedawać u brokera
- Nowe przepisy dla carpenterów
Nowe Drzewko AA dla crafterów – trzy rzędy w każdym należy wydać 10 pkt by odblokować kolejny
Rząd 1:
Ample Harvest: każdy kolejny punkt zwiększa szansę aby harwestować po raz drugi o 3%.
Swift Creation: każdy kolejny punkt zwiększa szansę na progress co level o 2%.
High Quality Materials: każdy kolejny punkt zwiększa szansę na durability co level 2%
Rząd 2:
Rapid Manufacturing: każdy kolejny punkt zwiększa szansę progress o 2.
Resilient Materials: każdy kolejny punkt zwiększa szansę durability o 2.
Effective Method: każdy kolejny punkt zwiększa szansę success chance o 2%.
Advantageous Practice: każdy kolejny punkt zwiększa szansę krytycznego sukcesu o 2%.
Rząd 3:
Trim Reaver: zwiększa szansę znalezienia rare 0.2%.
Conservation of Mass: każdy kolejny punkty zwiększa szansę nie użycia materiałów podczas craftu.
A poza tym czeka nas:
- całkowita zmiana statystyk na przedmiotach od levelu 20 do 90 wyłączając rzeczy rajdowe/grupowe z zon SF oraz wszystkie rzeczy z dodatku DoV
- wiele nowych przedmiotów zostało dodane do namedów w zonach otwartych na wszystkich levelach
- w końcu nasze postacie będą mogły usiąść dzięki komendzie /sitchair
- podczas używania Need-Before-Greed opcji w grupie, gracze nie będą mogli wybrać Need gdy ich postać nie może użyć danego przedmiotu
- gdy jakaś nasza postać ma frakcję z Ry’Gorr lub Thurgadin na min +40.000 to będziemy mogli kupić token lojalności(Token of Coldain Loyality, Token of Ry’Gorr Loaylity), który jest Heirloom i po przekazaniu go innej naszej postaci na tym samym koncie podnosi te frakcje na +40.000
Na serwer testowy nie trafiły jeszcze, i mogą wogóle nie trafić. nastepujące zmiany/nowości, które są zaplanowane na GU61:
- event na klasę Beastlordów, która to pojawi się wraz z nowym dodatkiem w Listopadzie
- Dungeon Finder
- House Rating System, czyli system oceny domów (narzędzie dla miłośników dekorowania domów)
Farmienie frakcji dla konta, a nie dla konkretnych postaci to jest coś co powinni zrobić w całej grze.
Fajnie, fajnie … tylko czemu po tylu latach?