Po pierwszej prezentacji na żywo H1Z1 w trakcie której developerzy zmagali się z kilkoma usterkami, spora część osób oglądających stwierdziła, że zombie nie wydają się być dużym zagrożeniem w tej grze. Od tego czasu wydaje się, że ekipa H1Z1 oraz Smedley – prezydent SOE, maja misję aby przekonać fanów jak bardzo zombie będą przerażające w tej grze.

H1Z1 baner 3 580x120Jeden z programistów SOE pracujących przy tej grze, Leonard Gullo II, zamieścił na swoim koncie Twitter następującą informację:

„Świat H1Z1 właśnie stał się dużo bardziej niebezpieczny. Będziecie obawiać się zombie. Moja rada na dzisiaj jest prosta: chodzić cicho…”

Krótko po tej informacji Smedley opublikował  krótki film pokazujący hordę zombie, który to rozpoczął dyskusję na Reddit o zachowaniach zombie w H1Z1.

httpv://www.youtube.com/watch?v=Lqs3MIM6iz8

Na sugestię jednego z użytkowników, że zombie muszą być bardziej skupione zamiast rozproszone, Smedley odpowiedział:

„Och, one to robią cały czas. Nie będziecie nas o to prosić kiedy będziecie w grze… Jest ciemno, jesteście zmęczeni od długiego biegania. Wtedy mi powiedzcie jak to dla Wam się podoba. To z pewnością nie skończy się dobrze, gdy nadejdzie ten moment.”

Rozmowa skierowana została na zachowanie AI hordy zombie i ponownie Smedley wyjaśnił fanom w jaki sposób będzie to wyglądało w grze:

„Ludzie myślą, że AI to jest nasz chwyt marketingowy. To naprawdę jest duża zmiana w sposób w jaki tworzymy nasze gry, nie daliśmy tylko rady wymyślić lepszej nazwy. W tym przypadku, jeśli przez środek tej maleńkiej (!!) grupy zombi spróbowałby przejść jeleń, to zobaczylibyście jak ta grupa zombie rzuca się na tego jelenia podobnie jak Władimir Putin na Ukrainę. Te momenty to właśnie to co kocham w tej grze. Krąg życia…”

Kolejny z użytkowników Reddita pytał o pasywne ruchy jakie będą mieć zombie, i developer MMODerelict wyjaśnił, iż na filmie widać tylko jedno zachowanie ze względu na badania jakie teraz prowadzi ekipa H1Z1, ale zachowań tych będzie dużo więcej.

„Zombie  na tym filmie działają na podstawie drzewa behawioralnego jakie stworzyłem w piątek aby móc przetestować proceduralne pojawianie się zombie  w świecie. Wszystkie zombie robią jeden prosty ruch „powłóczenia nogami”, który używałem do testowania (chciałem zobaczyć ruch stada w taki sposób aby moja twarz nie została odgryziona przez to stado).

Mamy kilka rodzajów ruchu zombie obecnie w grze i kilka innych jest planowanych.”

Zgodnie z tym co mówi Smedley, zombie są bardzo efektywne w tym co robią:

„Jak już wspominałem wiele rzeczy może się zdarzyć, których nie planujemy. Jest to piękno tworzenia AI w tym momencie. Zamiast umieszczania zombie w miejscach w jakich my chcemy aby one się pojawiały, one idą tam gdzie chcą co często prowadzi do efektywnych i brutalnych wyników. Naszych zombie nie obchodzi tez fakt czy idziesz do budynku. Podażą tam za Tobą. Bardzo często ginę tam właśnie ponieważ biegnę przez budynek starając się je zgubić, a potem okazuje się, że mnie osaczają i budynek jest przez nie opanowany. Bycie ostrożnym jest bardzo ważne w tej grze.”

Wbrew pozorom na tym krótkim filmie możemy zaobserwować dość małą grupę zombie:

„To jest niedzielny spacer… Bójcie się.

Jeśli podejdziecie za blisko, upewnijcie się, że biegniecie szybciej niż Wasz przyjaciel…”

Zapowiada się, że zombie w tej grze mogą być jednak bardziej niebezpieczni niż inni gracze i bardziej będzie się opłacać biegać w grupie, niż być samotnikiem napadającym na innych graczy…

4 KOMENTARZE

  1. Nah, Zombie to zombie. O ile nie będą miały wysokich statystyk to wszystko będzie się skupiało na PvP.
    Zombie przede wszystkim musiałyby mieć jakieś potworkowy background i stopnie trudności rodem z mmorpg. Wtedy dopiero można myśleć o PvE czy PvZ w tym wypadku.

  2. Umarł Król niech żyje Król,

    a tak serio dobrze że tak wilką dziurę w tym gatunku wypełni ta profesjonalna firma, bo na dayz już dawno nie czekam.

Comments are closed.