Zapowiedziana na październik aktualizacja One Tamriel w The Elder Scrolls Online wprowadzi wiele, wiele zmian, które dostępne będą dla wszystkich użytkowników tej gry.
Powiedzmy o najważniejszej – w pewnym sensie koniec z levelami w tej grze. Piszę w „pewnym sensie” bo nadal trzeba będzie wbić poziom 50 aby odblokować punkty Championa oraz móc pójść na instancje Veteran, ale tak naprawdę nawet nowo założona postać zostanie automatycznie przeskalowana na poziom 50 i 160 CP. Dodajcie do tego zniesienie podziału pomiędzy frakcjami w PvE i otrzymujecie w pełni otwarty, wielki świat Tamriel. Bez względu na to gdzie się udacie, zawsze będziecie mieli coś do zrobienia. Koniec z „szarymi” misjami i przeciwnikami na za niskim poziomie!
No dobrze, to przyjrzyjmy się notkom związanym z ta aktualizacją.
ONE TAMRIEL
- Zaraz po ukończeniu samouczka gracze mogą udać się gdziekolwiek w Tamriel oraz robić co tylko zechcą w jakiej chce kolejności;
- Zniesiono restrykcje frakcyjne w otwartym świecie z wyjątkiem stref PvP;
- Postacie wysoko-levelowe mogą teraz grupować się z tymi na niskim poziomie gdyż każda postać poniżej 160 punktów Championa zostanie automatycznie przeskalowana;
- Wszystkie regiony zostały zmienione – dodano do nich World Bossy oraz cos dla graczy solo, jak i tych preferujących grupę.
Craglorn został przeprojektowany, więc nie wszędzie jest potrzebna grupa aby móc zwiedzać to miejsce.
- Główna linia questów została zmieniona na grę solo;
- Usunięto restrykcje związane z ilością osób w grupie;
- Z racji tych olbrzymich zmian, gracze ponownie będą mogli ukończyć questy w tej zonie, nawet jeśli już je kiedyś zrobili;
Zaczynacie przygodę w The Elder Scrolls Online? Oto kilka podpowiedzi.
Instancje
- Wszystkie zony grupowe maja teraz wersje Normalna i Veteran;
- Wcześniejsze instancje posiadające wersje Veteran zostału zmieniona na wersję I i II i każda z tych wersji ma tryb Normalny i Veteran
- Każda instancja Veteran rzuca element Monster set
- Maska wypada z ostatniego bossa
- Naramienniki otrzymuje się ze skrzynek na klucze
- W każdej instancji Veteran jest możliwość aktywowania trudniejszej wersji ostatniego bossa.
Zmieniony został system misji od Undaunted, tak aby oferować więcej nagród.
- Nie ma już kluczy brązowych, srebrnych i złotych – wszystkie zostały przekształcone na klucze Undaunted i za każdym razem nagradzają naramiennikami.
- Dodano trzech NPC’y dających questy Undaunted – każdy z nich nagradza kluczem:
- Maj al-Ragath oferuje questy do następujących instancji:
- Banished Cells I & II
- Darkshade Caverns I & II
- Elden Hollow I & II
- Fungal Grotto I & II
- Spindleclutch I & II
- Wayrest Sewers I & II
- Gilirion the Redbeard oferuje questy do następujących instancji:
- Arx Corinium
- Blackheart Haven
- Blessed Crucible
- City of Ash I & II
- Crypt of Hearts I & II
- Direfrost
- Selene’s Web
- Tempest Island
- Vaults of Madness
- Volenfell
- Urgalarg Chief-bane oferuje questy do następujących instancji:
- Cradle of Shadows
- Imperial City Prison
- Ruins of Mazzatun
- White-Gold Tower
- Maj al-Ragath oferuje questy do następujących instancji:
- Każdy z questów może zostać ukończony na jeden z trzech sposobów, dzieki czemu można zebrać sześć kluczy na dzień:
- Normalna instancja nagradza jednym kluczem
- Ukończenie instancji Veteran nagradza jednym kluczem
- Ukończenie instancji Veteran z super-trudna wersja bossa końcowego nagradza dwoma kluczami
World Bossy – niektóre bossy zostały zbalansowane dla grup czteroosobowych.
ITEMIZACJA
W wyniku zmian związanych z One Tamriel, ekipa Zenimax musiała dokonać istotnych zmian związanych z setami. Ogólnie rzecz biorąc, w każdym regionie oraz instancji w grze, będzie można zdobyć elementy co najmniej trzech zestawów: ciuch, skóra i płyta. Wszystkie sety będą skalować się na poziom CP160.
