Poprzez cierpienie do zrozumienia gry? Wygląda na to, że ekipa Aerii Games nie poszła na łatwiznę i nie używam „mocy GM” ale za wszelką cenę stara się nauczyć mechanik oraz klas jakie obecne są w epickim MMO BLESS.

Aeria Games wydawcą BLESS na Zachodzie

W najnowszym wpisie, Community Manager Larek z Aeria Games, podzielił się z fanami Bless swoimi doświadczeniami związanymi z wyprawą do dwóch pierwszych instancji przeznaczonych dla grupy: pierwsza na poziom 13, a druga na 20. Nie było łatwo…

Jak wiecie mamy swój własny serwer testowy i używamy go aby poznać tą grę. Podczas gdy nadal dopracowujemy plany związana z testami, staramy się także „poczuć” klimat Bless. Chcemy zobaczyć co nam się podoba, a co nie oraz zidentyfikować co powinno zostać zmienione dla przyszłych graczy. Oprócz tego wykorzystuję ten czas by tworzyć przewodniki dla naszej ekipy oraz przyszłych Game Masterów, tak aby wszyscy mieli potrzebne informacje.

Bless_aeria-larek

Oczywiście w czasie zwiedzania świata Bless moglibyśmy używać naszych „mocy GM”, które pozwalają nam przemieszczać się szybciej oraz zabijać wszystko co jest na naszej drodze, ale chcemy także poznać wyzwania jakie są w instancjach grupowych. W ostatnim czasie ekipa BLESS z Aeria Games pokonała dwie lokacje przeznaczone dla grupy: pierwszą na poziom 13, a także ruiny Sleeping Scale na poziom 20.

Bless_aeria-blog-1

Jak poszło?

Hmm… jakby to powiedzieć… Nie było łatwo. O ile wszyscy zachwyceni byliśmy wyglądem instancji, to niedługo przekonaliśmy się, że musimy nauczyć się nieco więcej o klasach jakimi gramy. Wybraliśmy się 5-cio osobową grupą składającą się z postaci na 20 poziomie (paladin, guardian, assasyn, mag, łucznik) wyposażonymi w zwykłe rzeczy dostępne na ten poziom.

Umieraliśmy… i to bardzo.

O ile ostatni boss  w instancji był sporym wyzwaniem, to tak naprawdę ten mały ptaszek był największym wyzwaniem na naszej drodze:

Bless_aeria-blog-2

Zajęło nam sporo czasu i wiele prób zanim nauczyliśmy się mechaniki walki i go pokonaliśmy.

Mieliśmy także wiele problemów z trzymaniem agro i przeciwnikami biegającymi gdzie popadnie. Pokusa by użyć „moce GM” była wielka… Ukończenie tej instancji było dla nas bardzo satysfakcjonujące, ale także pozbawiło nas energii. Na tą chwilę uczymy się grać naszymi klasami, tak aby wyprawa do kolejnej instancji była bardziej efektywna.

Instancje grupowe w BLESS Online

Bardzo mnie cieszy informacja o tym, że instancje w Bless są sporym wyzwaniem. Lubię wyzwania i nie mam nic przeciwko wielokrotnym próbom, o ile ich wynikiem będzie pokonanie przeciwnika, a nie wycofanie się po pierwszej porażce. Zdaję sobie jednak sprawę, że zbyt duże wyzwania dla nisolevelowych postaci mogą odstraszyć potencjalnych graczy. Podobne zdanie wydaje się mieć także ekipa Aeria Games i dlatego też skierowali oni do fanów tego, którzy grali w koreańską wersję gryMil kilka pytań:

  1. Jakie są Wasze odczucia względem instancji dla nisko-poziomowych postaci?
  2. Mieliście problem z ich ukończeniem?
  3. Na jakim poziomie była Wasza postać gdy do nich poszliście?
  4. Jakie klasy były najefektywniejsze?
  5. Który boss był najprzyjemniejszy do walki?
  6. Ile razy Wasza grupa umarła zanim ukończyliście instancję

No więc – jak sądzicie, jak powinny wyglądać początkowe instancje grupowe w Bless?

Bless_aeria-blog-3

Więcej informacji o BLESS