Kanadyjskie studio Quantum Integrity Software opublikowało kolejny dziennik developerski omawiający postęp prac nad survivalem Dead Matter oraz podzieliło się z fanami informacjami związanymi z wielkością mapy i data rozpoczęcia alpha testów.
Akcja Dead Matter rozgrywać się będzie w południowej części prowincji Alberta i przyszli użytkownicy tego survivala będą mogli zwiedzać dwie mapy: główną o powierzchni ponad 200 km2 oraz gęsto zabudowane miasto Calgary o powierzchni 36 km2.
I o ile mapę Południowej Alberty mogą już przemierzać osoby, które finansowo wsparły rozwój tej gry, to miasto Calgary będzie olbrzymim przedsięwzięciem dla studia i trzeba będzie na nie jeszcze poczekać. W założeniach jest by było to gęsto zabudowane środowisko miejskie podzielone na różne frakcje, na terenie którego będzie można wziąć udział w specjalnych wydarzeniach oraz odkryć unikalne lokacje.
A tymczasem ekipa Dead Matter w ostatnich miesiącach znacznie ulepszyła interfejs gracza oraz animacje postaci, dodała wiele nowych budynków i broni, a także widok z pierwszej osoby podczas prowadzenia samochodów i działające radia.
Zamknięte alpha testy Dead Matter rozpoczną się już w czerwcu, a do tego czasu developerzy mają w planach ulepszyć SI zombie, zoptymalizować grę oraz usunąć widoczne na materiale filmowym błędy. W ramach przeprosin za opóźnienie, wszystkie osoby wspierające rozwój tej gry poprzez kampanię na Indiegogo, otrzymają unikalny plecak delikatnie redukujący wagę znajdujących się w nim przedmiotów.
Poniżej zamieszczam najnowszy materiał filmowy podzielony na dwa segmenty: w pierwszej części developerzy opowiadają o postępach prac, a w drugiej obejrzeć możemy rozgrywkę (od 13:30).
Trzeba powiedzieć, że gra ta wygląda coraz lepiej.