Ekipa Battlestate Games odpowiedziała na kilka pytań graczy, związanych z ich najnowszą produkcją – Escape from Tarkov.
Gra ta będzie hardcorową grą MMO, która połączy w sobie FPS/ TPS z elementami RPG. Zgodnie z zapowiedzią twórców, gra ta będzie dostępna w modelu biznesowym B2P, czyli kup i graj. Na ten moment nie są planowane żadne mikrotransakcje, ale twórcy maja zamiar wprowadzać małe płatne rozszerzenia (DLC).
Co ciekawe, to wygląda na to, że Escape from Tarkov nie będzie grą opartą na sesjach i dostępnych będzie kilka trybów gry. Gracz będzie mieć tylko jedno życie, i jeśli umrze, to straci wszystko co przyniósł ze sobą do lokacji lub tez co w niej znalazł.
Pierwszym i najważniejszym trybem będzie tryb fabuły. Sesje te, zwane rajdami, trwać będą około godziny i akcja będzie mieć miejsce w dużej, otwartej lokacji o powierzchni około 5-10 kilometrów kwadratowych. Zadaniem gracza będzie ukończenie poszczególnych scenariuszy rajdowych, które w zależności od fabuły, odblokowywać będą mogły kilka możliwych wyjść do kolejnych scenariuszy. Gracze, będą mieć możliwość powrotu do odblokowanych już scenariuszy, po to aby poszukać jakiś interesujących przedmiotów lub po prostu dokładniej przeczesać dany obszar, co może prowadzić do odkrycia tajemnic i misji pobocznych.
Kiedy wszystkie scenariusze zostaną ukończone, a na ten moment w planach jest ich 10, odblokowany zostanie specjalny tryb wędrowania po tych obszarach. W trybie tym, gracz będzie mógł poruszać się po obszarze 15km kwadratowych bez żadnych ograniczeń czasowych.
Dodatkowo gra będzie mieć tryb Areny, która przypominać będzie walki gladiatorów.
Tak więc, o ile tryb scenariuszy rajdowych będzie rozgrywany w postaci ograniczonej czasowo sesji, to będzie to tylko zdeterminowane przez historię gry bazującą na tym, że gracz musi uciec z Tarkova. Tryb wędrowania nie ma ograniczenia czasowego, a walki na Arenie zależne będą od tego, który z przeciwników umrze jako pierwszy.
Wszyscy krzyczą, że to taki STALKER 2. Ciekawe ile będzie kosztować?
Założę się że 30 jebło +/- 10 jebło 😛