Na serwer testowy H1Z1 trafiła kolejna olbrzymia aktualizacja, a wraz z nią wiele ciekawych zmian. Warto dodać, że prócz tych oficjalnych zmian podanych przez twórców, gracze odkryli także w plikach wiele nowości, które mogą – ale nie muszą, zostać dodane do gry w niedalekiej przyszłości.

Na tę chwilę na serwerze testowym dostępne są jedynie mecze Solo oraz Combat Zone. W późniejszym czasie włączone mają zostać mecze drużynowe.

Zmiany w ruchu

Ekipa H1Z1 dokonała kilku zmian związanych z wartościami ruchu oraz sposobem działania tego systemu, a wszystko po to aby usprawnić rozgrywkę i znerfić ENAS – Eastern North American Strafe.

  • Dodano funkcję spowalniającą gracza wykonującego szybkie ruchy myszki;
  • Ulepszono sposób, w jaki aktualizowany jest kierunek postaci w odległych klientach gry – postacie będą teraz lepiej wskazywały kierunek, w którym podążają
  • Delikatnie zmniejszono podstawową prędkość poruszania;
  • Delikatnie zmniejszono bonusy związane z obuwiem, rzadkość wciąż obowiązuje, a conveye są najszybsze;
  • Pozycja pasywna została usunięta, co oznacza, że gracze nie zobaczą już niesławnego „chicken wing”;
  • Cały zestaw animacji został dopasowany i animacje nie są teraz nadmierne. Zmniejszono także kiwanie głowy w trakcie animacji po to aby upewnić się, że hitbox głowy porusza się jak najmniej jest to możliwe;
  • Animacje bezczynności na dalekich postaciach są teraz subtelniejsze.

Granaty i balans broni

System granatów został przerobiony, po to by zredukować spam i ich funkcjonalność. Oprócz tego dokonano niewielkich zmian w obrażeniach zadawanych przez broń.

  • Dodano slot na granaty – gracze będą w stanie wyposażyć teraz tylko jeden granat w danym momencie;
  • Łuk lotu granatu został zmieniony – teraz rysuje się w czasie. Gracze nadal mogą używać widocznego toru lotu, ale nie mogą rzucić granatem od razu z natychmiastową precyzją;
  • Dodano turlanie i odbicie się granatu – odległość i wysokość zależeć będzie od kąta nachylenia terenu;
  • Granaty gazowe zadają obrażenia przez jakiś cza – na początku obrażenia są mniejsze, ale z czasem stają się śmiertelne;
    • Wprowadzono dźwięk kaszlu, który daje znać o wzrastających obrażeniach z gazu;
    • Usunięto efekt pełnego rozmycia ekranu;
  • Granaty dymne gaszą ogień z koktajli Mołotowa;
    • To również dotyczy postaci, które się palą;
    • Jeśli Mołotow jest wrzucony w dym, to nie zapali się;
    • Zmieniono delikatnie efekt granatów dymnych, tak aby były bardziej wydajne, a jednocześnie zmiana nie wpłynęła na widoczność i skuteczność;
  • Granaty odłamkowe mają zmniejszony obszar zabijania;
  • Delikatnie zwiększono rozmiar granatów. tak aby można je było łatwiej zobaczyć po rzuceniu;
  • Znaczniki granatów zostały nieco rozjaśnione, tak aby było je łatwiej zobaczyć po rzuceniu;
  • Zwiększono cooldown rzucania granatami;
  • Delikatnie zredukowano obrażenia M9 – teraz potrzeba dwóch strzałów w glowę by zabić, lub trzech z kaskiem na głowie.

Rozgrywka

Wprowadzono także serię zmian związanych z rozgrywką. Zaktualizowano zrzuty z samolotów, pancerze oraz mechanikę gazu. Na razie tylko na testowym włączono mechanikę „outplay” – warto pamiętać, że wiele musi być jeszcze poprawione w tym względzie, zanim zmiany te trafią na serwery Live.

  • Zrzuty
    • W zrzutach znajdziecie teraz trzy przedmioty zamiast jednego;
    • Im mniejsza strefa, tym mniej zrzutów;
    • Dopasowano szansę na pojawienie się karabinu snajperskiego;
    • Otwarte przez graczy zrzuty oznaczone są teraz flarami;
  • Bomby
    • Bomby będą wyśrodkowane i nie będą spadały już w przypadkowych miejscach;
    • Obrażenia od bomb zostały zmniejszone i przeniesione do tego samego modelu co wybuchające beczki;
    • Pojazdy nie ulegają zniszczeniu od jednej bomby;
  • Laminowane kevlary nie pojawiają się w świecie i można je znaleźć tylko w zrzutach;
  • Stan przedmiotu został usunięty – z wyjątkiem kasków i kamizelek;
  • Mechanika Outplay
    • Włączono strzelanie podczas spadania (drop-shotting);
    • Gracze mogą zmieniać siedzenia podczas ruchu pojazdu;
  • Aby ułatwić zakładanie kasków kliknięciem lewego przycisku myszy, zwiększono odporność na przyciąganie;
  • Bezpieczne strefy
    • Dopasowano bezpieczne strefy, które od fazy 3 będą się lepiej wyśrodkowywać;
    • Usunięto bezpieczne strefy na końcach miast;
    • Bezpieczne strefy zostały przerobione, więc nie powinny kończyć się na budynkach, ale pomiędzy nimi jeśli jest miejsce (np. w parku w mieście);
  • Combat Zone
    • Dodano nową funkcję, która daje graczowi w momencie odrodzenia snajperkę w slocie 3 (na 5 min przed restartem serwera);
    • Aby zwiększyć wydajność, usunięto wszystkie łupy z wyjątkiem kamizelek i kasków;
    • Dodano dodatkowe punkty odrodzenia;
    • Zwiększono bazową wagę, jaką mogą mieć postacie do 200 aby zrobić miejsce na domyślną amunicję, jaką dostają gracze.

