H1Z1 Apokalipsa to nowa, ekscytująca gra nad która pracuje SOE. To gra w której gracze walczą o przetrwanie w świecie, w którym śmierć jest jedyną pewną rzeczą. Wirus H1Z1 zdewastował ludzkość 15 lat wcześniej i pozostawił po sobie tylko śmierć oraz zniszczenie, a ocalali ludzie muszą przetrwać za wszelka cenę.
Dzisiaj w nocy, w trakcie programu Game Talk Live gracze mieli szansę obejrzeć kilka minut gry, który to materiał został nakręcony przez ekipę GTL 31 stycznia. Gośćmi programu byli także John Smedley i Jimmy Wisenhunt, ale powiem uczciwie, że audio było tak słabe, że ledwie co słyszałam odpowiedzi na pytania.
Oto czego dowiedzieliśmy się o tej grze z tego programu orazpostu Smedleya na Reddit:
- pokazany fragment gry pochodził z końca stycznia, więc na ta chwilę gra podobno wygląda o wiele lepiej;
- gra będzie F2P i w dostępna do gry w „early access” za 4-6 tygodni (ok. 20$);
- gra będzie wchodziła w All Access plan (co jeszcze bardziej uatrakcyjnia ten plan);
- gra w pierwszej kolejności trafi na PC, a potem na PS4;
- gra zbudowana jest na lekko zmodyfikowanym silniku PlanetSide 2 – ForgeLight (jeśli działa Wam dobrze PlanetSide 2 na waszym komputerze, to H1Z1 będzie działać jeszcze lepiej) ;
- gra bazuje po części na PlanetSide 2, nie ma za to nic wspólnego z EverQuest Next (brak voxeli);
- FPS;
- wielki otwarty świat, gdzie gracze rozpoczynać będą przygodę gdzieś w środku USA, a docelowo dodane mają być wszystkie obecnie istniejące miasta, wioski, które przetrwały apokalipsę (oczywiście w zniszczonej formie), itd;
- budowane forty/ miasta znajdować się będą w otwartym świecie, nie instancji, więc inni gracze będą mogli na nie napadać i niszczyć jeśli będą chcieć;
- kilka serwerów z innymi zasadami;
- jeśli gracz umrze traci swój sprzęt;
- tysiące graczy na jednym serwerze;
- brak levelowania, brak specjalnych zdolności (skilli);
- gra bardzo mocno bazuje na crafcie – gracze będą mogli ściąć drzewa i zbudować forty/ miasta, stworzyć broń (np. koktajle mołotowa, 1911)
- będzie można być farmerem i zająć się uprawą/ hodowlą;
- w grze będą pojazdy, które wcześniej gracze będą musieli naprawić (np. naładować akumulator – być może od uderzenia pioruna?);
- noc jest straszna i ciemna w pełnym tego słowa znaczeniu;
- jest wiele typów zombie (oraz hordy dzikich zwierząt!) i każdy z nich ma swój własny AI, oznacza to, że każda walka nawet z tym samym typem zombie, może być inna (zombie myślą i się uczą!);
- można podpalać rzeczy i w ten sposób je niszczyć;
- wymiana handlowa;
- będzie mieć RoadMap podobny do PlanetSide 2;
- będzie dostępny dla twórców korzystających z Player Studio;
- gra będzie posiadać wszelkie czaty i voice czaty jakie znamy z innych gier SOE (grupowy, zbliżeniowy voice czat, voice czat dla gangu oraz inne aspekty socjalne);
- każdy z graczy będzie mógł stworzyć swoje własne Woodbury z The Walking Dead, może napaść na więzienie, czy też naprawić samochód aby ze swoimi przyjaciółmi rozjeżdżać zombie i innych graczy;
- w zespole H1Z1 pracuje obecnie 17 developerów;
- w przyszłym tygodniu SOE planuje zrobić livestream z gry i ujawnić więcej szczegółów.
Jak tylko GTL opublikuje nagranie z Twitch, to od razu je zamieszczę na blogu, natomiast poniżej możecie obejrzeć te kilka minut, które nagrała ekipa GTL w styczniu:
Poniżej kilka screenshotów z programu oraz ujawnionych przez SOE:
Czyli zombie+planetside+landmark. Na razie wygląda jak mod do PS2, ale kto wie może coś z tego będzie. Jeszcze się okaże że wyjdzie szybciej niż DayZ. 🙂
z tego co mówił smed to DayZ się chowa bo ta gra oferuje o wiele więcej mozliwości. To połączenie DayZ, Rust, PlaetSide 2, craftingu z SWG oraz Landmarka (bez voxeli, ale z budowaniem) w jednym… Zobaczymy.
Tysiące graczy na jednym serwie. Znając WarZ, DayZ itp to będzie jedna wielka rzeźnia z przygłupami z polski, rosji i turcji których nic nie będzie interesowało oprócz dedania.
Farmer ? No bez jaj. Jeżeli nie będzie jakiejś bezpiecznej strefy gdzie będzie można uprawiać ważywa, chodować kury i doić krowy (trochę joke) to ile zajmie Ci zabawa w farmera ? 30 minut zanim dead’a zaliczysz ?
kolejny DayZ czy Infestatation w obie gry nie da sie grac bo kazdy cie PKuje jedyna szansa dla tej gry to PvE
Jesli myslicie by zyc samemu i dzialac w tych mmo grach samamu to giniecie – pod tym wzgledem gra realnie symuluje rzeczywisctosc i relacje miedzyludzkie. Czyli nie chcesz isc w piach od razu – musisz grac z kims. W razie czego wyleczy, uratuje najcenniejszy ekwipunek, osłoni du… . Z gier wynika taki sam moral jak wszelkich survivalwoych poradnikow – może i da sie przezyc samamu, ale po co ? To gra o budowaniu relacji 🙂
Ja bede sprzedawal baterie do latarek 🙂 Bedzie z tego pewnie niezly biznes patrzac po screenach 😀
WIdzę, że i SOE chce odkroić część tortu DayZ dla siebie. Ale czekam, bo zapowiada się świetnie.
PLooschacK approves. Byle tylko SOE zdecydowało się na jedną wizję gry, a nie jak w PS2 – nie mogą się zdecydować czy chcą zrobić grę dla zorganizowanych grup czy dla wszystkich samotnie latających casuali.
jakieś tam studio od SOE na cześć PS3 przed wydaniem czwórki zrobiło gre ” The last of us” która chociaż miała aspekt zombie którym gardzę to na pewno jest w mojej 10 najlepszych gier, zamiast przerobić troszke tamtą gre to SOE zrobiło kolejny symulator spaceru z możliwością skręcenia świetnej broni patyka z psią kupą na końcu