Wiele nowych i ekscytujących rzeczy pokazano oraz omówiono w ostatnim odcinku Friday Night Ops:
- darmowa aplikacja na Android oraz iOS;
- nadchodzące nowe bronie dla MAX (GU07);
- wywiad z Corey Navage – Senior Game Designer;
- przedstawienie outfitu TR z serwera Miller – Better Red Than Dead.
Darmowa i dostępna dla wszystkich aplikacja Planetside 2 – Mobile Uplink na iOS oraz Android już niedługo będzie możliwa do ściągnięcia (14mb). Przed świętami wielkanocnymi została ona zaprezentowana na GDC i także pokrótce opisana przeze mnie. Tym razem jej możliwości zostały zaprezentowane graczom (od 0:02:00 do 0:20:00).
Następna godzina programu to przedstawienie outfitu Better Red Than Dead z serwera Miller (0:33:00 – 1:40:00)
Kolejnym punktem programu był wywiad z Corey Navage (1:41:00 – 2:15:00), który dowodzi zespołem developerów odpowiedzialnych za tworzenie świata w którym gramy wraz ze wszystkimi rzeczami jakie widzimy i możemy robić. W skrócie – jego ekipa składa wszystko w całość abyśmy my mogli grać i narzekać 🙂
Oto ciekawostki nad którymi pracuje obecnie jego zespół:
- nowy system przepływu walk;
- ulepszenie systemu odradzania (redeploy) – ekipa eksperymentuje obecnie z możliwością odradzania graczy w pojazdach należących do innych graczy z tej samej drużyny, o ile pojazd ma wolne miejsca;
- dodanie kolejnego narzędzia podobnego do Spawn Beacon, ale łatwiejszego do użycia i schowania (np.: postawienie w budynku i wszyscy gracze z danej drużyny mogą się tam odrodzić);
- zmiany w sposobie projektowania baz na kontynencie Hossin – trzy małe bazy otaczające Warpgate są tak zbudowane, że zabudowania obronne skierowane są na zewnątrz mapy, a nie w stronę Warpgate;
- na razie nie ma planów związanych z bazami powietrznymi;
- w związku z e-sportem i MLG, w planach są nowe mniejsze mapy i być może dzięki temu gracze zobaczą małe wyspy;
- na kontynencie Searhus zobaczymy nie tylko płynącą lawę, ale również jaskinie w których będzie można walczyć;
- wraz z nowym przepływem walk, który zobaczymy już niedługo, wiele baz na kontynencie Indar zostanie zmienionych (np.: miejsca odrodzenia będą w bardziej osłoniętych miejscach, wiele baz zostanie przeniesionych, a kilka zlikwidowanych);
- zgodnie z tym co powiedział Navage powiedział, takie bazy jak The Crown są potrzebne i na pewno nie znikną (The Crown, Ascent, Eisa Tech Plant) – poza tym, jest to jakby nie patrzeć środek mapy.
No to najważniejszy punkt programu – Work in Progress, czyli nowe bronie, które to zobaczymy wraz z GU07 (od 2:16:00). (Przypominam, iz to wewnętrzny serwer ekipy Planetside 2 więc jeszcze wiele może się zmienić, zanim to wszystko trafi na Live)
Pistolet NS dla wszystkich frakcji typu „Brudny Harry”:
Nie skończone jeszcze wyrzutnie rakiet dla TR MAX (brak dźwięku i efektów):
Wyrzutnie granatów NS dla jednostek MAX wszystkich frakcji (oczywiście praca w toku):
Niestety, ale Jimmy i Maggie nie byli w stanie pokazać nam broni dla innych frakcji, jako, że prace ciągle nad nimi trwają…
mogliby dodać mapę z wodą, przejmowanie okrętów/lotniskowców/platform/baz podwodnych, dodanie łodzi i takie tam, przydałby się też jakiś bar i parkiet w Warpgate (do tego oczywiście kilka NPC i animacji postaci), z drugiej strony całe NC by afczyło wtedy w bazie, to może nie, ale na specjalnej mapie PVE + fabuła jak z singleplayer, czemu nie, tyle dobrego, że przynajmniej coś robią, coś innego niż nerfienie jednych i buffowanie drugich 😀