Dwa tygodnie temu ekipa PUBG Corp. poinformowała graczy o opóźnieniu testów aktualizacji wersji 1.0 dla PlayerUnknown’s Battlegrounds, ale w końcu wersja ta została udostępniona graczom.
Jeśli chcielibyście wypróbować zmiany w balistyce, a także nowo dodaną mechanikę pokonywania przeszkód, to macie na to jeszcze kilkanaście godzin. Zgodnie z oficjalną informacją, pierwsza faza testów wersji 1.0 udostępniona została graczom tylko do 15 listopada, godziny 3:00 w nocy.
Mechanika wspinania, podciągania i pokonywania przeszkód opisana została dokładniej tutaj, natomiast teraz przyjrzyjmy się zmianom wprowadzonym przez twórców w balistyce.
Zgodne ze słowami ekipy PUBG, projektancie ciągle pracują nad balansem broni, tak aby oddawały one nieco więcej realizmu. Częścią balansu mechaniki walki, są właśnie zmiany w balistyce, które objęły wiele elementów.
Jedną z najważniejszych zmian jest dodanie efektu oporu pocisku, który wpływa na krzywą trajektorii pocisku. W związku z tą zmianą pocisk będzie tracić swoją prędkość wraz z czasem. W rezultacie, przy wciąż działającej grawitacji na pocisk, w tej samej odległości co wcześniej, opad pocisku będzie większy. Jeśli chodzi o karabiny szturmowa, to na krótkim dystansie zmiana ta będzie ledwo widoczna, natomiast stanie się bardziej zauważalna na odległości dalszej niż 300 metrów.
Oprócz tego projektanci zmienili celność broni, a nowe wartości oparli na parametrach ich prawdziwych odpowiedników. O ile część broni po tej zmianie stanie sie mniej dokładna, to niektóre z nich będą bardziej celne.
Po zmianach związanych z trajektoria pocisków, twórcy PUBG przyjrzeli się także użyteczności celowników mechanicznych oraz lunet. Aby dostosować się do nowej mechaniki, zmieniono sposób zerowania broni na nieco bardziej realistyczne. W rezultacie każda broń będzie miała właściwy sobie zakres zerowania podczas użycie celowników mechanicznych. Kolimator oraz celownik holograficzny są wyzerowane na krótkich dystansach, a do tego zyskały możliwość dostosowanie intensywności siatki (kółko myszy). Czubek strzałki w lunecie 4x jest wyzerowany na odpowiednio 50 i 100 metrów dla pistoletów oraz pozostałych broni. Lunety o większym powiększeniu, będą miały teraz dodatkowo możliwość regulacji przybliżenia (kółko myszy).
I na koniec zmiany związane ze strefami zadawanych obrażeń postaciom. Ekipa PUBG czuła, że początkowy system jest nieco zbyt uproszczony i karzący dla graczy. Po zmianach okolice szyi będą chronione przez hełm. Strzelanie do rąk i nóg jest teraz znacznie mniej skuteczne niż dotychczas, a do tego prócz regularnych bonusów i kar za trafiony obszar, zadawane obrażenia będą także zależne od klasy broni.
Zmiany te , mają pozwolić projektantom gry zrównoważyć wykorzystanie i funkcjonalność różnych typów broni. Należy jednak pamiętać, że nie są one ostateczne i wiele z tych elementów może ulec zmianie.
- PRZED: Na pocisk działa jedynie siła grawitacji, prędkość jest stała (krótki czas lotu, mały opad pocisku);
- PO: Na pocisk działa siła grawitacji i opór powietrza, prędkość spada z upływem czasu (długi czas lotu, duży opad pocisku);
- PRZED: Poza pistoletami maszynowymi, większość broni jest bardzo dokładna;
- PO: Wszystkie bronie są całkiem dokładne do średniego zasięgu (300m);
- PRZED: Zerowanie jest parametrem broni, niezależnie od zamontowanego przyrządu celowniczego;
- PO: Zerowanie jest parametrem przyrządu celowniczego (lunety lub celownika mechanicznego);
- PRZED: Intensywność siatki nie może być zmieniona w kolimatorze i celownikach holograficznych;
- PO: Intensywność siatki można manualnie dostosować w zależności od istniejących warunków oświetleniowych;
- PRZED: Uszkodzenia jakiejkolwiek części kończyn ma karę w wysokości 50% obrażeń;
- PO: Uszkodzenia kończyn są zróżnicowane (im bliżej klatki piersiowej, tym obrażenia są większe);
- PRZED: Szyja nie jest chroniona przez hełm, brak bonusu za szkody;
- PO: Szyja jest chroniona przez hełm, ale trafienie daje 25% karę do bonusu za strzał w głowę;
- PRZED: Takie same modyfikatory obrażeń za strefy trafień dla wszystkich broni;
- PO: Różne modyfikatory obrażeń zadawanych w strefy trafień w oparciu o klasę i typ broni.
Jak widać nadchodzą olbrzymie zmiany – oczywiście pod warunkiem, że trafia one do wersji premierowej (1.0) PlayerUnknown’s Battlegrounds.
Oprócz tego ekipa PUBG zoptymalizowała klienta gry, zbalansowała prowadzenie pojazdów tak aby było ono bardziej realistyczne oraz poprawiła animacje pasażerów. A jak przy pojazdach jesteśmy, to warto dodać, że wszystkie modele UAZ będa mieć teraz ten sam rozmiar, a do tego zmniejszono liczbę siedzeń z 5 na 4.
Tak jak wspomniała, zmiany te trafiły na serwer testowy PUBG i macie czas do 3 w nocy, aby móc je przetestować. Jeśli testy zostaną przedłożone, to na pewno Was o tym poinformuję.
Nowe zdjęcia pustynnego regionu do PUBG
Spójrzcie także na nową mini-mapę pustynnego regionu, jaki w niedługim czasie ma zostać dodany do gry. Trzeba powiedzieć, że nazwy miejscowości powalają: Zombie, Murderland (ziemie morderców), Strangle (uduszenie)…
Gracze odkryli także zmiany na mapie Erangel, jak na przykład las i staw za rezydencjami.
W plikach serwera testowego znaleziono także takie cudo:
Z innych ciekawostek:
- rzeki są o wiele głębsze,
- przedmiot w ekwipunku pokazuje ile miejsca będzie po jego upuszczeniu.
No ciekaw jestem tego celowania całego i samego strzelania. Samo strzelanie sniperkami zmieni się diametralnie przez to. Na blisko raczej różnicy się nie odczuje, poza samym trafianiem kul w ciało.
Kupiłem dziś gierkę z racji tego, że po wprowadzeniu złotówek na Steam cena wreszcie nie jest wysoka (73 PLN), ale przetestuję najwcześniej w sobotę.