- Sety będą dostępne na każdy slot (prócz setów Agility, Endurance i Willpower dla biżuterii);
- Nakrycia głowy i naramienniki można będzie otrzymać na każdym poziomie;
- Wszystkie sety mają szansę wypaść w jakości zielonej, niebieskiej i purpurowej;
- Wszystkie sety ze stref otwartych będą bind-on-equip;
- Wszystkie sety z instancji grupowych będą bind-on-pickup;
- Bossy w instancjach grupowych oraz mini-bossy, mają gwarantowaną szansę na rzucenie elementu odpowiedniego seta;
- Mini bossy rzucają rękawicę, pasek lub buty;
- Bossy: klata, naramienniki, nakrycie głowy i spodnie;
- Ostatni boss instancji rzuci broń lub biżuterię
- Bossy z normalnych instancji rzucać będą rzeczy na poziomie niebieskim, a te z instancji Veteran na poziomie purpurowym;
- Inne Bossy
- Zwiększono szansę na rzucenie paska lub butów z bossów w kopalniach;
- Każdy z nich ma szansę rzucenia elementu unikalnego seta;
- Bossy grupowe ze stref otwartych mają 100% szansę na rzucenie nakrycie głowy, laty, spodni lub broni;
- Bossy z otwartych instancji grupowych mają większą szansę na rzucenie naramienników, rękawiczek lub broni;
- Triale
- Przeciwnicy w trybie Normalnym rzucają elementy setu na poziomie niebieskim;
- Przeciwnicy w trybie Veteran rzucają elementy setu na poziomie purpurowym;
- Ostatni boss w Veteran Hard Mode wyrzuci biżuterią na poziomie złotym;
- Wszystkie bossy Hard Mode zawierają przedmiot warty 10.000 gold, który można otrzymać raz na 5 dni;
Nowe sety – dodano 30 nowych setów, jakie wypadać będą w instancjach, jak i otwartych strefach:
- Armor of the Trainee
- Beekeeper’s Gear
- Bone Pirate’s Tatters
- Draugr Hulk
- Green Pact
- Jailbreaker
- Knight-errant’s Mail
- Lamia’s Song
- Leviathan
- Light Speaker
- Medusa
- Mother’s Sorrow
- Netch’s Touch
- Order of Diagna
- Plague Doctor
- Rattlecage
- Shalk Exoskeleton
- Skooma Smuggler
- Spelunker
- Spider Cultist Cowl
- Spinner’s Garments
- Spriggan’s Thorns
- Strength of the Automaton
- Sword Dancer
- Sword-Singer
- Toothrow
- Treasure Hunter
- Vampire Cloak
- Vampire Lord
- Ysgramor’s Legacy
Do gry dodano 16 nowych Monster setów:
Lokalizacja setów
W każdej strefie i instancji będzie można zdobyć elementy jednego z setów:
- Strefy otwarte
- Alik’r Desert: Robes of the Withered Hand, Sword-Singer, Order of Diagna
- Auridon: Queen’s Elegance, Twin Sisters, Armor of the Veiled Heritance
- Bangkorai: Vampire Lord, Spriggan’s Thorns, Seventh Legion Brute
- Coldharbour: Prisoner’s Rags, Stygian, Meridia’s Blessing Armor
- Craglorn: Way of Martial Knowledge, Way of Air, Way of Fire
- Deshaan: Mother’s Sorrow, Night Mother’s Embrace, Plague Doctor
- Eastmarch: Stendarr’s Embrace, Fiord’s Legacy, Akaviri Dragonguard
- Glenumbra: Bloodthorn’s Touch, Hide of the Werewolf, Wyrd Tree’s Blessing
- Gold Coast: Sithis’ Touch, Flanking Strategist, Hide of Morihaus
- Grahtwood: Shadow Dancer’s Raiment, Wilderqueen’s Arch, Beekeeper’s Gear
- Greenshade: Syrabane’s Grip, Ranger’s Gait, Green Pact
- Hew’s Bane: Bahraha’s Curse, Syvarra’s Scales
- Malabal Tor: Spinner’s Garments, Salvation, Thunderbug’s Carapace
- Reaper’s March: Skooma Smuggler, Senche’s Bite, Soulshine
- Rivenspire: Necropotence, Darkstride, Vampire Cloak
- Shadowfen: Robes of the Hist, Swamp Raider, Hatchling’s Shell
- Starter Areas (Khenarthi’s Roost / Stros M’kai, Betnikh / Bleakrock Isle, Bal Foyen): Armor of the Trainee
- Stonefalls: Silks of the Sun, Coat of the Red Mountain, Shalk Exoskeleton
- Stormhaven: Dreamer’s Mantle, Night Terror, Storm Knight’s Plate
- The Rift: Ysgramor’s Birthright, Witchman Armor, Draugr’s Heritage
- Wrothgar: Trinimac’s Valor, Briarheart, Mark of the Pariah
- Instancje
- Arx Corinium: Lamia’s Song, Undaunted Infiltrator, Medusa
- Banished Cells: Sanctuary, Jailbreaker, Tormentor
- Blackheart Haven: Undaunted Unweaver, Bone Pirate’s Tatters, Knight-errant’s Mail
- Blessed Crucible: Noble Duelist’s Silks, Sword Dancer, Nikulas’ Heavy Armor
- City of Ash: Burning Spellweave, Sunderflame, Embershield
- Cradle of Shadows: Gossamer, Widowmaker, Hand of Mephala
