Po zakupie Trion Worlds przez niemieckie studio Gamigo, wiele osób zastanawiało się jaka przyszłość czeka na gry należące do tej nieistniejącej już firmy. No cóż, wygląda na to, że jeśli chodzi o ArcheAge, to przynajmniej przyszłość tej gry zapowiada się ciekawie.
Na 30 września zapowiedziano premierę ArcheAge Unchained, nowe wersji tej gry, z której nie tylko znikną wszystkie elementy uważane za Pay-to-Win, ale będzie to także teraz tytuł Buy-to-Play.
Dostępne będą trzy pakiety dostępu: Srebrny (podstawowy) kosztuje 26 Euro, Złoty 50 Euro oraz Archeum za 80 Euro. Pakiet podstawowy zawiera dostęp do gry, 800 kredytów i możliwość wcześniejszego stworzenia postaci. W tych droższych znaleźć można jedynie więcej kredytów, tańce oraz przedmioty kosmetyczne.
Warto dodać, że żaden z pakietów NIE umożliwia wcześniejszego dostępu do gry. Wszyscy gracze zaczną dokładnie w tym samym czasie.
Podczas pierwszego streamu dotyczącego ArcheAge Unchained, ekipa z Gamigo wraz z producentem Marvem „Khrolanem” Lee Kwai odpowiadali na wiele pytań zadanych przez społeczność tej gry. Poniżej zamieszczam najważniejsze informacje.
Premiera
- Brak wcześniejszego dostępu do serwerów;
- W dniu premiery udostępniona zostanie cała dotychczasowa zawartość ArcheAge wraz z aktualizacją 6.0 obejmującą między innymi nowe drzewko – Swiftblade;
- Premiera na Steam tego samego dnia;
- Klient 64 bit.
Serwery
- Serwery EU i NA;
- Stare ArcheAge zostaje, ArcheAge Unchained będzie oddzielnym tytułem do ściągnięcia na Glyph;
- Kredyty oddzielne dla regionów
- Oznacza to, że nie będzie można zarabiać na serwerze NA i przenosić kredyty na serwer EU;
- Oddzielne punkty labora dla wersji EU i NA;
- Z obecnych serwerów ArcheAge NIE będzie można nic przenieść (dotyczy to postaci, kostiumów, itd.)
Sklep
- Usunięto APEX;
- NIE będzie eliksirów dających punkty labora;
- NIE będzie lockboxów, czyli skrzynek premium z losową zawartością;
- NIE będzie mebli ze statystykami oraz bonusami;
- NIE będzie piżam i innych przedmiotów/ ubiorów regenerujących punkty labora;
- NIE będzie kostiumów ze statystykami;
- NIE będzie petów z buffami (np. auto-loot, ale jeśli takowe dodane zostaną w późniejszym czasie, to pojawią się w sklepie lojalnościowym);
- NIE będzie wierzchowców;
- W sklepie znaleźć będzie można wszystkie obecnie dostępne przedmioty kosmetyczne, UCC T-shirty, skórki na lotnie, bilety na farbowanie i zmianę fryzury / płci oraz meble;
- Ważne: wszystkie kostiumy będą automatycznie przypisane do postaci po zakupie, więc nie będzie można ich sprzedawać
- W planach jest wprowadzenie tych obostrzeń także dla innych przedmiotów kosmetycznych.
Sklep lojalnościowy (dilligence)
- Działa podobnie jak obecny system lojalnościowy, czyli nagrody za granie;
- Tokeny do wydania w sklepie otrzymywać się będzie z darmowej wersji ArchePass;
- Znaleźć w nim będzie można na przykład wierzchowce, lotnie, zwoje powiększające ilość miejsca w plecaku i wiele innych przydatnych rzeczy.
ArchePass (przepustka sezonowa)
- Na starcie wszyscy gracze będą mogli zakupić AchePass wprowadzający:
- Będzie można kupić za walutę z gry;
- Dwa poziomy: darmowy oraz premium;
- Poziom darmowy nagradzać będzie infuzjami i innymi przydatnymi rzeczami;
- Poziom premium nagradzać będzie Gilda Stars.
- Niedługo później dodane zostaną właściwe ArchePass:
-
- Koszt: 10 Euro;
- Nagrody darmowe obejmują rzeczy przydatne, takie na przykład jak infuzje Hiram;
- Nagrody premium obejmować będą jedynie przedmioty kosmetyczne, takie jak na przykład: UCC, Crest Brainstorms, kostiumy, bilety do farbowania i inne.
Housing
- Ze względu na to, że ArcheAge Unchained będzie B2P, to każdy gracz będzie mógł zająć sobie działkę;
- System housingu nie będzie zmieniony;
- Możliwość zajmowania ziemi włączona zostanie 5 października (pierwsza sobota po premierze);
- Certyfikaty TAX będzie można jedynie wytworzyć używając punktów labora.
Dodatkowe konta
- Ograniczenie: tylko 1 konto może być zalogowane z danego komputera;
- Gracz może posiadać maksymalnie 3 konta
- Będą wyciągane konsekwencje, jeśli okaże się, że ma więcej.
Inne
- Góry Hiram oraz wyposażenie dostępne na starcie;
- Przestępstwa: wraz z aktualizacją 6.0 wprowadzona zostanie mechanika, która zmniejsza punkty karne w zamian za wykonywanie pewnych prac w więzieniach;
- Eliksir (Drought of Forgivness), który zmniejszał punkty karne, nie jest na razie dostępny w ArcheAge Unchained.
Niestety, na razie nic nie zanosi się na to, aby XL Games miało w planach wycofać zmiany związane z systemem handlu, które były stopniowo wprowadzane od aktualizacji 3.5 i nie przypadły graczom do gustu. Przypomnijmy, że chodzi tutaj między innymi o uzależnienie wartości paczek od ich „świeżości” (czyli czasu pomiędzy wytworzeniem, a sprzedażą), dodanie paczek cargo oraz usunięcie paczek z Aurorii.
No cóż, chyba czas zacząć powoli opisywać poważne zmiany jakie zaszły w ArcheAge w ostatnich dwóch latach.
I pytanie: kto z Was planuje zagrać w ArcheAge Unchained lub się nad tym zastanawia?
W sumie to mam mocno mieszane uczucia. Tesknie trochę za tymi fajnymi czasami szaleństwa z ekipą ale pamiętam dokładnie mordęgę z paczkami i niewiem czy obecne zmiany poprawiły grę. Czy trzeba bedzie traktować AA jako druga robotę zeby sobie spokojnie pograć PvP? Czy znów będzie wstawanie o 5 nad ranem zeby paczki przewiezć? chyba jednak zostawie AA dla hardcorów.
Siem powaznie zastanawiam … 😛