Dźwięk

Przeprojektowano system audio w grze, tak aby zapewnić bardziej realistyczne i dokładne efekty kierunkowe. Znajdując się w budynku i słysząc strzały, łatwiej będzie odróżnić strzały z wnętrza budynku od tych wystrzelonych na zewnątrz. Dodatkowo nagrano nowe dźwięki wystrzałów, które są autentycznymi dźwiękami broni dostępnych w grze.

Interfejs

  • Usunięto launchPad – teraz w momencie uruchomienia gry przez Steam, gracze zabierani są bezpośrednio do klienta gry, bez konieczności uruchamiania Launchera. Przy pierwszym logowaniu będzie trzeba zaakceptować regulamin. Za podanie ważnego maila otrzymacie dwie skrzynki, które znaleźć będzie można w My Crates;
  • W opcjach zaktualizowano styl Mapy oraz Inventory;
  • TOP 10 ponownie wyświetla się po najechaniu myszą w Play menu;
  • Dodano opcję renderowania (Render Scale), która umożliwia użytkownikowi renderowanie w wyższej rozdzielczości w celu uzyskania lepszych efektów wizualnych;
  • Dostosowano rozbłyski z lufy dla wszystkich broni;
  • Dostosowano model oświetlenia dynamicznego, aby zredukować spadek wydajności;
  • Dostosowano animacje gracza wyciągającego broń, aby rozwiązać problem z rzekomym strzelaniem, podczas gdy gracz wyciąga broń;
  • Pojazdy mają mniejszą szansę wybuchu gdy utkna pomiędzy dwoma obiektami;
  • Kaski nie znikają gdy podnoszone są przez graczy mających pełne wyposażenie w trakcie przeładowywania;
  • Obrażenia od wybuchowych strzał przenikają teraz płoty z siatki;
  • Strzał z AK-47 nie jest już stłumiony podczas strzelania z leżenia i celowania;
  • Efekt dźwiękowy granatów gazowych i dymnych nie urywa się zbyt wcześnie;
  • Kamera nie przenika terenu podczas leżenia;
  • Wciśniecie automatycznego biegu podczas leżenia, nie powoduje już, że postać wstaje i ponownie się kładzie;
  • Sprint nie jest anulowany przez zmianę widoku z kamery;
  • Czwarty kolejny atak z maczety, nie jest szybszy od wcześniejszych;
  • Naprawiono wiele błędów na mapie;
  • Interfejs drużyny wyświetla teraz prawidłową ilość killi;
  • Ikona Team Killer nie zasłania teraz interfejsu drużyny;
  • „Hide Compass” nie ukrywa już współrzędnych na mapie;
  • Naprawiono animacje strzelby podczas wstawania z leżenia;
  • Naprawiono wiele plików tekstowych w interfejsie użytkownika.

Oprócz tego, gracze znaleźli w plikach, jakie trafiły na serwer testowy, wiele ciekawostek. Oczywiście, nie wiadomo, czy przedmioty te kiedykolwiek zostaną udostępnione na serwerach Live.

Funkcje, które są obecnie testowane przez ekipę H1Z1

  • Revive (podnoszenie graczy);
  • Wybór miejsca pojawienia się na mapie.

Pojazd

  • ARV

Nowy przedmiot do leczenia – EMT Kit

  • EMT kit pozwala zregenerować duża ilość życia. Można zaaplikować tylko jeden zestaw. Do znalezienie w zrzutach.

Nowy event – God Beam (testowany przez ekipę H1Z1)

  • Po zabiciu przeciwnika, z postaci gracza wystrzeliwuje słup światła, który widoczny jest przez resztę meczu. Jak się zmieni Wasza taktyka, kiedy Wasza pozycja zostaje zdradzona?

Statystyki ekranu końcowego

  • Zebrane zrzuty
  • Użyte bandaże
  • Złupione ciała
  • Wystrzelone pociski
  • Zadane obrażenia
  • Punktacja
  • Czas przetrwania
  • PLAYER MILESTONES
  • NEW PERSONAL BEST!

Nowe skórki – pełna listę niewydanych jeszcze skórek znajdziecie tutaj.

I co myślicie o (oficjalnych) zmianach, jakie trafiły na serwer testowy?

 

P.S. Nie zapomnijcie polubić BabaGra.pl na FB.  Na stronie znajdziecie także opis innych gier z trybem Battle Royale, jak i wielu gier z gatunku survivali. Może coś Was zainteresuje ? Zapraszam także do grupy H1Z1 na Facebook.