Dungeon Finder jest wciąż w fazie testów, tyle że na serwerach Live…

Osobiście przetestowałam tę aplikację i wylądowałam w grupie w Ascent z coercerem, furią i warlockiem. Po odczekaniu ok 10 minut, postanowiliśmy, że warlock spokojnie da rade tankować w tej zonie… Według mnie głównym problem jest fakt, iż większość ludzi wybiera „Random Dungeon” aby mieć 25% więcej xp’a ale na koniec odmawia udziału w danej zonie, jeśli nie jest ona tą do której chcieli się udać. Dlaczego tak sądzę? Podczas gdy czekaliśmy w Ascent na składanie grupy dołączyło do nas paru tanków po to by zaraz się odłączyć.

Kolejnym problemem jaki przewiduję, mogą być gracze bez doświadczenia. Ot po prostu ci co na klasach typowo DPS robią 10tys maksymalnie (ostatnio miałam necro w grupie co robił 5-6tyś – masakra), a grając tankiem myślą, że taunty starcza i nic więcej nie trzeba robić. W połowie zony Ascent dołączył do nas 90 lvl palladyn, który był po raz pierwszy w tej zonie. Można powiedzieć, iż podążał za grupą, bo naprawdę nie wiedział co i jak i gdzie… O ile Ascent to pół biedy, to wyobraźmy sobie co będzie się działo jeśli DF zabierze nas do zon w Drunder z tak niedoświadczonym tankiem bądź lekarzem. W przypadku tych zona zdecydowanie odradzam stosowanie DF, bo możemy naprawdę nacierpieć sie w grupie zamiast spędzić miło czas w grze…

No i pozostaje kwestia questów dziennych. Na obecna chwilę, albo trzeba już je mieć, albo należy wyzonować, polecieć do NPC’a i wrócić do zony. Mam nadzieję, że ten problem też zostanie rozwiązany, bądź to poprzez automatyczne oferowanie questa każdemu kto zonuje do instancji poprzez DF lub umiejscowienie NPC’y w zonach tak by nie trzeba było biegać po całym świecie za questami.

Jak dla mnie to DF jest świetnym narzędziem, ale tylko jeśli chodzi o zony na niższe levele oraz te łatwiejsze z lvl 90-go.

Sporo pozostałych graczy również skomentowało funkcjonalność Dungeon Finder’s. Niektórzy byli zachwyceni, inni rozczarowani. Jak to w życiu bywa, nie dogodzisz każdemu. W każdym bądź razie developerzy zdecydowali się na parę zmian:

  • Wkrótce będzie możliwość zmiany zasad lootu w instancjach znalezionych za pomocą DF. Na obecna chwilę domyślnie ustawione jest NBG na wszystkie przedmioty, co może być bardzo denerwujące przy dłuższym pobycie w jakiejś zonie…
  • Do okna Dungeon Findera zostanie dodany element, pokazujący ile osób czeka na grupę i jakie to są typy klas (tankowie, magowie, skauci czy też lekarze).
  • Na obecna chwilę wszystkie instancje z danego levelu są „wymieszane”. Chodzi o to, że instancje z Sentinel’s Fate pokazują się pomiędzy instancjami z DoV. Ma to się niedługo zmienić, ponieważ będą one posegregowane w kategorie w zależności od dodatku, aby było nam łatwiej wybrać.
  • Osoby, które będą czekać na „Random Dungeon” a na koniec odmówią udziału w tejże zonie, dostaną coś w rodzaju „kary”, rodzaj debuffa, który uniemożliwi im kolejkowanie w DF przez określony czas. Developerzy mają nadzieję, że pomoże to zapobiec odmowom akceptacji zaproszenie na randomowej grupy, o ile nie jest to zona gdzie dana osoba chciała by się udać.

Jeszcze jedna mała informacja, którą zapomniałam wspomnieć. Piątek przyniósł nie tylko Dungeon Finder’a na serwery LIve, ale także opisywane już przeze mnie zmiany w klasie trubadurów oraz dirge. Jak na razie nie widzę, żeby DPS dirge znacząco się obniżył, ale za to trubadurzy zyskali parę całkiem fajnych zdolności 🙂

Poprzedni artykułNo i w końcu doczekaliśmy się w EQ2…
Następny artykułHotfix 11.10
2 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Selsi

Denerwujace jest to ze jak ustawilem ze szukam grupy a w miedzyczasie znalazlem ja przez czata to dalej jestem w kolejce i nagle w polowie zony wyskakuje informacja o znalezieniu grupy