- Crypt of Hearts: Shroud of the Lich, Leviathan, Ebon Armory
- Darkshade Caverns: Netch’s Touch, Strength of the Automaton, Armor of True
- Daily Dungeon Reward: Willpower, Agility, Endurance
- Direfrost Keep: Magicka Furnace, Draugr Hulk, Ice Furnace
- Elden Hollow: Light Speaker, Barkskin, Undaunted Bastion
- Fungal Grotto: Spider Cultist Cowl, Viper’s Sting, Dreugh King Slayer
- Imperial City Prison: Scathing Mage, Sheer Venom, Leeching Plate
- Ruins of Mazzatun: Amberplasm, Heem-Jas’ Retribution, Aspect of Mazzatun
- Selene’s Web: Vestments of the Warlock, Hircine’s Veneer, Durok’s Bane
- Spindleclutch: Prayer Shawl, Spelunker, Knightmare
- Tempest Island: Overwhelming Surge, Storm Master, Jolting Arms
- Vaults of Madness: Worm’s Raiment, Oblivion’s Edge, Rattlecage
- Volenfell: Treasure Hunter, Crusader, Duneripper’s Scales
- Wayrest Sewers: Combat Physician, Toothrow, Sergeant’s Mail
- White-Gold Tower: Spell Power Cure, Essence Thief, Brands of Imperium
- Triale
- Aetherian Archive: Healing Mage, Quick Serpent, Defending Warrior
- Hel Ra Citadel: Destruction Mage, Poisonous Serpent, Berserking Warrior
- Maw of Lorkhaj: Twilight Remedy, Moondancer, Roar of Alkosh, Lunar Bastion
- Sanctum Ophidia: Wise Mage, Twice-Fanged Serpent, Immortal Warrior
- Aetherian Archive / Hel Ra Citadel / Sanctum Ophidia: Infallible Mage, Vicious Serpent, Eternal Warrior
- Areny
- Dragonstar Arena: Healer’s Habit, Robes of Destruction Mastery, Archer’s Mind, Footman’s Fortune
- Maelstrom Arena: Elemental Succession, Winterborn, Hunter Leader, Permafrost, Glorious Defender
- PvP
- Cyrodiil: Affliction, Alessian Order, Almalexia’s Mercy, Arch-Mage, Bastion of the Heartland, Beckoning Steel, Buffer of the Swift, Crest of Cyrodiil, Curse Eater, Desert Rose, Elf Bane, Fasalla’s Guile, Hawk’s Eye, Juggernaut, Kyne Kiss, Leki’s Focus, Light of Cyrodiil, Marksmen’s Crest, Morag Tong, Nightshade, Ravager, Robes of Alteration Mastery, Robes of Transmutation, Sentry, Shadow Walker, Shield of the Valiant, Vicious Death, Wary of Cyrodiil, Warrior’s Fury
- Imperial City: Black Rose, Galerion’s Revenge, Imperial Physique, Meritorious Service, Phoenix, Powerful Assault, Reactive Armor, Shield Breaker, Thews of the Harbinger, Vicecanon of Venom
INNE
Duele
Można teraz wyzwać innych graczy na duele!
- Nowa funkcja dodana została do koła interakcji;
- Walczyć można we wszystkich otwartych strefach przeciwko graczowi każdej frakcji;
- Jeśli nie chcecie otrzymywać wyzwań do walki, to można to wyłączyć w Opcje -> Social;
Ulitimate dla broni
Dodano nowe umiejętności ultimate dla każdej broni, które można zyskać na poziomie 50 linii danej broni. Umiejętności te można morphować.
Pełną listę znajdziecie na forum.
Nowe dzienne misje
Dodano trzy nowe dzienne misje dla gildii: Wojowników, Magów oraz Undaunted, które nagradzają reputacją.
Rzemiosło
- Raporty otrzymane za writy teleportują gracza do odpowiedniej zony;
- Otwierając skrzynki za writy, jest szansa na otrzymanie 25 sztuk surowców z poprzedniego tieru;
- Nie trzeba będzie już mieć 10PC aby móc wziąć writy z Orisnium i Craglorn;
- Wszystkie znajdowane w świecie surowce skalują się na poziom gracza lub uzależnione są od odpowiedniej pasywnej rangi w drzewku profesji.
- Dodano trzy nowe motify:
- Celestial z Traials of Craglorn,
- Yokudan z przeciwników w Craglorn
- Draugr – można otrzymać go wykonując nowe questy dla gildii magów, wojowników lub Undaunted.
Housing
O ile housing będzie częścią dopiero kolejnej aktualizacji do Elder Scorlls Online, to już wraz z aktualizacją 12 – One Tamriel, w grze pojawią się nowe budynki.
Zerknijcie jak wyglądać będą niektóre z domów
Oczywiście to nie wszystkie zmiany i nowości, jakie wprowadzone zostaną do gry wraz z aktualizacją One Tamriel. Jeśli interesują Was detale, to zerknijcie na notki zamieszczone oficjalnym forum gry.
Pozostaje grzecznie czekać 🙂
I jak ja mam się nauczyć co z kogo wypada!? Zmiany jak najbardziej na plus. W końcu będzie można spotkać się w jednym miejscu i porobić questy i zwiedzać, zwiedzać do upadłego.