… wraz z GU64.

Zarówno na stronie EQ2 jak i w czasie czwartkowego Webcastu dowiedzieliśmy się jak wiele się zmieni w PvP. Miejmy nadzieję, że na lepsze bo z tego co teraz mówią gracze z Nagafena, PvP jest dość mocno zepsute…

Po wysłuchaniu wielu skarg graczy na to jak obecnie walczy się w PvP, developerzy postanowili nie tylko ułatwić dostęp do PvP ale i zrobić je przyjemniejszym doznaniem. Zgodnie z tym co powiedzieli developerzy w czasie webcastu niektórzy gracze / klasy były po prostu niezniszczalne, a walki trwały zaledwie kilka sekund. Dlatego też nadchodzą duże zmiany.

Spróbuję pokrótce opisać wszystkie zmiany jakie nastąpia w PvP, ale ponieważ jestem laikiem jeśli chodzi o PvP, to proszę o wyrozumiałość i ewentualne sprostowania 🙂

Przede wszystkim to zmieniono działanie statystyk PvE. Do tej pory należało mieć armor PvE np.: do grup/ na rajdy oraz armor PvP, jeśli chciało się walczyć z z innym graczem. Od GU64 nie będzie to do końca potrzebne. Oczywiście armor typowo PvP będzie nadal dostępny, ale statystyki PvE będą działały w walce PvP. Może tylko ich oddziaływanie na walkę PvP będzie minimalnie zmniejszone.

Z pewnością ułatwi to znacznie walkę PvP, ale developerzy nie zapomnieli o armorze PvP. Ma on nadal pełnić ważną funkcję w walkach PvP. Na armorze tym gracze znajdą prócz statystyki PvP Toughness, jtóre to zmniejsza obrażenia w walce PvP, nowa statystykę Lethality, mającą przeciwne działanie, czyli zwiększa obrażenia w walkach PvP.

Od GU64 gracze zobacza nowe Tokeny za walkę PvP: Havoc Mark. Co ciekawe będzie można je dostać nie tylko za walki na serwerze Nagafen ale również za udział w Battlegroundach.

Za te tokeny będzie można zakupić sprzęt PvP na różne tiery. Nowością jest to, że ilość tokenów jaką może posiadać gracz będzie ograniczona, więc trzeba będzie je po prostu wydawać a nie oszczędzać na najlepszy sprzęt. Do tego jeszcze zmieniony będzie dostęp do armora PvP, a szczególnie do tego najlepszego. Po prostu wpierw trzeba będzie mieć słabszą rzecz, by móc ją wymienić na lepszą.

Oczywiście cały sprzęt PvP od levela 10 został wymieniony na nowy. Na levelu 90-92 gracze zobaczą 3 tiery sprzętu PvP. Jeśli myślicie o kupnie jakiegoś armoru do wyglądu to powinniście sie pospieszyć, bo po GU64 już go nie zobaczycie u merchantów PvP.

Zmieniono również system Sławy i Niesławy, gdzie za zabicie przeciwnika zdobywało się stała ilość punktów. Monik wytłumaczył działanie tego systemu na naszym forum jakiś czas temu. Otóż po GU64 ilość punktów za walkę w tzw. Open PvP będzie zależała od tego jak długo to walka trwała. Również ilość punktów potrzebna na początkowe tytuły została zmniejszona o połowę.

Zmiany nie ominęły również Warfields, które to pojawiły się na serwerze PvP wraz z GU56. Przede wszystkim to zwiększono punkty HP wieżom, które należy zniszczyć w czasie tej walki, tak by sama walka trwała dłużej. Do tego ulepszono nagrody za wygrana walkę.

No i writy PvP. Tokeny przyznawane są teraz za każde zabicie a nie za ukończenie writa.

To z PvP zostały nam jeszcze Battlegroundy do omówienia bo ich także nie ominęły zmiany. Przede wszystkim to:

  • wyłączono mapę Frozen Tundra, gdyż było z nią za wiele problemów (czyt. bugów).
  • Gear of Klak’Anon – zwiększono ilość punktów za za zabicie przeciwnika,
  • Battlefield of Ganak – osoba z flagą ma debuffa do poruszania się, który wraz z upływem czasu zadaje coraz większe obrażenia dla osoby noszącej flagę,
  • Smuggler’s Den – zwiększono ilość punktów za środkową wieżę oraz zmieniono czas w jakim należy zdobyć wszystkie wieże.

Tokeny za przegranie czy też za wygranie zależą teraz od ilości czasu jaki trwała walka, im dłużej tym więcej.

No i to co najważniejsze, Battlegroundy na levelach 30-89 od GU64 zostaną połączone systemem Level Agnostic, który to obecnie system jest testowany z wielkim sukcesem na serwerze testowym w instancjach z Dungeon Maker. Z penością znacznie ułatwi to dostęp do Battleground graczom na rożnych levelach.

Niestety ale zmiany w PvP nie obęda się bez zmian klasowych. I tak zmniejszono długość trwania Mezzów, jak również parę innych rzeczy. Co ciekawe, można spodziewać się również zmian w autoatacku jesli chodzi o PvP. Na forum w temacie opisującym nadchodzące zmiany w PvP, Omougi, developer odpowiedzialny z PvP, dał graczom do zrozumienia iż autoatack zmieni się, bo pełni zbyt dużą rolę w walce PvP.

We agree on autoattack damage, and we actually already have changes in to address it.  You should see the changes on test next tuesday.

No cóż, od wtorku będzie można rozpocząć testy. Mam nadzieję, iż ktoś z gildii Rivia z Nagafena to zrobi, bo ja się nie tykam testowania PvP i opisze na naszym forum tak byśmy mogli wszyscy poczytać 🙂