Krótko i na temat, bo godzina młoda a w Las Vegas dużo się działo.
Everquest
Zapowiedziano nowy dodatek – Veil of Alaris. Premiera już w listopadzie 2011, a czekać będzie na nas nowy kontynent, 12 nowych zone, nowe guild hall-e oraz level cap podniesiony do 95. Aha, jeszcze jedno – hotbar revamp.
Everquest 2
Nowy dodatek to Age of Discovery i będzie już w listopadzie tego roku!!! Czemu tak szybko tym razem? Osobiście mam wrażenie że część nowości z tego dodatku miało być wcześniej częścią GU. Ale zajmijmy się tymi szczegółami:
- Tradeskill Apprentices – po naszemu czeladnik crafter, którego będzie można przyuczyć do zawodu,
- Reforging items – globalna zmiana praktycznie wszystkim itemów w grze
- Increased AA limit – zwiększony limit AA, na razie nie wiadomo o ile,
- Mercenaries – najemnicy którzy za drobna opłatą będą za tobą podążać i pomagać bić potworki,
- Beastlord – całkowicie nowa klasa!
- Build your own dungeon system – nie wiem jak to będzie wyglądać ale w teorii będzie można stworzyć własny dungeon,
- Freeport revamp – całkowicie nowe miasto
Everquest Next
W czasie Fan Faire odbędzie się osobny panel dedykowany tylko i wyłącznie kolejnej odsłonie sagi Everquest. Natomiast już podczas otwierającej konferencji, Smedley uraczył nas wiadomością o nowym silniku jaki stworzyło SOE na potrzeby gier MMO nastepnej generacji. Forge Light bo tak się nazywa ten silnik, będzie napędzał na początek PlanetSide 2 i Everquest Next. Wstępne informacje mówią o następujących możliwościach:
- Being used to build PlanetSide Next and EverQuest Next.
- Massively seamless worlds – w końcu pozbędziemy się zonowania!!!
- Real-time Radiosity
- Designed to Scale to newer computers
- Advanced atmospheric scattering
- Volumetric fog
- Advanced ambient occlusion – każdy obiekt może rzucać cien na inny obiekt
- Complex shaders
- Advanced environmental lighting
- Real-time physics system with nVIDIA PhysX
- Partnered with nVidia
Możliwości nowego silnika można obejrzeć na poniższym trailerze z PlanetSide 2:
Przy tych dwóch zupełnie nowych grach, które zapowiada SOE warto się ponownie zastanowić nad subskrypcją SOE All Access, ponieważ płacąc za rok z góry, tak naprawdę otrzymujemy dostęp do wszystkich gier SOE za 14,99$ miesięcznie.
Czyli czas się wyleczyć, pozbierać i czekać na listopad … tylko po co ja nabywałem ten dodatek? w następnym pewnie ten będzie zawarty… znów mnie ktoś namowil 🙂
Pawka, ty jesteś nie powazny. Myślisz, że jak sie zalogujesz po wydaniu AoD to ktoś będzie cie brał poważnie przez pierwsze pare tygodni? Tak czy siak, będziesz musiał wpierw zaliczyc zony z DoV, zważywszy na to, że nie nauczyłeś się w między czasie nowej mechniki gry, a nie wspominając o tym że masz armor z SF, gdzie teraz 200 crit mit i 300 crit chance to minimum?
Oj tam oj tam, pozyjemy, zobaczymy. Jakos pod koniec roku ma byc tez Diablo 3, a 11.11.11 bedzie Skyrim. Z nudow na pewno nie umrzemy.
Znaczy się w Independence Day będzie Skyrim ? 🙂
Ale ja bardziej czekam na nowego Deus Ex’a, który wychodzi już w następnym miesiącu.
No i taki Everquest z taką grafiką to ja rozumiem.
„Designed to Scale to newer computers” <—- !!!!! Ja pier.. niczego się nie nauczyli. Ktoś przyjmuje zakłady, że jasnowidztwo w ich wykonaniu znowu się nie sprawdzi?
Po filmiku przynajmniej widać, że zeszli z ambicją na najlepszą grafikę na rynku, co wcale nie wyklucza, że będzie cięło jak zawsze.
Build your own dungeon system <— no w końcu ktoś z decydentów wpadł na ten pomysł. Było web 2.0 to będzie mmorpg 2.0. Gracze sami robią instancje dla innych, taki Dungeon Keeper w mmorpg. Wszystko zależy od wykonania tego feature jeszcze, ale jak dla mnie największa niespodzianka i powód do oczekiwania na dodatek.
Wichura, zle zrozumiales to 'Designed to Scale to newer computers’. Chodzi o to ze engine bedzie dosyc skalowalny. Dzieki temu bedzie mozna grac plynnie zarowno na starszych kompach jak i tych ktore sie za jakis czas pojawia.
To jest norma dla kazdego engine-u w kazdej grze ktora wychodzi. Po to sa wlasnie suwaczki dla ustawien grafiki itp. Wiec tutaj rewelacji nie ma.
Chwala sie tym natomiast z tego powodu, ze masa ludzi im zarzuca topornosc i brak skalowalnosci engine-u od EQ2. Zobacz ze po tylu latach giera dalej potrafi przycinac! Nie wazne czy masz GeForce 1 czy FX 590 – giera w 90% zalezna jest od Ghz procka.
Swoja droga, na panelu w ktorym developerzy mowili o sprawach technicznych EQ2, przebakneli cos o usprawnieniu w wykorzystaniu wielu rdzeni procesorow. Chodzi o to, ze jesli masz dwa core-y, to beda one naprzemiennie liczyc ramki do rysowania. Jest wiec szansa na prawie dwukrotne podniesienie FPS. Realnie bedzie pewnie mniej, ale i tak szykuje sie mini rewolucja. Niestety nie powiedzieli na kiedy to beda mieli skonczone 🙁