Krótko i na temat, bo godzina młoda a w Las Vegas dużo się działo.

Everquest

Zapowiedziano nowy dodatek – Veil of Alaris. Premiera już w listopadzie 2011, a czekać będzie na nas  nowy kontynent, 12 nowych zone, nowe guild hall-e oraz level cap podniesiony do 95. Aha, jeszcze jedno – hotbar revamp.

Everquest 2

Nowy dodatek to Age of Discovery i będzie już w listopadzie tego roku!!! Czemu tak szybko tym razem? Osobiście mam wrażenie że część nowości z tego dodatku miało być wcześniej częścią GU. Ale zajmijmy się tymi szczegółami:

  • Tradeskill Apprentices – po naszemu czeladnik crafter, którego będzie można przyuczyć do zawodu,
  • Reforging items – globalna zmiana praktycznie wszystkim itemów w grze
  • Increased AA limit – zwiększony limit AA, na razie nie wiadomo o ile,
  • Mercenaries – najemnicy którzy za drobna opłatą będą za tobą podążać i pomagać bić potworki,
  • Beastlord – całkowicie nowa klasa!
  • Build your own dungeon system – nie wiem jak to będzie wyglądać ale w teorii będzie można stworzyć własny dungeon,
  • Freeport revamp – całkowicie nowe miasto

 

Everquest Next

W czasie Fan Faire odbędzie się osobny panel dedykowany tylko i wyłącznie kolejnej odsłonie sagi Everquest. Natomiast już podczas otwierającej konferencji, Smedley uraczył nas wiadomością o nowym silniku jaki stworzyło SOE na potrzeby gier MMO nastepnej generacji. Forge Light bo tak się nazywa ten silnik, będzie napędzał na początek PlanetSide 2 i Everquest Next. Wstępne informacje mówią o następujących możliwościach:

  • Being used to build PlanetSide Next and EverQuest Next.
  • Massively seamless worlds – w końcu pozbędziemy się zonowania!!!
  • Real-time Radiosity
  • Designed to Scale to newer computers
  • Advanced atmospheric scattering
  • Volumetric fog
  • Advanced ambient occlusion – każdy obiekt może rzucać cien na inny obiekt
  • Complex shaders
  • Advanced environmental lighting
  • Real-time physics system with nVIDIA PhysX
  • Partnered with nVidia

Możliwości nowego silnika można obejrzeć na poniższym trailerze z PlanetSide 2:

Przy tych dwóch zupełnie nowych grach, które zapowiada SOE warto się ponownie zastanowić nad subskrypcją SOE All Access, ponieważ płacąc za rok z góry, tak naprawdę otrzymujemy dostęp do wszystkich gier SOE za 14,99$ miesięcznie.

 

6 KOMENTARZE

  1. Czyli czas się wyleczyć, pozbierać i czekać na listopad … tylko po co ja nabywałem ten dodatek? w następnym pewnie ten będzie zawarty… znów mnie ktoś namowil 🙂

  2. Pawka, ty jesteś nie powazny. Myślisz, że jak sie zalogujesz po wydaniu AoD to ktoś będzie cie brał poważnie przez pierwsze pare tygodni? Tak czy siak, będziesz musiał wpierw zaliczyc zony z DoV, zważywszy na to, że nie nauczyłeś się w między czasie nowej mechniki gry, a nie wspominając o tym że masz armor z SF, gdzie teraz 200 crit mit i 300 crit chance to minimum?

  3. Oj tam oj tam, pozyjemy, zobaczymy. Jakos pod koniec roku ma byc tez Diablo 3, a 11.11.11 bedzie Skyrim. Z nudow na pewno nie umrzemy.

  4. Znaczy się w Independence Day będzie Skyrim ? 🙂
    Ale ja bardziej czekam na nowego Deus Ex’a, który wychodzi już w następnym miesiącu.
    No i taki Everquest z taką grafiką to ja rozumiem.

  5. „Designed to Scale to newer computers” <—- !!!!! Ja pier.. niczego się nie nauczyli. Ktoś przyjmuje zakłady, że jasnowidztwo w ich wykonaniu znowu się nie sprawdzi?

    Po filmiku przynajmniej widać, że zeszli z ambicją na najlepszą grafikę na rynku, co wcale nie wyklucza, że będzie cięło jak zawsze.

    Build your own dungeon system <— no w końcu ktoś z decydentów wpadł na ten pomysł. Było web 2.0 to będzie mmorpg 2.0. Gracze sami robią instancje dla innych, taki Dungeon Keeper w mmorpg. Wszystko zależy od wykonania tego feature jeszcze, ale jak dla mnie największa niespodzianka i powód do oczekiwania na dodatek.

  6. Wichura, zle zrozumiales to 'Designed to Scale to newer computers'. Chodzi o to ze engine bedzie dosyc skalowalny. Dzieki temu bedzie mozna grac plynnie zarowno na starszych kompach jak i tych ktore sie za jakis czas pojawia.

    To jest norma dla kazdego engine-u w kazdej grze ktora wychodzi. Po to sa wlasnie suwaczki dla ustawien grafiki itp. Wiec tutaj rewelacji nie ma.

    Chwala sie tym natomiast z tego powodu, ze masa ludzi im zarzuca topornosc i brak skalowalnosci engine-u od EQ2. Zobacz ze po tylu latach giera dalej potrafi przycinac! Nie wazne czy masz GeForce 1 czy FX 590 – giera w 90% zalezna jest od Ghz procka.

    Swoja droga, na panelu w ktorym developerzy mowili o sprawach technicznych EQ2, przebakneli cos o usprawnieniu w wykorzystaniu wielu rdzeni procesorow. Chodzi o to, ze jesli masz dwa core-y, to beda one naprzemiennie liczyc ramki do rysowania. Jest wiec szansa na prawie dwukrotne podniesienie FPS. Realnie bedzie pewnie mniej, ale i tak szykuje sie mini rewolucja. Niestety nie powiedzieli na kiedy to beda mieli skonczone 🙁

Comments are closed.