Na pierwszy ogień idzie połączenie serwerów Nagafen i Venekor. We wtorek Nagafen dostał funkiel nówka serwerek, i tym razem przenoszenie danych odbywało się „ręcznie” więc wszystko dobrze poszło. Natomiast w dniu dzisiejszym przestaje istnieć serwer PvP Roleplay Venekor (pa pa…) Wszystkie postacie zostaną przeniesione na Nagafen. Niestety ale serwer będzie wyłaczony minimum 12 godzin i miejmy nadzieję, że to starczy. W między czasie zapraszamy ekipę z Nagafena na zwiedzanie spokojnego i cichego serwera Runnyeye… Pamietajcie by podłaczyć się do kanału „polacy”, który to niestety nie działa na linii Runnyeye – Nagafen i naprawdę nie wiem dlaczego… Dziwne jest to, że mogę wysłać /tell do kolegi grającego w EQ1 a nie mogę na Nagafen 🙁
Jeśli chodzi o postacie z Venekora, to nie będą przeniesione te, które nie były zalogowane do gry przez ostatnie 18 miesięcy oraz postacie poniżej 10 levelu. Z tego co pisze Kiara na forum, to również lepiej opróżnić shared bank. Oczywiście trzymam kciuki za udane połaczenie i może parę słów jak wygląda teraz gra na Nagafenie po ulepszeniu serwera? Jest lepiej? Co z lagami?
Od dziś jest również możliwa zmiana rasy dzięki tokenom w Marketplace. Cena tokena to 25$.
Jak co czwartek na serwer Runnyeye zawita Hotfix. A co w nim dziś zobaczymy?
- W zonie grupowej Nu’roga dodano przedmiot do domu, który można ukraść…
- Lekko „znerfowano” walkę z trudna wersją Miragula
- W Bastionie ulepszono loot z Munzoka, bo jakoś tylko 1 gildia go biła, reszta sobie odpuściła zobaczywszy ten loot…
- zmniejszono również życie Munzokowi, oraz powiększono obszar ochronny – no ja sie nie dziwię, mob miał nawet nie wiem ile HP, zakładając że się ma minimum 130tys dps to walka trwa 30-40 min, do tego mnóstwo różnego rodzaju adów, klikanie odpowiednich lamp, przebywanie we właściwym miejscu o właściwej porze, power drain, kilka aoe, cursy, doty, których nie można usunąć słoiczkami bo mają 91 lvl (a słoiczki są do 88)… Ta walka to masakra…
- W tym Hotfix naprawiono też w końcu wlakę z Mayogiem w Inner Sanctum, bo po ostatnim GU ady pojawiały się co 5 sekund.
- Jeśli chodzi o NotD event, to ułatwiono walkę z Altiusem dla magów i za cholere nie wiem o co chodzi skoro wczoraj spokojnie zabiłam tego mobka na mojej małej coercer’ce…. A może coercer to nie mag?
- Do pudełka z mgła dodano opcję on/off… Wczoraj zdobyłam kilka tych pudełek 🙂
- Zmieniono „delikatnie” kolor armor’a wypadającego w Labiryncie z mobków, oraz zwiększono wypadalność spodni i chesta. Cholerka, a ja tego mam po kilka sztuk natomiast brakuje mi rękawiczek i butów :/
Kolejną rzeczą, którą „żyją” gracze EverQuest2 to puszczenie na serwer testowy nowego Streaming Client. Po pierwszych testach gracze są zachwyceni, gdyż mogą wejść do gry juz po 5 minutach od ściągnięcia nowego klienta, a nie jak do tej pory po kilku godzinach… Oczywiście w tej chwili testowana jest wczesna wersja, natomiast stopniowo będą dodawane ulepszenia, takie chociażby jak to, że klient będzie cały czas ściągał pliki gdy gramy czy też odchodzimy od gry a nie tak jak jest teraz, że ściąga to co potrzebuje na daną chwilę i co może zająć kilka minut…
A ja na razie mam inny dylemat. Mój komputer ma 2 lata i oczywiście jak go kupowałam to był super uber, ale teraz… Procesor mam intel core 2 duo 2,2ghz i niestety to mało żeby grac w EQ2 w miarę normalnie. No cóż, nie wiedziałam tego jak kupowałam… I teraz nie wiem czy odkładać kasę na zupełnie nowy komputer i przemęczyć się jeszcze parę miesiecy, czy też wymienić procesor na Intel core 2 duo 3,0 Ghz… Tak to jest jak baba ma zadecydować… Ech…
Na serwerach PvP zawsze była wyłączona możliwość pisania do osób na innych serwerach/w grach SOE z prostej przyczyny, chodzi o blokadę informacyjną utrudniającą exploitowanie PvP. Skoro gracze z różnych stron konfliktu nie mogą się komunikować pomiędzy sobą inaczej niż emotami, to gdyby była możliwość gadania na kanałach znajdujących się poza serwerem szybko powstałby gdzieś kanał PvP dla Nagafena/albo prywatne kanały i blokada komunikacji na Nagafenie straciłaby sens.
A co do nowego serwera to trudno powiedzieć, wczoraj nie chciał mi utworzyć nie lagującej instancji (i to koszmarnie, tak, że nie dało się jednego ciosu wyprowadzić) w T6, ale może jeszcze nie wszystko zepsuli, tfu, ustawili jak trzeba. Downtime trwał nie 12, a 18 godzin, a pare godzin później kolejny godzinny tym razem na hotfixa. Najlepsza była reakcja ludzi na kanałach na komunikat o tym downtime na hotfixa 😀 Teraz kolejny downtime na merge, który pewnie też będzie dłuższy niż 12 h, miodzio.
No ale jak już to przeżyjecie to prócz nowego serwera to jeszcze parę nowych postaci do obtłuczenia dostaniecie 🙂