… klasowymi focusami będa również mieć wpływ na resisty naszej postaci.
Już w momencie robienia screenshotów z serwera testowego, zdałam sobie sprawę, że stracimy dość dużo jeśli chodzi o „physical mitigation„, czyli ogólnie to co nas chroni przed ciosami melee czy też aoe slashing/ piercing/ crushing. Można powiedzieć, że lekko się wkurzyłam i postanowiłam poczekać na to jak rozwinie się sytuacja. Wiedziałam, że gracze tak łatwo nie odpuszczą tej zmianie, i się nie pomyliłam.
No dobra, to o co tak konkretnie chodzi?
Na obecną chwilę w zakładce Character Development mamy możliwość wyboru, różnego rodzaju resistów. Zdecydowana większość graczy (powinno być 100%, ale niestety niektórzy nie zdają sobie sprawy jak ważna jest to statystyka) wybiera w tej chwili zwiększenie mitygacji przeciwko obrażeniom physical.
Po zmianach jakie zostaną wprowadzone wraz z GU 64, które to zobaczymy 24 lipca, cała zakładka Character Development ulegnie zmianie. Oczywiście nadal zobaczymy Racial Traits oraz wybór Grandmasterów, ale Character Traits zostanie zastąpione przez klasowe oraz ogólne Focusy.
Pierwsza linia, to Focusy ogólne, dostępne dla wszystkich klas. Właśnie te możecie zobaczyć na screenie powyżej. Kolejne dwie linie to Focus klasowy, który oczywiście zmienia się w zależności od klasy którą gramy.
Zgodnie z informacją Xelgada z zeszłego tygodnia, wszystkie dotychczasowe możliwości wyboru z Character Traits, zostały dodane do Focusów ogólnych, tak by gracze nadal dostawali np. % do HP, czy też zwiększone resisty. Problem tylko, iż w developerzy albo zapomnieli o physical mitigation, albo też stwierdzili, iż statystyka ta nie jest aż tak ważna. No i podniósł się raban…
Jeden z developerów, Lyndro, wypowiedział się na forum informując graczy, iż statystyka Physical mitigation nie będzie dołączona do nowych Focusów, gdyż nie skaluje się ona prawidłowo dla wszystkich klas. Wywołało to oczywiście kolejna falę protestów graczy.
Po paru dniach Xelgad postanowił wypowiedzieć sie na ten temat, i podzielić się z graczami informacją na temat rozwiązania tego problemu. Otóż dotychczasowe bufy lekarzy, które miały resisty na Physical Mitigation będą mieć zwiększoną ilość o 50%. Stancje defensywne fighterów natomiast będą mieć 5% redukcję obrażeń. Magowie zobaczą Physical Mitigation w bufie Magi Shielding, a skauci w bufach, które rzucają na siebie.
„Hey everyone, just popping in to give you an update on changes coming to the Test Server shortly.
For all you magefolk, your Magi’s Shielding will grant a decent amount of physical mitigation to go along with its other bonuses.
All priest physical mitigation buffs – Armor of Seasons, Armor of Nature, Sacred Armor, Runic Armor, Holy Armor and Shroud of Armor now grant over 50% more mitigation than before.
Scout self buffs will also grant some physical mitigation, like Magi’s Shielding. The enhanced abilities are Savage Ruin, Bladeweaver, Daelis’ Dance of Blades, Death’s Door, Villainy and Hunter’s Instinct. Street Smarts has had the amount of mitigation granted increased.
All fighter defensive stances – Armored, Unflinching Will, Crouching Tiger, Bodyguard, Knight’s Stance and Lucan’s Pact all grant 5% Physical Damage Reduction.”
Oto jak wygląda buff mistyka Runic Armor na serwerze Live i Test:
Wszystko wygląda niby ślicznie i pięknie, ale to tylko pozory, bo wraz z GU64 nadal stracimy około 600 punktów Physical mitigation… Nie jest to 1650+, które traciliśmy z pierwszymi zmianami, ale nadal oznacza to, że niektóre walki będą nieco cięższe….
Przede wszystkim to fighterzy, którzy farmią w offensie mają w plecy.
Pograłem na teście i jak dla mnie to te focusy wymagają poprawienia opisów. Szczególnie opisy tych wspólnych dla wszystkich pozostawiają wiele do życzenia. Np. ten który mówi o redukcji szansy na stuna, ale nie mówi jaka to szansa. Prawie każdy focus jak dla mnie jest słabo opisany. Natomiast nowa stancja jest naprawdę niezła. Potestowałem w dungeon makerze i coś czuję, że niedługo Grinder znajdzie się na szczycie popularności.
Jak z-examinujesz Focus to jest napisane 5% – przyjrzyj się screenowi 😉
Coś dawno nie ma nowej notki, a tu właśnie czytam, że dungeon maker ma być zmieniony w tym tygodniu i ma być nowy gear za tokeny, w tym na 92 level.