Kilka dni temu, na serwer testowy PlanetSide 2 trafiła nowa aktualizacja, która może sporo namieszać. Przede wszystkim twórcy gry zmienili zasady przejmowania kontynentów, usunęli HIVE oraz wprowadzili nieco zmian w pojazdach.

Najważniejszą zmianą jest ta związana z przejmowaniem kontynentów. Celem ekipy PlanetSide 2 jest, aby możliwość przejmowania kontynentów nie była już powiązana z HIVE, a zamiast tego maja one przechodzić przez kilka faz:

  • Otwarcie kontynentu;
  • Niestabilne regiony;
  • Stabilizacja regionów;
  • Warpgate przechodzi w tryb ładowania (który ma zająć ok. 5 godzin, podczas których rozgrywane będą mini-alerty);
  • Warpgate’y stabilizują się i wywoływany jest Meltdown Alert;
  • Przejęcie kontynentu.

W trakcie fazy ładowania, uruchamiane będą specjalne mini-alerty, która aktywują się w 30 minucie ładowania Warpgate, a następnie w 120 minucie, po czym w 210 minucie. Na początku, alerty te związane będą z przejmowaniem baz, ale w przyszłości dodane zostaną inne ich rodzaje.

Meltdown Alert także został zmieniony w nowym systemie. W tej chwili jest to alert działający na zasadzie: zwycięzca bierze wszystko. Tak jak i wcześniej, Alert ten będzie uruchamiany gdy jedna z frakcji zajmie 41% terytorium, ale – wprowadzonych po zmianach, to frakcja posiadająca najwięcej regionów na jego koniec, przejmie kontynent. Ponadto czas trwania Meltdown wydłużony został z 45 min na 90 min.

KONSTRUKCJE

HIVE

HIVE został usunięty z gry.

Glaive IPC oraz The Flail

Glaive IPC oraz The Flail muszą być zasilane AI Module, by móc wyciągnąć z nich urządzenie namierzające. Wystrzelenie pocisku namierzającego w miejsce, w którym konstrukcje nie działają, sprawia, że pojawia się stosowna wiadomość, a pocisk znika. Ponadto przy budowaniu The Flaila widać teraz strefę konstrukcji na minimapie.

Pain Spire, Routing Spire i Router

Konstrukcje te otrzymały nowy wygląd. Obecnie Routing Spire posiada unoszący się panel, ale ma on zostać naprawiony. Router jest widoczny na mini-mapie.

Vehicle Gate Shield, Sunderer Garage

Można budować na raz dwa Vehicle Gate Shieldy (do tej pory była to 1 taka konstrukcja na gracza). Nie można więcej budować obiektów pomiędzy elementami Vechicle Gate Shield. Ponadto otrzymał on własna tarczę, a to oznacza, że nie musi być zasilany przez Structure Shield Module. Oprócz tego poszerzono Sunderer Garage.

Rampart Walls, Bunker

Rampart Wall otrzymał półokrągłe schody na końcach. Bunkry natomiast są głębsze, dzięki czemu nie będzie już sytuacji, w której trawa prześwituje przez podłogę.

Cortium Silo

Gdy poziom Cortium w Cortium Silo spadnie poniżej 500, osoby w składzie lub też właściciel silosa, otrzymają powiadomienie. Ponadto nie da się już zablokować Cortium Silo dla graczy z frakcji, jednak jeżeli wartość Cortium spadnie poniżej 10000, automatycznie Cortium Silo staje się dostępny wyłącznie dla właściciela oraz składu.

Inne

Pojazdy, które spawnowane są z konstrukcji, nie zużywają już nanitów. Obrażenia obszarowe nie przechodzą już przez konstrukcje zasilane Structure Shield Module. Gracze zostali pozbawieni możliwości budowania w powietrzu, pod ziemią oraz w budynkach.

ZMIANY W POJAZDACH

Prowler

Zrefundowano Certy za ulepszenie Anchor Module na Prowlerze. Sam Anchor Module został zintegrowany z Prowlerem, jako umiejętność pasywna.

Barrage

Barrage otrzymał koszty zakupu (100/200/500/1000 Certów. Im więcej wydamy, tym szybciej odnawia się umiejętność – 60/50/47/45 sekund)

MR11 Gatekeeper (Prowler i Harasser)

MR-11 Gatekeeper otrzymał buffa (Prowler oraz Harasser TR). Prędkość pocisków wzrosła z 225 na 300, reload speed został zmniejszony z 3 sekund na 3,2 sekundy, a obrażenia od pocisku zostały zwiększone z 85 na 100. Na Harasserze rozrzut został zmniejszony z 0,4 na 0,35. Dzięki temu MBT jest zabijane o 2,5 szybciej, usunięcie przyśpieszenia pocisku sprawia, że łatwiej trafić odległe cele lecz użytkownik broni Halberd nadal szybciej zabija swój cel.

INNE

Artykuły kosmetyczne

Dodano zbroje Skyfall zaprojektowane przez gracza Steveo

Inne zmiany

  • Restoration Kit nie stackuje się z umiejętnością medyka (nerf implantu Carapace);
  • Implanty są filtrowane w kategoriach posiadane/nieposiadane na ekranie wyposażenia postaci;
  • Xenotech Lab oraz Berjess Overlook otrzymały nowy podział hexów;
  • Kłódki nie będą się pojawiać nad bazami na minimapie;
  • C4 otrzymało poprawną linię certyfikacji;
  • Timer alertu przesuwa się na środek ekranu oraz zwiększa swoją czcionkę, gdy zostało 5 minut do końca;
  • NSX Tomoe posiada tryb strzelania „Auto” zamiast „Semi-auto”;
  • TS2 Inquisitor posiada tryb strzelania „2x burst/Semi-auto” zamiast „Semi-auto”;
  • Naprawiono bug „Hall Of Mirrors”;
  • Zasklepiono dziury w terenie koło Arroyo Torre Station oraz The Crown;
  • Naprawiono błędy w terenie koło punkty B na The Crown oraz koło Snowshear Watchtower;
  • Usunięto fałszywy punkt koło Eastern Substation;
  • Usunięto latające drzewa na Koltyr VR;
  • Usunięto skuteczność HIVEów z mapy.

Jeśli zainteresowani jesteście zobaczyć te zmiany i posłuchać dlaczego ekipa PlanetSide 2 zdecydowała się je wprowadzić, to zapraszam na wieczorny stream na Twitch.tv, który to zapowiedziany został na godzinę 23:00 czasu polskiego.

Pamiętajcie, że zmiany te trafiły na serwer testowy, więc wcale nie jest powiedziane, że w tej samej formie trafią na serwery Live.

P.S. Wielkie podziękowania jak zwykle dla Uziriela z PL13.