Pewnie zauważyliście, że od dość długiego już czasu, do PlanetSide 2 nie dodano żadnej nowej broni frakcyjnej?

W ostatnim czasie dodawane są jedynie bronie Nanite Systems i wielu z Was z pewnością zdaje sobie pytanie, dlaczego tak się dzieje. Jestem przekonana, że część z Was z pewnością zna odpowiedź na to pytanie. Pojawiła się ona ponad dwa miesiące temu – to właśnie wtedy Wrel opublikował film na YT, przedstawiający NSX Tengu.

Gracze, zmęczeni prezentacją kolejnej broni Nanite Systems, zaczęli domagać się w komentarzach, aby ekipa PlanetSide 2 zaprzestała dodawania broni NS, a zamiast tego skupiła się na stworzeniu broni frakcyjne, zaprojektowane z myślą o każdym z imperium. No cóż – tak się nie stanie. Tak naprawdę, to powinniśmy się cieszyć, iż do gry dodawane są jakiekolwiek bronie, bo i to może się za jakiś czas skończyć. Czasy świetności PlanetSide 2 ma już za sobą i ekipa tej gry jest zbyt mała, aby móc skupiać się obecnie na projektowaniu nowych broni – wliczając w to nawet te z Nanite Systems.

Nie „stworzyliśmy” tej broni i dlatego możemy ją wprowadzić. Jakiś czas temu, Faven stworzył kilka modeli broni NS i zakupiliśmy je od niego.

Nie dysponujemy obecnie ani siłą roboczą, ani czasem, by tworzyć nowe bronie frakcyjne od podstaw. Jeśli ktoś chce stworzyć kilka, wysokiej jakości modeli takiej broni i sprzedać nam je za niewielką cenę, to wtedy może zaczniemy je ponownie wprowadzać. Do tego czasu, to wszystko co możemy Wam zaproponować.

Jak się można było tego spodziewać, odpowiedź społeczności PlanetSide 2 była powalająca i gracze rozpoczęli prosić osoby zajmujące się tworzeniem modeli do tej gry, aby zaczęli pracować nad takimi modelami. To nie jest jednak takie proste jak to się wydaje…

Zasadniczo musicie wziąć istniejącą broń, stworzyć własny model mający w dokładnie tych samych miejscach animowane części (magazynek, szyny, uchwyty, itd), które dodatkowo muszą mieć te same rozmiary jak elementy oryginalne, a to po to aby nie trzeba było tworzyć nowych animacji, jako że to są właśnie miejsca, gdzie ciało i dłonie Waszej postaci wchodzą w interakcje z bronią. A jeśli chodzi o wygląd broni, to musi pasować do tematu, a reszta zależy od Was.

Do tego należy dodać liczne procesy techniczne, jakie związane są z wprowadzeniem każdej sztuki nowej broni: dopasowanie do architektury gry, uzbrojenie, przetestowanie, kilkukrotny balans, itd. To wszystko zajmuje mnóstwo czasu, a ekipa PlanetSide 2 nie powiększa się, tylko zmniejsza. Na przykład Andy Sites, do niedawna dyrektor PlanetSide 2 pracuje od jakiegoś czasu także i dla ekipy H1Z1: King of the Kill i nie wiem, czy to chwilowa zmiana, czy też jest to już na stałe…

Także, gdy zobaczycie, że na serwer testowy trafiła kolejna broń NSX, to nie bądźcie rozczarowani, ale cieszcie się, że do gry tej dodawane są kolejne elementy. I miejmy nadzieję, że ktoś z utalentowanych fanów PlanetSide 2 stworzy modele broni frakcyjnych, tak aby w przyszłości mogły one zostać dodane do gry…